مدير اداره اعتبارات بانك مركزي گفت: از ابتداي سال تا هفتم اسفند ۱۴۰۲ بالغ بر تعداد ۷۴۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۵۱.۸ هزار ميليارد تومان توسط شبكه بانكي پرداخت شده است كه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.
مهدي صحابي با بيان اينكه عملكرد شبكه بانكي طي مدت مذكور براي پرداخت تسهيلات بيش از تكاليف تعيين شده بوده است، گفت: با توجه به سهميه تكليفي در نظرگرفته شده بابت اين تسهيلات كه تا تاريخ هفتم اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱.۳۸۶ هزار ميلياردريال است، عملكرد شبكه بانكي در اين خصوص بيش از ۱۰۹ درصد است كه نشان‌دهنده همكاري خوب شبكه بانكي در اعطاي تسهيلات موصوف در سال جاري است.
وي با اشاره به تأكيدات رييس‌جمهوري مبني بر صفر شدن و كاهش صف تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، تأكيد كرد: براين اساس اين بانك تمهيداتي انديشيد تا به رغم پيوستگي و سيال بودن جريان ورود و خروج متقاضيان اين تسهيلات، علاوه بر تعهدات و سهميه‌هاي ابلاغي به بانك‌هاي عامل بابت اعطاي تسهيلات ازدواج در سال جاري براي كاهش تعداد متقاضيان در صف تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، بانك‌هاي عامل نسبت به پرداخت تسهيلات ازدواج به ۱۲۵ هزار نفر از متقاضيان در صف ازدواج و پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه فرزند به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از متفاضيان در صف تسهيلات مورد اشاره تا پايان سال جاري اقدام كنند. وي افزود: همچنين تفاهم شد بانك قرض‌الحسنه مهر و قرض‌الحسنه رسالت نيز نسبت به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوري به متقاضيان اقدام نمايند. براين اساس، با عنايت به تفاهمات به عمل آمده تعداد متقاضيان در صف تسهيلات يادشده در تاريخ هفتم اسفند ۱۴۰۲ از تعداد ۲۷۰ هزار نفر (در تاريخ ۲۴ دي ماه ۱۴۰۲) به تعداد ۱۸۳ هزار نفر كاهش يافته است.
مدير اداره اعتبارات با بيان اينكه از زمان راه‌اندازي سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج تاكنون همواره صف متقاضيان تسهيلات ازدواج وجود داشته است، تصريح كرد: به‌طور ميانگين در سنوات اخير در پايان هر سال با صف بيش از ۱۵۰هزار نفري از متقاضيان همراه بوده است كه با توجه به رشد سقف فردي اين تسهيلات و عدم تناسب ان با رشد سپرده‌ها و منابع قرض‌الحسنه در چند سال گذشته، اين صف افزايش يافته است. وي خاطرنشان كرد: در راستاي تسهيل در شرايط ضمانت و اخذ وثايق در پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه در سال جاري موضوع به كرات به شبكه بانكي ابلاغ و تأكيد شده و در صورت بروز هرگونه تخلف در اين زمينه موضوع از سوي اين بانك مورد نظارت و بررسي ويژه قرار گرفته است. ضمن آنكه حسب تأكيدات رييس‌جمهوري در جلسه مورخ سوم اسفند ۱۴۰۲ شوراي عالي جوانان، مجدداً مكاتباتي با شبكه بانكي در اين خصوص صورت پذيرفته و تأكيدات لازم انجام شده است. صحابي در پايان عنوان كرد: براين اساس، عملكرد شبكه بانكي در پرداخت تسهيلات يادشده به صورت مداوم در حال رصد و پايش است و پيگيري به حداقل رساندن متقاضيان در صف تسهيلات مذكور به جديت در دستور كار بانك مركزي و بانك‌هاي عامل قرار دارد و به گونه‌اي كه انتظار مي‌رود تا پايان سال جاري شاهد كاهش هر چه بيشتر تعداد متقاضيان در صف تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج باشيم.

ثبت نام وام ازدواج 1403

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو