رییس دانشگاه تهران از اعطای وام به دانشگاهیان با هدف تشویق جوانان به ازدواج خبر داد و گفت: به دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی ازدواج پرداخت می‌شود.

سید محمد مقیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا به افتتاح مرکز ازدواج و خانواده دانشگاهیان و مهدکودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دوم آبان ماه اشاره کرد و افزود: دانشگاه تهران پیرو ابلاغ قانون جوانی جمعیت و خانواده در راستای جوانی جمعیت، ستادی را تحت عنوان جوانی جمعیت و خانواده تشکیل داد که به عنوان شورای راهبری فعالیت های مربوط به تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده توسط دانشجویان و خانواده دانشگاهیان را پیگیری کند.

وی درمورد وظایف مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران یادآور شد: نگاه ما به اقدامات در این زمینه زنجیره ای و تکمیلی است، یعنی از مرحله آشناسازی گزینه های مختلف برای تشکیل خانواده شروع می شود تا موضوع های مربوط به اعطای امکانات برای فرزندآوری و فراهم کردن تسهیلات در بخش مسکن ، اشتغال و مهارت ورزی دانش آموختگان در قالب یکپارچه و منسجم است و در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام و بخشی از اقدامات هم انجام شد.

رییس دانشگاه تهران: وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی به دانشگاهیان اعطا می‌شود

مقیمی تصریح کرد: در مرکز ازدواج دانشگاهیان به عنوان یک کلینیک خانواده سه کارکرد اصلی همسرگزینی، ترویج ازدواج و آموزش و مشاوره و ارایه تسهیلات مالی و حمایتی مورد توجه است.

وی افزود: تلاش داریم که در یک فضای شاد و متناسب با فرهنگ اسلامی، موضوع ازدواج و آشناسازی دانشگاهیان با یکدیگر با وسواس و دقت لازم صورت گیرد تا جنبه‌های منفی و حواشی مربوطه بروز نکند و در عین حال تسهیلگری لازم در امر ازدواج دانشگاهیان انجام شود. این مرکز محیطی است که تمامی اعضای خانواده دانشگاه تهران بتوانند درآنجا آشنایی بیشتر با پیدا کنند و هم خدمات مختلفی را در قالب متعدد بتوانیم به آنها ارایه کنیم.

رییس دانشگاه تهران درباره سامانه همسان گزینی هم گفت: با این سامانه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تهران که تمایل به ازدواج دارند، می توانند مشخصات خود را در این سامانه وارد کنند، سامانه همسان گزینی در ابتدا فقط شامل دانشگاهیان این دانشگاه می شود، البته می تواند کارکردهای وسیع تری هم در آینده پیدا کند. امیدواریم این کار روشی شود که سایر نهادها و دستگاه های اجرایی هم بتوانند از این مرکز بهره مند شوند و به آنها خدمات مناسب ارایه دهیم.

رییس دانشگاه تهران: وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی به دانشگاهیان اعطا می‌شود

مقیمی با بیان اینکه در مرکز ازدواج و خانواده دانشگاهیان دانشگاه تهران گام اول تشکیل خانواده و ازدواج است، اظهار داشت: اگر می خواهیم خانواده دوام و ماندگاری داشته باشد باید تسهیلات، امکانات و الزامات برای تحکیم و تعالی خانواده را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این مرکز سه کارکرد اصلی دارد، افزود: در بخش مربوط به همسرگزینی، ابتدا آشنایی ها صورت می گیرد و در گام بعدی مشاوره ها، آموزش و ترویج ازدواج انجام می شود و در گام سوم هم تسهیلات مختلف برای ازدواج ارائه می شود.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: پیش‌بینی کردیم که به هر عضوی از مجموعه دانشگاهیان دانشگاه تهران که از طریق مرکز ازدواج و خانواده دانشگاهیان معرفی و ازدواج می کند، وام قرض‌ الحسنه ازدواج ۳۰۰ میلیون تومانی خارج از نوبت و در اسرع وقت طی همکاری با یکی از بانک‌های عامل اعطا شود.

مقیمی با بیان اینکه برای دانشجویان و نخبگان دانشگاهی که به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه جذب می شوند، خوابگاه های متاهلی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه تهران فعال است و در سراسر کشور هم نزدیک به هزار واحد وجود دارد که با توجه به حجم تقاضاها با کمبود متاهلی روبرو هستیم، بنابراین یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در این زمینه افتتاح ۸۰ باب خوابگاه متاهلی است که فرآیند مربوط به انتخاب پیمانکار و مشاور مجموعه بزرگ خوابگاه متاهلی انجام شد که فاز اول این پروژه ۵۰۰ باب واحد است که در روزهای اخیر در مجموعه پردیس شمالی دانشگاه تهران کلنگ آن به زمین زده شد.

رییس دانشگاه تهران: وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی به دانشگاهیان اعطا می‌شود

رییس دانشگاه تهران افزود: منابع مالی این مجموعه بزرگ خوابگاهی را از محل تبدیل به احسن دارایی های دانشگاه تامین کرده ایم، پیش بینی ما این است که در مدت یک سال و نیم آینده شاهد بهره برداری باشیم.

مقیمی با یادآوری اینکه برای مسکن اساتید و نخبگان دانشگاه تهران برنامه هایی را داریم گفت: تلاش ما این است که شرایط ازدواج به صورت عملیاتی فراهم شود، چرا که ما در موضوع خانواده محوری و ازدواج بیشتر گفتار درمانی کرده ایم و شرایط و امکاناتی که باید برای ازدواج فراهم کنیم، کمتر به آن پرداخته شده است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲ سال قبل با هدف افزایش نرخ باروری کلی به بیش از سطح جانشینی و ارتقای شاخص‌های کیفی در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت تصویب و ابلاغ شد.

سه طرح عمرانی دانشگاه تهران شامل ساختمان‌ شماره ۲ دانشکده گردشگری، مرکز ازدواج و خانواده دانشگاهیان زیرمجموعه ستاد خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه تهران و همچنین مهد کودک دوم آبان ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی کرمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه افتتاح شد.

ثبت نام وام ازدواج

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو