سیدمحسن دهنوی نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: کمیسیون تلفیق وام ازدواج جوانان را ۳۵۰ میلیون تومان و سایر متقاضیان را ۳۰۰ میلیون تومان تعیین می‌کند تا با این کار از جوانان حمایت شود.

در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در لایحه بودجه وام ازدواج برای جوانان پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده است و برای سایر متقاضیان ۳۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است. این مسئله را سیدمحسن دهنوی، عضو کمیسیون تلفیق و نماینده تهران عنوان کرد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه مانند سال گذشته چگونگی پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را از لایحه بودجه حذف کرد و اختیارش را به شورای پول و اعتبار داد، اما کمیسیون تلفیق در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، از وام ازدواج حمایت می‌کنند.

به گزارش فارس، یکی از مشکلات جوانان در دریافت وام ازدواج تامین ضامن رسمی و وثیقه مورد نیاز بانک‌هاست که با توجه به جوان بودن زوجین معمولاً پیدا کردن کارمند رسمی و یا وثیقه ملکی سخت است. از طرفی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به جوانان مزدوج باید مطمئن شوند متقاضیان می‌توانند اقساط وام‌ها را بپردازند. در حال حاضر وام ازدواج برای بسیاری از زوج‌های جوان مقدمه لازم برای ازدواج و تشکیل خانواده به‌شمار می‌رود.

سالانه حدود ۸۵۰ هزار فقره ازدواج در کشور شکل می‌گیرد که عمده آنها از طریق وام ازدواج، وسایل اولیه زندگی را تهیه می‌کنند.

ثبت نام وام ازدواج 

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو