با پرداخت چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری طی مهر ماه، کل تسهیلات پرداختی در هفت ماهه امسال به ۲۶ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید.

برخی از بانک‌ها و موسسات مالی در برخی کشورها وام ازدواج ارائه می‌دهند. این وام‌ها معمولاً به منظور کمک به جوانان در تشکیل خانواده و هزینه‌های مربوط به ازدواج اعطا می‌شوند.

بانک مرکزی چندی پیش با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، جدیدترین آمار و ارقام مربوط به پرداخت وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه امسال را برای عموم منتشر کرد. البته پیش از این مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، آمار اولیه پرداخت وام فرزندآوری در این مدت را اعلام کرده بود اما گزارش مذکور شامل جزییات بیشتری از وضعیت پرداخت این تسهیلات است.

گزارش بانک مرکزی از وضعیت اعطای تسهیلات فرزندآوری حاکی از آن است که بانک‌ها در مهر ماه ۶۵ هزار و ۷۳۲ نفر تسهیلات فرزندآوری به مبلغ حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند و در نتیجه، تعداد افراد در انتظار در صف وام فرزند، حدود ۱۹ هزار نفر کاهش یافت.

۳۴۸ هزار نفر در صف وام فرزندآوری
داده‌های گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهند که در پایان مهر ماه امسال همچنان ۳۴۸ هزار و ۷۶۸ نفر از متقاضیان واجد شرایط در صف دریافت وام فرزندآوری

هستند. اما نکته قابل توجه آن است که تعداد افراد در این صف در ابتدای امسال معادل ۳۰۴ هزار نفر بود. در واقع با وجود پرداخت ۴۲۴ هزار و ۷۵۴ فقره وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه، افزایش تقاضا برای این وام سبب شده که صف آن طولانی‌تر از قبل شود.

کدام بانک‌ها بیشترین تسهیلات فرزند را پرداخت کردند؟
طبق آمارهای منتشر شده، بانک ملی با پرداخت ۱۰۷ هزار و ۹۲۱ فقره وام فرزندآوری به مبلغ بیش از ۶ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان تا پایان مهر ماه، بیشترین سهم از پرداخت این تسهیلات را به خود اختصاص داده است. البته تعداد متقاضیان دریافت وام فرزندآوری از این بانک نیز بیش از هر بانک دیگری بوده و همچنان ۵۷ هزار و ۱۸۵ نفر در صف دریافت وام فرزندآوری از بانک ملی قرار دارند.

به علاوه، پس از بانک ملی، بانک‌های ملت، صادرات، تجارت و سپه بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کرده‌اند. از سوی دیگر اما کمترین آمار پرداخت تسهیلات فرزند متعلق به بانک‌های ایران و ونزوئلا، خاورمیانه و قرض‌الحسنه رسالت است.

ثبت نام وام فرزند آوری

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو