بسیاری این سوال را مطرح می کنند که کدام بانک برای وام ازدواج بهتر است؟
در این مطلب به مقایسه آمار پرداخت وام ازدواج توسط بانک های ملی و صادرات در 8 ماه ابتدایی سال 97 پرداخته ایم.
بانک ملی
از آغاز سال 97 تا کنون بانک ملی وام ازدواج حدود 200 هزار زوج را پرداخت کرده و از ین حیث رکورد دار است.
بر اساس دستور ریاست محترم جمهور و ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌ها مبلغ وام ازدواج در سال 97 به 150 میلیون ریال افزایش یافت و بلافاصله پرداخت آن توسط شعب بانک ملی به زوجین آغاز شد.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در شعب این بانک، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
بر این اساس در هشت ماه نخست امسال، تعداد 199 هزار و 787 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 31 هزار و 290 میلیارد و 363 میلیون ریال به زوج های جوان پرداخت شده است.
بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرد که این تعداد تسهیلات مبلغی بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال را در بر گرفت.
همچنین این بانک به جهت کسب بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج در طرح ضربتی سال گذشته بانک مرکزی، مورد تقدیر رییس کل وقت بانک مرکزی قرار گرفت.
لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

بانک صادرات

​بانک صادرات ایران در هشت ماه نخست سال ٩٧ با پرداخت ١٣ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، ٨٦ هزار نفر را روانه خانه بخت کرد.
این بانک به منظور حمایت از ازدواج جوانان، از ابتدای سال ٩٧ تا پایان آبان ماه سال جاری با تخصیص ١٣ هزار میلیارد ریال، شرایط ازدواج ٨٥ هزار و ٨٣٢ نفر را تسهیل کرده است.
بنابراین گزارش، خدمات حمایتی بانک صادرات ایران برای کمک به تأمین مالی نیازهای بخش‌های مختلف جامعه در هشت ‌ماه نخست امسال، منجر به پرداخت ٣٧ هزار میلیارد ریال در قالب انواع وام‌های قرض الحسنه شده که در این میان ٣٦ درصد ارزش ریالی آن به لحاظ اهمیت به وام ازدواج و تهیه جهیزیه اختصاص یافته است.
علاوه بر این، بیش از ١٠ هزار میلیارد ریال نیز برای تأمین مالی نیازهای ضروری از جمله درمان و بیماری‌ها و همچنین تأمین بخشی از وام‌های ضروری صندوق بازنشستگان کشوری هزینه شده است.
در این مدت، وام‌های قرض‌الحسنه اعطایی در بخش مسکن نیز از ٦ هزار میلیارد ریال فراتر رفته که اغلب در چهار بخش تسهیلات مسکن اقشار ویژه (خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران)، احداث حمام روستایی، بافت فرسوده و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در نقاط مختلف کشور پرداخت شده است.
بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و کمک به تأمین هزینه‌های مالی در بخش‌های مختلف جامعه همواره پیشتاز بوده و در این راستا ٢٣٠٠ شعبه داخلی در سراسر کشور آماده ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به هموطنان است.