در ویدیو زیر آموزش تصویری نحوه ثبت نام وام ازدواج 30 میلیونی آموزش داده شده است تا بتوانید زودتر از دیگران وام ازدواج خود را دریافت کنید
با تصویب وام ازدواج 30 ملیونی در مجلس شورای اسلامی این موضوع به صدر اخبار رفته است و بسیاری از زوج های جوان به دنبال پاسخ پرسش های خود در مورد نحوه پرداخت وام ازدواج 30 تومانی هستند که در زیر به برخی پرسش های شما پاسخ داده‌ایم.
آبا پرداخت وام ازدواج 30 میلیون تومانی برای سال 98 قطعی است؟
بله – در 8 اسفند 97 نمایندگان مبلغ وام ازدواج سال 98 را 30 میلیون تومان تصویب کردند.
برای دریافت وام ازدواج 30 میلیونی تاریخ عقد مهم است؟
به تمامی زوج هایی که از تاریخ عقد آن ها بیش از 2 سال نگذشته است و تا کنون وام خود را دریافت نکرده اند وام 30 میلیونی ازدواج تعلق می گیرد و فرقی ندارد چه سالی ازدواج کرده باشند.
ثبت نام وام ازدواج ما در مرحله تعیین شعبه است آیا می توانم آن را کنسل کنم و برای وام 30 میلیون تومانی ثبت نام کنم؟
بله چنانچه وام را هنوز دریافت نکرده اید در هر مرحله ای از ثبت نام که باشید می توانید ثبت نام خود را کنسل یا حذف کنید و پس از اینکه مبلغ جدید تایید شد و امکان ثبت نام برای آن در سایت اصلی وجود داشت مجدد اقدام به ثبت نام کنید.
اقساط وام ازدواج 30 میلیونی چقدر است؟
طبق مصوبه مجلس بازپرداخت اقساط 5 ساله و با 4 درصد کارمزد سالیانه خواهد بود. که حدودا 550 هزار تومان می شود. و در ابتدای هر سال کارمزد از شما دریافت می شود ( سیاست ها بانک ها متفاوت است ).
من در ازدواج اولم وام ازدواج دریافت نکردم آیا می توانم وام 30 میلیون تومانی ثبت نام کنم؟
بله. کلیه افرادی که بیش از 24 ماه از تاریخ عقدشان نگذشته و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند ( حتی اگر قبلا ازدواج کرده باشند و این ازدواج دوم شان باشد ) وام ازدواج 300 میلیون ریالی تعلق می گیرد.
ثبت نام وام 30 میلیونی از کی آغاز می شود؟
با توجه به تجربیات سال های گذشته و به خصوص سال 97 به احتمال زیاد ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ازدواج بانک مرکزی از اواسط فروردین آغاز می شود.
چگونه می توانم زودتر از دیگران برای وام 30 میلیونی ثبت نام کنم؟
از آن جایی که به محض تایید 30 میلیونی شدن وام ازدواج همه اقدام به ثبت نام می کنند و صف طولانی شکل می گیرد پیشنهاد می کنیم هم اکنون در سایت کندو ثبت نام کنید و به محض باز شدن جلو تر از دیگران ثبت نام شوید.
دقت کنید که پس از ثبت نام در سایت کندو از طریق شماره های 05136643186 و 02191012187 اطلاع دهید که می خواهید برای وام 30 میلیونی ثبت نام شوید.

شرایط ضامن وام ازدواج برای سال 98 آسان شد

رحیم زارع یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که برای آسان تر شد دریافت وام ازدواج از سال 98، فقط یک ضامن و سفته کفایت می کند.
رحیم زارع با اشاره به مصوبه مجلس برای پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی به هر یک از زوجین، گفت: منابع قرض الحسنه موجود برای پرداخت وام ازدواج کفایت می‌کند و براساس مصوبه مجلس پرداخت این وام در سال ۹۸ تسهیل می‌شود.
اقساط وام ازدواج در سال 98 
نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازپرداخت وام ازدواج در سال ۹۸، ۶۰ ماهه بوده یعنی زوجین باید طی پنج سال اقساط این وام را پرداخت کنند، افزود: شرایط ضامن نیز در پرداخت وام ازدواج تسهیل شده به گونه ای که اخذ یک ضامن معتبر و سفته کفایت می‌کند که
بانک مرکزی می‌تواند کارت یارانه زوجین را به عنوان تضمین دریافت کند.
کسانی که می توانند وام ازدواج دریافت کنند
وی ادامه داد: وام ازدواج در سال ۹۸، به زوجینی پرداخت می‌شود که تاریخ عقد آنها پس از ابتدای فروردین سال ۹۶ است و اولویت پرداخت با زوجینی بوده که تاریخ عقد آنها زودتر است.
تعداد مشمولان دریافت وام ازدواج 98 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه براساس برآوردهای صورت گرفته بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر مشمول دریافت وام ازدواج می‌شوند، اظهار داشت: بانک مرکزی بر اساس آیین‌نامه اجرایی بانک‌های عامل برای پرداخت وام ازدواج را مشخص می‌کند و  باید هر ۶ ماه یکبار گزارش پرداخت این وام را به مجلس ارائه دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس تسهیل شرایط ازدواج جوانان کشور است و به این منظور در جریان بررسی سال ۹۸، نمایندگان مبلغ وام ازدواج برای هر زوج را از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش دادند.

قطعی شدن وام ازدواج 30 میلیونی برای سال 98

در جلسه بررسی  لایحه بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی نمایندگان نظر کمیسیون تلفیق را تایید و وام ازدواج 30 میلیون تومانی را تایید کردند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۸، بند (الف) تبصره ۱۶ را به تصویب رساندند.
بر اساس این مصوبه، به‌ منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۶/۱/۱ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت ننموده‌اند، با اولویت نخست پرداخت نماید.
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است.
بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

اقساط وام ازدواج سال 98 چقدر خواهد بود؟

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی افزایش مبلغ و همچنین اقساط وام ازدواج در سال 98 پرداخته است.
در این گزارش که 6 اسفند ماه 98 منتشر شده است مرکز پژوهش ها با بررسی منابع مختلف به این نتیجه رسیده است که وام ازدواج می تواند به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند و همچنین اقساط به جای بازپرداخت 5 ساله به 6 یا حتی 7 سال افزایش پیدا کند.
در صورت افزایش مدت زمان بازپرداخت به 6 سال مبلغ هر قسط برای هر یک از زوجین تقریبا 450000 تومان و در صورت افزایش دوره پرداخت به 7 سال اقساط تا 390000 تومان کاهش پیدا خواهد کرد.
نهایی شدن این امر مستلزم تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی می باشد و تکلیف آن حداکثر تا 15 اسفند ماه مشخص می شود.
یارانه به جای ضامن وام ازدواج 30 میلیون تومانی
یکی از اعضای وزارت ورزش و جوانان امروز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اخبار جدید از وام ازدواج 30 میلیون تومانی را مطرح کرد.
خلاصه موارد مطرح شده:
  • کلیه کسانی که از تاریخ عقد آن ها بیش از 2 سال نگذشته و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند می توانند برای وام ازدواج 30 ملیونی ثبت نام کنند
  • متقضایان برای دریافت وام ازدواج کافی است یک ضامن مورد قبول بانک را معرفی نمایند
  • زوج های جوان می توانند از یارانه نقدی هم به عنوان ضامن پرداخت اقساط استفاده نمایند
  • اقساط وام ازدواج 30 میلیونی 5 ساله با کارمزد 4 درصد می باشد
  • 86 درصد کسانی که از دی ماه برای وام ازدواج ثبت نام کرده اند موفق به دریافت وام خود گردیده اند
آیا وام ازدواج  به ازدواج دوم تعلق میگیرد؟‌ + شرایط وام ازدواج مجدد 
خیلی از کاربران از ما می پرسند افرادی که ازدواج مجدد می کنند آیا می توانند در ازدواج دوم خود وام ازدواج دریافت کنند؟
کلیه افرادی که در ازدواج اول خود موفق به دریافت وام ازدواج نشده باشند و همچنین از ازدواج دوم آن‌ها بیش از 24 ماه نگذشته باشد امکان دریافت وام ازدواج را دارند.
چنانچه در ازدواج اول خود وام ازدواج دریافت کرده باشید دیگر نمی توانید مجدد درخواست تسهیلات قرض ازدواج را بدهید. البته در این مورد یک استثنا هم وجود دارد.
یک مورد عجیب! 
از آنجایی که سامانه وام ازدواج بانک مرکزی از سال 88 به وجود آمده است و اطلاع وام های پرداختی در سال های قبل از آن موجود نمی باشد برخی افراد که ازدواج قبلی آن‌ها مربوط به سال های 87 و قبل آن می باشد می توانند برای ازدواج جدید خود درخواست دریافت تسهیلات در سامانه بانک مرکزی درج کنند.
برای پوشش کامل سوالات شما عزیزان مجموع سوالاتی که قسمت شرایط وام ازدواج در سایت کندو پرسیده شده است و ما به آن‌ها پاسخ داده‌ایم در زیر جمع آوری شده است. که زیر می توانید آن‌ها را مشاهده کنید. ضمنا چنانچه شما سوالی در خصوص وام ازدواج دارید می توانید اینجا سوالات خود را مطرح کنید و پس از پاسخ به سوالات از طریق پیام از جواب خود آگاه شوید.
من و همسرم برای دریافت وام بانک ملی را انتخاب و مراجعه کردیم و با توجه به اینکه در ازدواج اول از تسهیلات استفاده نکردیم مدیر بانک ملی گفتند به هیچ عنوان به ازدواج دوم وام تعلق نمی‌گیرد.
طبق بخش نامه موجود در سایت بانک مرکزی به ازدواج دوم در صورتی که قبلا وام ازدواج نگرفته باشید وام تعلق می گیرد.
با سلام من دو تا همسر دارم خودم و همسر اولم وام گرفتیم ولی وام همسر دوم را نگرفتم الان می خوام ازدواجم را ثبت کنم با توجه به اینکه اسم 4 بچه در شناسنامه همسرم هست آیا وام ازدواج بهش تعلق میگیره
اگر قبلا وام ازدواج نگرفته باشند می توانند.
سلام من مدت ۲۶ماه از تاریخ ازدواج دومم می‌گذرد و ازدواج دوم
امکان دریافت وام ازدواج را ندارید
آیابرای ثبت نام وام ازدواج اگرخانم ازدواج دومش باشه مشکل نداره وفقط بایدبرای شوهرش ثبت بشه؟؟؟
اگر ازدواج دوم باشد و درازدواج اول وام نگرفته باشد هر دو نفر می توانند وام بگیرنداما اگر ازدواج دوم باشد و در ازدواج اول وام گرفته باشد فقط شما می توانید وام بگیرید و همسرتان نمی تواند
با سلام . من واسه وام ازدواج ۱۰تومنی ثبت نام کرده بودم که متاسفانه طلاق گرفتیم و وقتی پول وام به شعبه بانک مورد نظر اومده بود از سایت لغوش کردم. میخواستم ببینم در صورت ازدواجم که ازدواج دومم محسوب میشه وام به من تعلق میگیره یا نه؟ ( ازدواج اول وام رو لغو کردم وقتی رسیده بود به شعبه موردنظر ) با تشکر
اگر در ازدواج اول وام رو دریافت نکرده باشید مشکلی برای دریافت وام ازدواج نخواهید داشت
سلام از تاریخ عقدم دوسال گذشته….ولی تاریخ محضری کردنم یکسال هست…مولا اشتباهی داخل شناسنامه زده سال ۹۴ ولی سندازدواجم نیمه دوم سال ۱۳۹۵ هست چکار کنم وامم را بگیرم لطفا راهنمایی کنید
تاریخ ازدواج به صورت آنلاین از ثبت احوال استعلام می شود و همان تاریخی است که در سند ازدواج درج گردیده. می توانید با وارد کردن اطلاعات خود در قسمت ثبت نام سایت اصلی پس از ورود به فرم تاریخ ازدواج خود را مشاهده کنید
با سلام ایا وام ازدواج دوم ب من تعلق میگیرد؟؟؟حتی درصورتی ک ازدواج ناموفق اول از این وام استفاده کردم؟؟
خیر – وام ازدواج فقط یکبار تعلق می گیرد
سلام من ازدواج دومم هست سال 84 ازدواج کردم 95. عقد مجدد داشتم ایا وام تعلق میگیره 
اگر از ازدواج دوم بیش از 2 سال نگذشته باشد. بله تعلق می گیرد.
کسی که برای ازدواج اولش وام گرفته برای ازدواج دوم مجددا میتواند وام بگیرد؟
خیر
سلام ، من بهمن سال 91 عقد کردم و برای وام ازدواج ثبت نام کردم و معرفی شدم به بانک ولی وام نگرفتم و 4 ماه بعد طلاق گرفتیم، آیا با ازدواج دوم وام ازدواج به من تعلق میگیره؟ ممنون میشم جواب بدین
بله
سلام.شخصی که قبلا یک بار ازدواج کرده و جدا شده و قبلا از وام استفاده کرده و وام گرفته و الان مجددا ازدواج کنه برای دفعه دوم میتونه از این وام استفاده کنه و وام بگیره؟
خیر
بنده جانبازو ایقارگر می باشم. گرچه تاکنون دو بار طلاق گرفته ام و جدیدا. برای بار سوم ازدواج کرده ام ولی تاکنون. وام ازدواج نگرفته ام. همسرم هم. شوهر سابقش فوت شده و ازدواجش با من. ازدواج دوم ایشان است و. تاکنون وام نگرفته است.ایا. وام به ما تعلق می گی رد ؟
اگر تا کنون وام ازدواج نگرفته باشید و از تاریخ عقدتان بیش از دو ماه نگذشته باشد می توانید
من ازدواج دومم هست ولی همسرم ازدواج اولش، آیا به ایشان وام ازدواج تعلق میگیرد؟
بله – به کسی که تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده و از تاریخ عقدش 24 ماه نگذشته باشد وام ازدواج تعلق می گیرد. حتی اگر همسرش یا خودش ازدواج مجدد داشته باشد.
آیا با داشتن چک برگشتی می توان وام ازدواج گرفت ؟

عده ای از افراد هنگام دریافت وام ازدواج با این مشکل مواجه می شوند که چک برگشتی دارند و به همین دلیل این سوال زیاد پرسیده می شود که چه باید بکنند در زیر به برخی پرسش های شما پاسخ داده‌ایم.

سلام از بانک به من زنگ زدن و گفتن چک برگشتی دارم آیا واقعا این وام شامل من نمی شود؟
تا زمانی که چک برگشتی را رفع اثر نکنید امکان دریافت وام را نخواهید داشت
به کسی که قبلا چک برگشتی داشته وام ازدواج تعلق میگیرد یا نه؟
بانک برای پرداخت وام استعلام میگیرد و افرادی که بدهی بانکی یا چک برگشتی دارند که  رفع سو اثر نکردند نمی توانند وام ازدواج دریافت کنند.
به کسی که چک برگشتی دارد وام ازدواج تعلق میگیرد؟ به همسر آن شخص چطور؟
شما نمی توانید وام بگیرید اما همسرتان برای دریافت وام مشکلی ندارند
دارنده چک برگشتی میتواند وام ازدواج بگیرد؟
خیر بانک برای پرداخت استعلام میگیرد و افرادی که بدهی بانکی یا چک برگشتی دارند نمی توانند وام ازدواج دریافت کنند.
باسلام .من چک برگشتی دارم هنوز رفع سو اثر نشده من میتونم وام ازدواج بگیرم؟از بانک ملت اقدام کردم چک برگشتی هم از بانک ملت هست.
سلام . خیر
سلام من هم چک برگشتی دارم هم اقساط معوفه میتونم وام ازدواج بگیرم؟
خیر
سلام به افرادی که بدهی قبلی و چک برگشتی دارند وام ازدواج تعلق میگیرد؟؟
تا زمانی که رفع سوء اثر نکنند نمی توانند وام را بگیرند زیرا بانک استعلام میگیرد.
برای برداشتن وام ازدواج من چک برگشتی دارم میشه بردارم یا باید چکهامو رفع سواثرکنم؟
باید رفع سو کنید چون برای شما استعلام گرفته می شود
سلام.من هنوز یه سال از عقدم نگذشته .میخام ثبت نام کنم اما چک برگشتی دارم اگه الان ثبت نام کنم تا چه مدت میتونم مدارکمو تکمیل کنم و اگر نتونستم چک برگشتی رو تو اون مدت جمع کنم چه اتفاقی می افتد و باید چکار کنم؟
شما دو سال از تاریخ عقدتان فرصت دارید وام بگیرید. برای تکمیل مدارم در بانک هم 30 روز فرصت دارید.