تازه‌ترین مطالب…
ثبت نام وام ازدواج باجت (بانک تجارت به صورت غیر حضوری)

ثبت نام وام ازدواج باجت (بانک تجارت به صورت غیر حضوری)

26 دیدگاه

 1403-05-20

در دنیای امروزه پیشرفت فناوری به طور چشمگیری به زندگی روزمره ما تاثیر گذار شده است و بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نمی‌ماند. با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای رو به رشد مشتریان، بانک‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا خدمات خود را برای مشتریان بهتر و دسترس‌پذیرتر کنند. بانک تجارت نیز به عنوان یکی از پیشروهای این حوزه، با ارائه خدمات غیر حضوری، اقدامات موثری را برای رفاه حال مشتریان خود انجام داده است. امروزه، مشتریان بانک تجارت به راحتی می‌توانند از طریق کامپیوترها و یا تلفن همراه خود به تمامی خدمات بانکی این مؤسسه دسترسی داشته باشند. این اقدامات شامل دریافت تسهیلات مختلف بانکی، اعتبارات، خدمات سازمانی، اعتبار اقساطی کالانو و بسیاری از خدمات دیگر می‌شود که پیش از این برای انجام آنها نیاز به حضور فیزیکی در شعب بانک تجارت وجود داشت. اگر شما هم متقاضی ثبت نام وام ازدواج باجت (بانک تجارت به صورت غیر حضوری) هستید، در ادامه همراه ما باشید.

یکی از مهمترین خدماتی که بانک تجارت در این زمینه ارائه می‌دهد، وام ازدواج است. این خدمت از جمله تسهیلاتی است که به جوانان جهت تأسیس خانواده و ازدواج کمک می‌کند. اما آنچه که این موضوع را جالب توجه می‌کند، این است که این خدمت نیز به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد، بدین معنی که افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، می‌توانند از این وام استفاده کنند. در این مطلب به تشریح فرآیند ثبت نام وام ازدواج بانک تجارت به صورت غیر حضوری پرداخته خواهد شد. نحوه انجام این فرآیند، و همچنین نحوه استفاده بهینه از این امکانات برای بهره‌برداری بهتر از خدمات بانک تجارت، از جمله موضوعاتی است که در اینجا بررسی خواهد شد.

بانک تجارت برای رفاه حال مشتریان خود، شرایطی را فراهم کرده است که مشتریان خود بدون احتیاج به مراجعه به بانک و شعبه به راحتی بتوانند از خدمات غیر حضوری بانک تجارت بهره ببرند . این خدمات شامل دریافت انواع تسهیلات بانکی ( وام ازدواج و وام اعتباری 100 میلیونی ) ،خدمات اعتباری ،تسهیلات سازمانی , اعتبار اقساطی کالانو و همچنین افتتاح حساب و کلیه خدمات بانکی می باشد. در این طرح متقاضیان وام ازدواج می‌توانند بدون مراجعه به شعبه به راحتی و فقط با نصب اپلیکیشن باجت تمامی مراحل تکمیل مدارک و بارگذاری مدارک ضامنین و وام گیرنده را به راحتی انجام دهند.

شرایط کلی وام ازدواج بانک تجارت (حضوری/ غیر حضوری)

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد ازدواج آن ها بعد از تاریخ 1399/01/01 است تعلق می گیرد.

سقف تسهیلات: مبلغ تسهیلات مذکور برای هریک از زوجین به میزان 3 میلیارد ریال با دوره بازپرداخت ده ساله (120ماهه)، نرخ کارمزد 4 درصد با اعتبارسنجی و سفته یا اخذ یک ضامن معتبر و مورد تایید ارکان اعتباری ذیربط به ازای هر نفر به صورت جداگانه است. به منظور کاهش سن ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر بیست و پنج سال و زوجه های زیر بیست و سه سال واجد شرایط دریافت تسهیلات مذکور، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید...  وام ازدواج غیرحضوری در کدام بانک‌ها امکان‌پذیر است؟

کارمزد: در حال حاضر نرخ کارمزد 4 درصد در سال خواهد بود، که این مبلغ غیرقابل استرداد است.

مدت: حداکثر مدت اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 120 ماه است.

شرایط متقاضی:

• اهلیت قانونی داشته و توانائی بازپرداخت اقساط را داشته باشد.
• محل کار یا سکونت او در حوزه فعالیت شعبه باشد. (در مورد خدمات غیر حضوری این مورد موضوعیت ندارد)
• به هیچ یک از شعب بانک تجارت و یا سایر بانک ها بابت قرض الحسنه مورد استفاده، بدهی نداشته باشد.

تبصره: هریک از دختر و پسر می توانند صرفا از افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج برای یکی از بند های فوق برخوردار شوند. اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مشمول مزدوجین همان سال و سال قبل است.

• تقاضا کننده تسهیلات تامین هزینه های ازدواج، شخص داماد یا عروس یا ولی قهریی یا قانونی یا قیم قانونی وی است.
• ارائه عقدنامه ازدواج (اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز دینی اهلیت های مذهبی مورد تائید قرار بگیرد) و شناسنامه ها، کارت های ملی الزامیست.
• از متقاضی تسهیلات، تعهدنامه ای مبنی بر عدم استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و جهیزیه سایر بانکها، اخذ می شود. به متقاضیان معرفی شده از سوی صندوق مهر رضا(ع) طبق ضوابط خاص و با در نظر گرفتن اولویت تسهیلات از محل منابع بانک و منابع صندوق پرداخت می شود.

مدارک مورد نیاز:

• اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین (ولی قهری یا قیم قانونی زوجه در صورتیکه زوجه فاقد شغل و زیر سن قانونی باشد)
• تصویر عقدنامه (درخصوص شهروندان ایرانی خارج از کشور: ارائه گواهی ازدواج صادره توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، درخصوص اقلیت های دینی: اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز دین اقلیت های مذهبی مورد تایید قرار گرفته باشد، معادل عقدنامه ازدواج است.
• ارائه شماره پیگیری از بانک مرکزی ج.ا.ا

تبصره: درخصوص افرادی که عقدنامه آنها مفقود و یا در اثر حوادث قهری از قبیل آتش سوزی، زلزله و … از بین رفته اند، ارائه سند المثنی مربوطه کفایت می کند و در صورت عدم امکان ارائه المثنی، حکم مراجع قضایی کافی است.

• محل سکونت و یا محل کار متقاضی باید در محدوده فعالیت شعبه انتخابی باشد.
• فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
• مدارک شغلی بابت تعیین درآمد ماهیانه متقاضی
• تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن
• مدارک شغلی ضامن

مراحل ثبت نام در بانک تجارت به صورت غیر حضوری:

  1. دریافت کد رهگیری: اولین گام برای درخواست وام ازدواج به صورت غیر حضوری در بانک تجارت، دریافت کد رهگیری از سایت بانک مرکزی است. برای این منظور، می‌بایست ابتدا به وب‌سایت اصلی بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید.

 

  1. انتخاب بانک تجارت و ثبت نام غیر حضوری: پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و کد امنیتی در سایت بانک مرکزی، شما به صفحه بعدی هدایت خواهید شد. در این مرحله، در صورتی که بانک تجارت در لیست بانک‌های مشارکتی برای ثبت نام وام ازدواج آنلاین موجود باشد، باید بانک تجارت را انتخاب کنید.
  2. انتخاب گزینه غیر حضوری: پس از انتخاب بانک تجارت، باید گزینه غیر حضوری را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعبه بانک، مراحل بعدی ثبت نام و درخواست وام ازدواج را آنلاین انجام دهید. با انتخاب گزینه غیر حضوری، شما به سادگی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز مانند مدارک مورد نیاز، اسناد ضامنین و دیگر اطلاعات مورد نیاز را از طریق اپلیکیشن باجت بارگذاری کنید و فرآیند درخواست وام را به سرعت و به آسانی انجام دهید. با این اقدامات، بانک تجارت به شما امکان می‌دهد تا به سرعت به منظور انجام معاملات مالی خود، به جای حضور حضوری، از امکانات پیشرفته‌ی خود استفاده کنید و از خدمات بهتر و موثرتری بهره‌مند شوید.
بیشتر بخوانید...  وام ازدواج غیرحضوری در کدام بانک‌ها امکان‌پذیر است؟

 

بعد از انتخاب گزینه ی غیرحضوری کد امنیتی را وارد کرده وارد صفحه ی بعد می‌شوید و یک کد رهگیری ده رقمی برروی تلفن همراه شما ارسال می‌شود در این مرحله ثبت نام شما در بانک مرکزی تکمیل شده است و شما باید منتظر پیامک بانک باشید. پس از تعیین شعبه شدن برای تکمیل مدارک در باجت شما 12 روز کاری فرصت دارید. بعد از این مدت ثبت نام شما حذف می‌شود. اگر کد رهگیری خود را دریافت و گم یا فراموش کرده اید، پیشنهاد می کنیم برای بازیابی کد رهگیری وام ازدواج این صفحه را بخوانید.
نکته: در مرحله ی ثبت نام غیر حضوری بانک مرکزی نیاز به حضور در شعبه نیست

دلایل پذیرفته نشدن در ثبت نام وام ازدواج باجت :

* نکته اول ( پذیرفته نشدن در سامانه بانک مرکزی):

در صورتی که سامانه بانک مرکزی درخواست ثبت نام شما در بانک تجارت را به صورت غیرحضوری رد کرد و اجازه ی انتخاب گزینه ی غیر حضوری در صفحه ثبت نام را نداد شما یکی از شرایط زیر را ندارید:

1- باید دارای تابعیت ایرانی باشید
2- باید تاریخ ازدواج شما از 1399/01/01به بعد باشد
3- باید متولد سال 1370 به بعد باشید
4- نباید وام ازدواج تا کنون دریافت کرده باشید
5- نباید چک برگشتی و اقساط معوق داشته باشید

*نکته دوم  ( پذیرفته نشدن در سامانه باجت ):

اگر درخواست شما بعد از گرفتن کد رهگیری در سامانه باجت رد شد و ثبت نام شما حذف شد به علت  اتمام اعتبار یک استان و یا افزایش بیش از حد مراجعین در استان مورد نظر، امکان ثبت‌نام برای متقاضی جدید برای بانک تجارت غیر حضوری بسته شده است بنابراین متقاضی باید در فرصت‌های بعدی برای ثبت‌نام به باجت مراجعه نماید. برای حذف ثبت نام قبلی در سامانه باجت کافی‌ست با پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست انصراف از وام ازدواج را اعلام و مدارک مورد نیاز برای انصراف را ارسال نمایید.

افتتاح حساب و دانلود ، نصب برنامه باجت

کارمزد افتتاح حساب قرض‌الحسنه باجت و هزینه ارسال کارت و موجودی اولیه حساب در مجموع 835,300 ریال می‌باشد.
-کارمزد وام ازدواج باجت 278,500 ریال می‌باشد.

لینک دانلود مستقیم نرم افزار باجت

بررسی و تایید وام در باجت

با ورود به گزینه وام ازدواج در اپلیکیشن باجت با کلیک بر روی گزینه درخواست وام، مراحل دریافت وام را مشاهده می‌کنید و پس از مطالعه اطلاعات وام، گزینه تائید را کلیک کنید.

اعتبار سنجی و تایید حساب در باجت

بعد از استعلام گرفتن  از سامانه بانک مرکزی و  پرداخت کارمزدهای پرونده تسهیلاتی، رتبه اعتباری شما در شبکه بانکی نمایش داده می‌شود.ملاک تعداد ضامن های مورد نیاز و شرایط ضامن ها برای معرفی رتبه اعتباری حساب شماست. در ادامه باید بر روی حساب مورد نظر کلیک کرده و اگر حساب قرض الحسنه باجتی نداشته باشید باید افتتاح حساب کنید. رتبه اعتباری شما، میزان خوش حسابی‌تان در بازپرداخت اقساط تسهیلات را در کلیه بانک‌های زیرمجموعه بانک مرکزی نشان می‌دهد. این رتبه براساس موارد متعدّدی مانند روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی شما در نظام بانکی کشور، وضعیت ضمانت شما برای سایر افراد، اقساط سررسید گذشته، چک برگشتی و بدهی‌های مالیاتی محاسبه می‌شود. شما می‌توانید رتبه اعتباری‌تان را از سامانه اعتبارسنجی ایرانیان دریافت کنید  استعلام رتبه اعتباری توسط خود سامانه باجت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید...  وام ازدواج غیرحضوری در کدام بانک‌ها امکان‌پذیر است؟

معرفی ضامن ها

برای دریافت رتبه اعتباری ضامن  ابتدا اطلاعات هویتی ضامن را وارد کنید براساس این اطلاعات، رتبه اعتباری ضامن شما را در شبکه بانکی تشخیص داده می‌شود. از ضامن‌ها درخواست کنید برنامه باجت را نصب و به بخش “وام ازدواج” و سپس “ضمانت‌های من” مراجعه و قرارداد شما را امضا کنند. براساس رتبه اعتباری شما، تعداد و شرایط ضامن‌های مورد نیاز برای معرفی متفاوت خواهد بود. توضیحات زیر در این زمینه به شما کمک می کند. می‌توانید رتبه اعتباری ضامن انتخابی خود را از وی بپرسید و یا با اطلاعات هویتی ایشان از طریق سامانه اعتبارسنجی ایرانیان، رتبه اعتباری‌شان را دریافت کنید. در برنامه باجت لازم است نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، کدپستی و تاریخ تولد ضامن انتخابی خود را به دقت مطابق با اطلاعات کارت ملّی ایشان وارد کنید تا  به طور خودکار، رتبه اعتباری ضامن را تشخیص داده شود. همچنین ضامن معرفی شده نباید بیش از 3 بار ضمانت انجام داده باشد.

رتبه بندی اعتباری

اگر رتبه اعتباری شما A (ریسک خیلی کم) باشد، نیازی به معرفی ضامن ندارید.

اگر رتبه اعتباری شما B (ریسک کم) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B یا C نیاز دارید. در واقع یک ضامن که دارای یکی از رتبه های اعتباری A یا B یا C باشد، کفایت می‌کند.

اگر رتبه اعتباری شما C (ریسک متوسط) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B نیاز دارید. همچنین می‌توانید به جای یک ضامن با شرایط ذکرشده، دو ضامن معرفی کنید که هر یک دارای رتبه اعتباری C و یا یکی C و دیگری D باشند.

اگر رتبه اعتباری شما D (ریسک زیاد) یا E (ریسک خیلی زیاد) یا F (فاقد رتبه) باشد، به یک ضامن با رتبه اعتباری A یا B نیاز دارید. همچنین می‌توانید به جای یک ضامن با شرایط ذکرشده، دو ضامن معرفی کنید که هر یک دارای رتبه اعتباری C باشند.


امضای قرارداد و دریافت وام

بعد از امضای ضامن ها شما باید وارد سامانه باجت شوید و قرارداد را امضا کنید بعداز امضایی قرارداد مبلغ  وام ازدواج بعد از  72 ساعت کاری برای شما واریز میشود پس از واریز، از ویجت “پرداخت اقساط” وام خود را تسویه کنید.


نکته: از ضامن‌هایتان درخواست کنید برنامه باجت را نصب و به بخش “تسهیلات ازدواج” و سپس “ضمانت‌های من” مراجعه کنند. در این بخش، ضامن اطلاعات هویتی خود را (که توسط شما در مرحله قبلی وارد شده) وارد و قرارداد مرتبط با تسهیلات شما را، امضا می‌کند. بعد از امضا ضامن‌ها، امضا قرارداد برای متقاضی در باجت فعال خواهد شد.
پیگیری شما در انجام این مراحل توسط ضامن‌ها قطعا موجب پیشبرد هر چه سریع‌تر فرآیند دریافت تسهیلات ازدواج می‌شود.
نکته: برای پرداخت اقساط وام ازدواج کافی‌ست در تاریخ سررسید موجودی حساب کافی باشد تا به صورت مستقیم از حساب شما برداشت انجام شود. همچنین در قسمت وام ازدواج باجت، با انتخاب بازپرداخت وام، امکان مشاهده و پرداخت اقساط از طریق درگاه بانکی فراهم شده است. برای برداشت مستقیم از حساب، علاوه بر مبلغ قسط باید 100,000 ریال موجودی داشته باشید.

دیدگاه ها

26 در مورد “ثبت نام وام ازدواج باجت (بانک تجارت به صورت غیر حضوری)”

  1. سلام من وام خودم دادم یک بنده خدایی بگیره ثبت نام کرد و باجت توی گوشیش ب نام من ثبت کرد سیم کارت منم دستشه مشخصاتم رو وارد کرد یک ویدیو هم باجت از من خاست بعد ۳ماه امروز بهم گفت بیا امضاء دیجیتال ثبت کن ۲و۳ روزه دگه واریز میشه ۲روز هرچی میخاست دوباره ویدیو بگیره باجت میزد عدم تطبیق چهره مرجع میشه راهنماییم کنین مگه این امضا همون اول نزدام ایا ایشون وام منو گرفتن سرکارم میزارن؟

    1. سلام، این خطا مربوط به باجت است، بهتر است با پشتیبانی باجت تماس بگیرید و فقط خطا را گزارش دهید و در مورد واریز وام بپرسید، چون این کار خلاف قانون است و ممکن است واریز وام شما را دچار اختلال کند، آن ها شما را بهتر راهنمایی می کنند

    1. سلام، باجت به افرادی که قبل از سال ۱۳۷۰ متولد شده اند، وام ازدواج نمی دهد، و تنها به افراد متولد شده بعد از سال ۱۳۷۰ وام می دهد

  2. برای همین بانک تجارت نوشتم تو نوبت ام
    برای زودتر گرفتن وام اونو پاک کنم
    غیرحضوری بنویسم میشه ؟

    1. لطفا توجه داشته باشید طیق قانون جدید، شما فقط دو بار مجار به حذف ثبت نام خودتون هستید، لطفا قبل از حذف ثبت نام تمام جوانب رو در نظر بگیرید.

  3. محمدرضا

    سلام
    ثبت نام غیر حضوری وام ازدواج بانک تجارت باز شده؟برای خراسان رضوی یا سیستان بلوچستان

  4. ابراهیم

    سلام
    برا ضمانت وام ازدواج در باجت آیا حتما باید کارمند باشه ؟ کاسب باشه ؟ و یا نامه کسر از حقوق داشته ؟ در کل ملاک ضمانت به چه صورت هست ؟

    1. سلامف در مورد ضمانت باجت حتما مطالب جدید اضافه می کنیم، ولی در مجموع برای ضمانت باجت هم مثل بقیه بانک ها، شما حداقل به یک کارمند کسر از حقوق دار نیاز خواهید داشت

    2. سلام ثبت نام برای باحت به صورت غیر حضوری برای استان کردستان فعال هست یا نه راهنمایی کنید ممنون

      1. سلام، ثبت نام غیر حضوری بانک تجارت مدتی غیر فعال بود، اخیرا مجددا فعال شده است، اما برای اطمینان از این موضوع با پشتیبانی باجت تماس بگیرید

  5. سلام عرض ادب
    درحال حاضر گزینه غیرحضوری برای استان خراسان شمالی فعال است ؟
    ثبت نام حضوری ام رو میخام پاک کنم غیرحضوری بگیرم ؟!
    ممنون میشم جواب بدین

  6. علیرضا مومنی

    سلام
    به نظر شما گزینه غیر حضوری بانک تجارت کی فعال میشود

  7. محمد تقوی

    سلام من برای سامانه غیر حضوری بانک تجارت ثبت نام کردم ولی برای تعیین شعبه بانک تجارت شهریار رو معرفی کردند.
    چرا؟

    1. سلام، با باجت تماس بگیرین، و کد رهگیری و تعیین شعبه تون رو بهشون اعلام کنید.

      1. محمد تقوی

        ممنونم از توضیحاتتون تماس گرفتم ولی گفتند که فعلا ظرفیت تکمیله اگر تکمیل هستش چرا شعبه مجازی باز بود؟

        1. سلام باجت برای گرفتن وام تاریخ ازدواج از چه سالی ملاک است

          1. سلام، برای همه ی بانک ها، تاریخ ازدواج باید بعد از یک فروردین ۱۳۹۸ باشد

  8. سلام گزینه غیر حضوری الان در سامانه بانک مرکزی نیست دلیلش چیه؟

    1. سلام. در این مورد ممکن است ظرفیت اعتبار وام ازدواج غیر حضوری پر بوده و فقط بانک تجارت به صورت حضوری ظرفیت ثبت نام داشته است.

      1. سلام
        آیا ایرانیان خارج از کشور بعد از ثبت درخواست وام ازدواج ازباجت
        به صورت وکالتی میتواند پول بگیرد؟

        و آیا بالای ۲۵ سال برای اروپاییان هر نفر ۳۰۰تعلق میگیرد؟

        1. سلام، منظورتان از وکالتی را متوجه نشدم، ولی مبلغ وام ازدواج به حساب خود شخص متقاضی واریز می شود و بعد از آن متقاضی می تواند وجه را به هر صورت که تمایل دارد منتقل کند، در مورد سوال دوم هم، اگر شرایط دریافت وام ازدواج را داشته باشید، بله، این مبلغ برای هر ایرانی بالای ۲۵ سال ۳۰۰ میلیون است.

          1. علیرضا مومنی

            سلام
            به نظر شما گزینه غیر حضوری بانک تجارت کی فعال میشود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا