وام ازدواج تشویقی برای زوجین دهه شصتی فراهم شد 
این وام در سه بخش خرید اقساطی جهیزیه ، وام بانکی و تسهیلات اشتعال می باشد شرایط کامل این تسهیلات به صورت جز به جز توضیح می دهیم

معاونت امور زنان و خانواده با عنایت به سياستهاي كلي خانواده و جمعیت ابلاغي مقام معظم رهبري، و با استناد به ماده 2  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  در راستای تحقق بند 7 از اقدامات ملی، ذیل راهبرد کلان 3 از نقشه مهندسی فرهنگی کشور ، با هدف تشويق و ترغیب دختران و پسران بازمانده از ازدواج متولد دهه 60 به تشكيل خانواده، اقدام به طرح ریزی و اجرای برنامه تسهیل ازدواج جوانان متولد دهه 60 نموده است.
این طرح از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بانک مهر ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اجرا می گردد و جوانان متولد دهه 60 ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در صورت احراز شرایط از حمایت های چهار گانه زیر برخوردار می شوند:

الف) تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه تا سقف مبلغ 200 میلیون تومان

ب) تسهیلات ازدواج تا سقف مبلغ 100 میلیون تومان

ج) تسهیلات اشتغال تا سقف مبلغ  200میلیون تومان

شرايط عمومی متقاضيان دریافت تسهيلات
1-دارا بودن  تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران .
2-عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت باشند.
3- زوجین (هر دو زن و مرد مجرد) متولد دهه 60 ( متولدین 01/01/1360 تا 29/12/1369) باشند.
4-تاریخ عقد زوجین از 30/03/1402 الی 29/12/1402 باشد.
شرايط اختصاصی پرداخت تسهیلات به  متقاضيان تسهيلات
به زوجـــين دارای شرایط ذکر شده در بند الف همین آیین نامه، تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه تا سقف مبلغ 200 میلیون تومان ، تسهیلات ازدواج به مبلغ 100 میلیون تومان و تسهیلات اشتغال به مبلغ  200میلیون تومان اعطا می گردد.
تبصره :‌تسهیلات ازدواج یاد شده مضاف بر تسهیلات مصوب بانک مرکزی بابت ازدواج و فرزند آوری می باشد.
تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه:
1-سقف تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه اعطایی به هر یک از افراد معرفی‌شده، حداکثر 100 میلیون تومان به صورت کالاکارت می‌باشد.
2-حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی جهیزیه به هر یک از افراد معرفی شده 36 ماهه می‌باشد.
3-دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل حساب مذکور می‌بایست جهت واریز تسهیلات و پرداخت اقساط یک فقره حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه نزد بانک مهر افتتاح نمایند.
4-اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان، بر اساس قراردادهای داخلی و فرم‌های مورداستفاده طبق ضوابط و مقررات جاری بانک مهر می‌باشد و متقاضی متعهد به خرید کالا یا خدمت از پذیرندگان طرف قرارداد بانک مهر می‌باشد.
5-تسهیلات ارائه‌ شده برمبنای عقد قرارداد قرض‌الحسنه و با کارمزد 4 درصد می‌باشدکه سالانه و براساس مانده بدهی محاسبه واخذ می‌گردد.
6-معرفی‌شوندگان تسهیلات قرض‌الحسنه، صرفاً می‌توانند تا سقف مجاز بانک از تسهیلات قرض‏الحسنه استفاده نماید و ارائه هر نوع تسهیلات جدید منوط به رعایت شرایط و ضوابط مربوطه می‌باشد.
7-وثایق و تضامین تسهیلات گیرندگان بر اساس اعتبار سنجی سامانه ضمان بانک صورت می‌پذیرد. ( بر اساس یک ضامن یا سفته الکترونیکی به تشخیص بانک )
8-متقاضی تسهیلات کالاکارت می‌بایست حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ اعطا تسهیلات، نسبت به خرید کالا و یا خدمات از شبکه پذیرندگان اقدام نماید، در غیر اینصورت، بانک نسبت به تسویه تسهیلات مزبور ازمحل حساب‌های گیرنده تسهیلات نزد بانک بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی واداری و قضایی اقدام خواهد نمود.
9-کلیه تسهیلات مشمول بیمه عمر مانده بدهکار تسهیلات حسب ضوابط جاری بانک  می شوند.

بیمه و تسهیلات تشویقی ازدواج:
10-به متقاضیان دارای شرایط بند الف این آیین نامه که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بیمه شده باشند و یا بشوند؛ تسهیلات تشویقی ازدواج به مبلغ 100میلیون تومان  اعطا خواهد شد.
تسهیلات اشتغال:
11-به زوجین  دارای شرایط بند الف این آیین نامه در صورت عدم اشتغال ، تسهیلات اشتغال تا سقف  200 میلیون تومان به ازای هر طرح اشتغالی پرداخت خواهد شد.
تبصره: سقف اعطاء تسهیلات اشتغال به زوجین 200 میلیون تومان می باشد.
12-ارائه طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی مورد تایید صندوق امید، برای دریافت تسهیلات الزامی است.
13-در صورت نیاز ارائه مجوز کسب و کار برای مشمولین ضروری است.
14-محل اجرای طرح در روستا یا شهر زیر بیست هزار نفر باشد.
15-در صورتی که میزان سرمایه گذاری طرح بیش از سقف تعیین شده( 200 میلیون تومان) باشد، مابه التفاوت آن به عنوان آورده متقاضی توسط متقاضی تامین می شود.
16-در صورت عدم اجرای طرح توسط متقاضی، تسهیلات دین به حال شده و با نرخ تسهیلات جاری بانکها مصوبه شورای پول و اعتبار مسترد خواهد شد.
  لینک ثبت نام وام تشویقی ده شصتی ها
ارتباط با مرکز پشتیبانی وام تشویقی دهه شصتی ها
02188386046
در صورتی که نیاز به ثبت نام وام ازدواج معمولی که شامل همه ده های سنی می شود می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید
در ضمن دقت کنید دهه شصتی ها هر دو وام رو میتوانند دریافت نمایند

لینک ثبت نام وام ازدواج فوری

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم