استان خراسان رضوی پس از تهران با بیشترین تعداد بانک و شعبه در رده ی دوم وام دهنده ازدواج ایران قرار گرفته است.جالب است این را بدانید که خراسان رضوی یکی از استان های ایران است که نه تنها در مشهد بلکه در تمامی شهرستان های اطراف آن اعم از نیشابور سبزوار ،تربت جام ،تربت حیدریه، قوچان و سایر شهرستان های این استان هر زوج میتواند برای گرفتن وام خود از هر بانک وهرشعبه برای دریافت آن اقدام کند. باتوجه به وضعیت اقتصادی امروزه دولت با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای جوانان در قالب وام ازدواج توانسته حداقل بخشی ازمشکلات آنهارا برطرف کند،هرچند که با تورم و گرانی های امروزه در زمینه مسکن و تهیه و جهزیه و …بازهم این رقم برای زوجین کافی نیست اما تنها وامی است که با سود 4 درصد و بازپرداخت 10 ساله (84 ماهه) میتواند بخشی از مشکلات این جوانان را برطرف بکند.
طبق مصوبه ای درسال 1400 این مبلغ برای پسر زیر 25 و دختر زیر 23 سال به ارزش 100 میلیون تومان میباشد، درحالی که برای افراد بالای این سنین مبلغ وام ازدواج به ارزش 70 میلیون تومان تغییر کرده است.لازم به ذکر است وام ازدواج به تمامی افرادی که تاریخ عقد آنهااز سال 97 به بعد باشد تعلق میگیرد.باید زوجین به این دقت داشته باشند که هر فرد فقط یکبار میتواند ازاین تسهیلات استفاده کند.زوجین این را در نظر داشته باشید که پس از رسمی کردن عقد خود برای دریافت وامشان هرچه سریعتر اقدام نمایند و با در نظر گرفتن تمامی شرایط بانک های مختلف، بانک خودرا انتخاب نمایند.
یک نکته ای که زوجین باید همیشه در نظرداشته باشند این است که پس از ثبت نام برای گرفتن وام ازدواجشان اصلا نمیتوان فهمید که چه میزان این روندزمان میبرد زیرا گاهی این ثبت نام به مدت 3 یا 4 ماه به طول می انجامد در حالی که گاهی اوقات طی روند 10 روزه انجام میشود،که تمامی این ها به این برمیگردد که کدام بانک را انتخاب کرده اید.
ما در این مقاله با معرفی چندین بانک مختلف که براساس سرعت روند ثبت نام و وام دهی طبقه بندی شده اند به شما برای ثبت نام وام ازدواج در خراسان رضوی کمک میکنیم.

لازم به ذکر است زوجین برای تمامی بانک ها میتوانند اقدام نمایند و بانک های نام برده شده فقط برای تسریع روند ثبت نام به شما معرفی شده اند.

بهترین بانک ها برای ثبت نام وام ازدواج در استان خراسان رضوی:

1.بانک سینا
2.پست بانک
3.بانک ایران زمین
4.بانک گردشگری
5.بانک تجارت
6.بانک ملت
7.موسسه و اعتباری ملل
8.بانک پارسیان
9.بانک آینده

بانک های نام برده شده برای کمک به جوانان برای گرفتن وام ازدواج خود هرچه زودتر معرفی شده است که روجین میتوانند در کوتاهترین زمان ممکن برای گرفتن وام خود با داشتن مدارک لازم به بانک مربوطه مراجعه کنند.
در غیر این صورت میتوانید سایر بانک ها را نیز ثبت نام انجام دهید
یرای ثبت نام وام ازدواج در خراسان رضوی میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
ثبت نام وام ازدواج در کندو