استان آذربایجان غربی تنها استان در ایران است که سخت گیری های به خصوص خودش را دارد و بسیاری از جوانان این استان نه تنها در روند ثبت نامی خود به مشکل میخورند بلکه در مورد ضوابط و قوانین بانک ها در مورد ضامن ها هم دچار مشکل میشنوند که این رویه فرا قانونی باعث شده تا اکثر زوج های جوان موفق به دریافت وام ازدواج نشوند. بنابراین خیلی از جوانان این استان به منظور این سختگیری ها از گرفتن وام ازدواج خود صرف نظر میفرماییند. درحالی که باتوجه به گرانی و تورم های اقتصادی سالیان اخیر  که  گریبانگیران جوانان امروزی شده است ، تسهیلات وام ازدواج آنها میتواند حداقل بخشی از مشکلات آنها را برطرف سازد.در سال1400 طبق مصوبه ای مبلغ وام ازدواج افزایش یافته است که بتواند حداقل مشکلات زوجین را در زمینه خرید لوازم مورد نیاز زندگی و تهیه مسکن و یا حتی بخشی از آنها را برطرف سازد.
همانطورکه گفته شد مبلغ وام ازدواج در سال 1400 به ارزش 70 میلیون تومان میباشد که این مبلغ برای پسر زیر 25 سال و دختر زیر 23 سال 100میلیون تومان است و در غیر این صورت 70 میلیون تومان است.که با سود 4 درصد و بازپرداخت طی مدت 10 ساله یکی از وام هایی است که خواهان بسیار دارد و جوانان در تلاش این هستند که بتوانند وام ازدواج خود را بگیرند.
زوجین باید دقت داشته باشند که بلافاصله پس از ثبت ازدواج خود در دفتر ثبت اسناد کشور برای گرفتن وام خود هرچه سریعتر برای ثبت نام خود در بانک و شعبه منتخبی اقدام نمایند.
وام ازدواج در سال 1400 به تمامی کسانی که از 1 فروردین ماه سال 1397 به بعد ازدواج کرده اند تعلق میگیرد. و این را هم بدانید که با توجه به محدودبودن بودجه تسهیلات وام ازدواج هر فرد فقط یکبار میتواند وام ازدواج خود را دریافت کند.
سایت وام ازدواج کندو در نظر دارد طبق تجربه کاری و رصد کردن بانک های مختلف به زوجین برای ثبت نام وام ازدواج در استان آذربایجان غربی کمک نمایید ، زوجین میتوانند چندین بانک اشاره شده در مطلب زیر را در نظر بگیرند که طبق سرعت ثبت نام وام ازدواج طبقه بندی شده اند.این رو هم در نظر داشته باشید که بانک های اشاره شده بانک هایی هستند که فقط از لحاظ تسریع در روند ثبت نام به شما معرفی شده اند وگرنه هر زوج میتواند برای هر بانک و هر شعبه ای که دلخواهش است اقدام به ثبت نام نمایید.

بانک های بسیار خوب برای ثبت نام در استان آذربایجان غربی:

1.بانک سینا
2.بانک ملت
3.بانک ایران زمین
4.بانک پارسیان
5.بانک رفاه
6.بانک گردشگری
7.بانک آینده

نکته:زوجین محترم ساکن استان آذربایجان غربی این را در نظر داشته باشید که بانک های نام بره شده فقط از جهت تسریع در روند ثبت نام خود معرفی شده اند در حالی که شما میتوانید برای هر بانک و هر شعبه ای که دلخواه شماست ثبت نام بفرمایید.

لینک ثبت نام وام ازدواج فوری