تازه‌ترین مطالب…

کدام استان‌ها رکورد دار آمار ازدواج و طلاق سال 1402 هستند؟

بدون دیدگاه

 1403-04-23

در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۸۱ هزار و ۳۹۴ ازدواج در سراسر کشور به ثبت رسیده است. استان تهران با ثبت ۶۳ هزار و ۹۷۳ مورد ازدواج، بیشترین تعداد ازدواج‌ها را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده و به عنوان رکورددار میزان ازدواج در این سال شناخته شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط مشرق نیوز و به نقل از آمار ثبت احوال کشور، پس از استان تهران، استان خراسان رضوی با ۴۳ هزار و ۸۸۷ ازدواج در جایگاه دوم قرار دارد. استان خوزستان نیز با ۳۵ هزار و ۳۶۴ ازدواج در رتبه سوم قرار گرفته است. همچنین، استان آذربایجان غربی با ۲۵ هزار و ۶۹۴ ازدواج و استان فارس با ۲۵ هزار و ۱۶۶ ازدواج به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

از سوی دیگر، استان سمنان با تنها ۳ هزار و ۶۸ مورد ازدواج، کمترین میزان ثبت ازدواج را در سال ۱۴۰۲ داشته است. بعد از آن، استان‌های ایلام با ۳ هزار و ۴۳۶ ازدواج، کهگیلویه و بویراحمد با ۵ هزار و ۱۶ ازدواج، خراسان جنوبی با ۵ هزار و ۵۳۷ ازدواج و یزد با ۵ هزار و ۶۵۳ ازدواج در رده‌های بعدی از نظر کمترین تعداد ازدواج ثبت شده قرار گرفته‌اند.

علاوه بر ازدواج‌ها، گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۲ هزار و ۱۸۳ طلاق در کشور ثبت شده است. از این تعداد، ۳۴ هزار و ۹۷ مورد طلاق مربوط به استان تهران بوده است که بیشترین تعداد طلاق‌ها را نیز به خود اختصاص داده است. پس از تهران، استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ هزار و ۶۴۳ مورد طلاق، خوزستان با ۱۱ هزار و ۵۶۶ طلاق، فارس با ۱۱ هزار و ۵۶ طلاق و اصفهان با ۱۱ هزار و ۳ مورد طلاق در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کمترین تعداد طلاق ثبت‌شده در کشور در سال ۱۴۰۲ به استان ایلام با تعداد ۱ هزار و ۹۶ مورد اختصاص دارد. پس از آن، استان‌های خراسان جنوبی با ۱ هزار و ۴۸۸ طلاق، سمنان با ۱ هزار و ۵۸۶ طلاق، کهگیلویه و بویراحمد با ۱ هزار و ۶۷۲ طلاق و چهارمحال و بختیاری با ۱ هزار و ۷۹۱ مورد طلاق قرار دارند. این آمار و ارقام نشان‌دهنده تغییرات و روندهای مهمی در زمینه ازدواج و طلاق در کشور هستند که نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر و سیاست‌گذاری‌های مؤثر در جهت بهبود وضعیت اجتماعی و خانوادگی مردم می‌باشند.

دیدگاه ها

اسکرول به بالا