هر ساله همزمان با تقدیم لایحه بودجه به مجلس یکی از خبرسازترین بخش‌ها وام ازدواج پیشنهادی دولت برای سال آینده است. امسال 17 آذر 98 که لایحه بودجه تقدیم مجلس شد، مشخص گردید پیشنهاد دولت این است که مبلغ وام ازدواج سال 99 همان 30 میلیون تومان سال قبل باقی بماند. اما بلافاصله نمایندگان مجلس به این مبلغ واکنش نشان دادند و در کمیسیون اقتصادی مبلغ 50 میلیون تومان برای سال 99 تصویب شد.

آیا تصویب وام ازدواج 50 میلیون تومان در کمیسیون اقتصادی به معنی قطعی شدن این مبلغ برای سال آینده است؟

خیر، این مبلغ پس از تصویب در کمیسیون مربوطه باید در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس نیز تصویب گردد تا وام ازدواج 100 میلیون تومانی ( برای زوجین ) قطعی شود.

احتمال اینکه وام ازدواج 50 میلیون شود چقدر است؟

تجربیات سال های گذشته نشان می دهد تصویب مبلغ در یک کمیسیون در نهایت به تصویب آن در صحن علنی مجلس ختم می شود. برای مثال سال 97 دولت پیشنهاد 15 میلیون تومان برای وام ازدواج 98 را داد اما در نهایت کمیسیون فرهنگی 30 میلیوت تومان را تصویب کرد و مجلس هم به آن رای داد و در نتیجه 98 وام ازدواج 2 برابر شد. این در حالی است که تقریبا هر سال وام ازدواج افزایش داشته است و امسال که شرایط اقتصادی بسیار خاص و افزایش قیمت کالاها را داشتیم بسیار احتمال می رود که نمایندگان این افزایش را تصویب کنند.

چه زمان مبلغ وام ازدواج (کلیات بودجه) در صحن علنی به رای گذاشته می شود؟

پس از تقدیم لایحه به مجلس (17 آذر) 15 روز زمان بررسی لایحه توسط نمایندگان و کمیسیون‌ها می باشد، سپس به کمیسیون تلفیق رفته و 30 روز (یک ماه) مورد بررسی قرار می گیرد. طبق آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی در کمیسیون تلفیق نمایندگان مجدد 10 روز فرصت ارایه نظرات خود را دارند و پس از آن لایحه به صحنی علنی می آید.

با این حساب حداکثر 55 روز پس از تقدیم لایحه بودجه یعنی تقریبا تا هفته دوم بهمن ماه تکلیف مبلغ وام ازدواج مشخص خواهد شد.

آیا به محض تصویب مبلغ وام در مجلس، این مبلغ اجرایی می شود؟

خیر، پس از تصویب در مجلس و شورای نگهبان لایحه به دولت ابلاغ می گردد و دولت موظف به اجرای آن از ابتدای سال 99 خواهد بود. پس از ابلاغ به دولت بانک مرکزی سامانه ثبت نام وام ازدواج خود را بروز می کند و مبلغ در آن 50 میلیون تومان خواهد شد و از آن لحظه به بعد هر کس ثبت نام کند شامل وام ازدواج 50 میلیونی خواهد شد.

این اتفاق سال 98 از 10 فروردین ماه افتاد و افراد پس از ثبت نام و تعیین شعبه تقریبا از اردیبهشت موفق به دریافت وام خود شدند.

چگونه برای وام ازدواج 50 میلیون تومانی ثبت نام کنم؟

پس از باز شدن سامانه تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی برای وام ازدواج 50 میلیونی ( احتمالا از هفته سوم فروردین ماه 99 ) می توانید به این سایت مراجعه و ثبت نام وام ازدواج خود را انجام دهید.

همین حالا برای وام 50 میلیونی ثبت نام کنید!

از آن جایی که خیلی‌ها صبر خواهند کرد تا وام ازدواج 50 میلیون تومانی در سال 99 ثبت نام کنند. صف ثبت نام بسیار طولانی خواهد شد شما می توانید همین امروز پیش ثبت نام وام ازدواج 50 میلیونی خود را در سایت کندو انجام دهید. تا ثبت نام شما در اولویت قرار گیرد و به محض باز شدن ثبت نام 50 میلیون تومانی بلافاصله شما جلو تر از دیگران ثبت نام شوید و در نتیجه چون در ابتدای صف قرار دارید زودتر از بقیه وام خود را دریافت کنید.

هر سوالی در خصوص شرایط وام ازدواج دارید با شماره تلفن 02191012187 تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخ گوی سوالات شما هستند.

وام ازدواج 50 میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به کلیه زوج های جوانی که تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده باشند و تاریخ عقد آن‌ها بعد از 1 فروردین 96 باشد وام ازدواج تعلق می گیرد.

آیا اگر در سال 98 برای وام ازدواج ثبت نام کرده باشیم و حتی تعیین شعبه هم شده باشیم می توانیم وام 50 تومانی بگیریم؟

بله، شما تا قبل از دریافت وام خود، در هر مرحله ای که باشید می توانید از دریافت وام انصراف داده و ثبت نام خود را حذف کنید و مجدد ثبت نام انجام دهید. تعداد دفعات حذف ثبت نام محدودیتی ندارد.

اقساط ماهیانه وام ازدواج 50 میلیون تومانی چقدر خواهد بود؟

طبق مصوبه کمیسیون اقتصادی در سال 99 وام ازدواج به صورت 7 ساله پرداخت خواهد شد. با توجه این مصوبه تقریبا مبلغ اقساط ماهیانه 650 هزار تومان خواهد بود و با احتساب کارمزد 4 درصد حدود 2 میلیون تومان سود از شما دریافت خواهد شد.

برای دریافت این وام چند ضامن نیاز است؟

طبق تصویب مجلس در سال 98 دریافت وام ازدواج تنها با یک ضامن امکان پذیر است. البته بانک مرکزی نیز طی چند بخش نامه بانک ها را موظف نموده تنها با اخذ یک ضامن وام ازدواج را پرداخت نمایند و طی اخبار رسیده نیز اکثر بانک‌ها مثل ملی، ملت و … همکاری لازم در جهت پرداخت وام ازدواج با یک ضامن را انجام می دهند.
البته با این مبلغ ممکن است تعداد ضامنین بیشتر شده و 2 ضامن شود.

هر سوالی در خصوص شرایط وام ازدواج دارید با شماره تلفن 02191090049 ,  و یا 02191012187 تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخ گوی سوالات شما هستند.