ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ امروز توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. بودجه‌ای با رشد ۴۶ درصدی که بسیاری درباره تحقق درآمد‌های آن تردید جدی دارند.

اما یکی از نکات مهمی که همه ساله در لایحه بودجه ذکر می‌شود، مبلغ وام ازدواج زوجین است که امسال از لایحه بودجه حذف شده است. اما علت چیست؟ آیا قرار است وام ازدواج به صورت کامل حذف شود؟ پاسخ این سوال را وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده و گفته در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ وام ازدواج افزایش قابل توجهی داشته است، اما چون هنوز بودجه نهایی نشده، باید منتظر اعلام مبلغ وام ازدواج بمانیم.

این در حالی است که مبلغ وام ازدواج باید در لایحه بودجه باشد. به عبارتی دولت مبلغ پیشنهادی خود را در بودجه عنوان و مجلس آن را بررسی و تصویب کند. اما از سال گذشته این روند تغییر کرده است. به نحوی که دولت دو سال است مبلغ وام ازدواج را در بودجه اعلام نمی‌کند و این مساله را به بررسی لایحه بودجه موکول می‌کند.

سال گذشته هم رقم وام ازدواج در لایحه بودجه حذف شد و پس از آن، مبلغ وام ازدواج اعلام شد. مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۱ برای زوج‌های زیر ۲۳ و ۲۵ سال نفری ۱۵۰ میلیون تومان بود که در مجموع می‌توانستند وام ۳۰۰ میلیونی دریافت کنند.

وام اردواج برای دیگر افراد ۱۲۰ میلیون تومان بود که زوجین می‌توانستند در مجموع ۲۴۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. حالا وزیر ورزش وعده داده که مبلغ وام ازدواج افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

انتظار می‌رود که با این وعده وزیر ورزش، مبلغ وام ازدواج برای همه سنین حداقل به نفری ۱۵۰ میلیون تومان برسد و همه زوجین بتوانند وام ۳۰۰ میلیونی را دریافت کنند.

اما هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که مبلغ وام ازدواج دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال چقدر است. اما قطعا مبلغ وام این افراد هم هم باید حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بیشتر شود. اما برای مشخص شدن مبلغ وام ازدواج باید منتظر نظر دولت و مجلس ماند.

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم