تازه‌ترین مطالب…

دستور رئیس‌جمهور برای پایان دهی به صف وام ازدواج

بدون دیدگاه

 20 دی , 1402

رئیس‌جمهور دستور داد تا به صف تقاضا برای وام ازدواج پایان دهند اما برخی متقاضیان نگران پرداخت وام‌های خود در موعد مقرر از سوی شعب هستند.

سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور دستور داده که به همت نظام بانکی، به صف های تقاضا برای پرداخت وام ازدواج پایان داده شود؛ موضوعی که بسیاری از متقاضیان دریافت این وام را که اتفاقا زوج های جوان هستند و باید تحت چتر حمایتی دولت برای تامین بخشی از هزینه های تشکیل زندگی خود قرار بگیرند، هر چند که به هر حال، مشکلات پیش روی زوج های جوان در تامین هزینه های زندگی به دلیل تورم بالا و بالا رفتن نرخ لوازم خانگی با وام های این چنینی هم جبران نمی شود، اما به هر حال بخشی از هزینه را می تواند پوشش دهد.

در عین حال، با توجه به حرکت بانکها به سمت اجرای دستور رئیس جمهور، نگرانی هایی برای برخی متقاضیان در پرداخت به موقع وام های خود در موعدهای تعیین شده از سوی برخی شعب بوجود آمده؛ حال آنکه علاوه بر تقدیر از این تصمیم رئیس جمهور باید تاکید کرد که ماندگاری سایر متقاضیانی که موعد دریافت وامشان است هم ممکن است منجر به نارضایتی شود.

در عین حال، انتشار جدیدترین آمار و ارقام درباره تعداد بالای متقاضیان در صف‌ مانده برای دریافت وام ازدواج، باعث ایجاد موج‌ جدیدی از نگرانی در بین سایر متقاضیان وام‌های قرض‌الحسنه پرطرفدار نظام بانکی شده است.

تقریبا نیمی از متقاضیانی که در ۹ ماه ابتدایی امسال برای دریافت وام ازدواج اقدام کردند، در صف انتظار قرار دارند و هنوز موفق نشده‌اند وام مورد نیاز خود را دریافت کنند.برآوردها نشان می دهند که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر متقاضی، چشم‌انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

بیشتر بخوانید...  بازار سیاه وام ازدواج، پشت پرده معاملات پنهان

به علاوه،در هشت ماه ابتدایی پارسال از بین تقریبا ٩٧٠ هزار نفری که دنبال وام ازدواج بودند، حدود ۴٩٠ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم درباره این مطالبه رئیس جمهور اعلام کرده: «در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی رئیس جمهور به خاتمه دادن به صف مردم برای دریافت وام ازدواج تاکید کردند، همچنین این موضوع در جلسه هیات دولت نیز مجدد مطرح شد.

در همین زمینه رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که اقدامات لازم برای تحقق این موضوع انجام خواهند شد.»

ثبت نام وام ازدواج

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو

 

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا