در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۳ هزار و ۳۸۸ نفر از متقاضیان وام ازدواج به قرض الحسنه تسهیلات ازدواج پرداخت کردند. متقاضیان معادل ۶۸۶۹ میلیارد ریال می باشند.

مراحل دریافت وام ازدواج در بانک کارابان به شرح زیر است. هر یک از زوجین باید در سامانه تسهیلات اعتبار ازدواج بانک مرکزی ثبت نام و ثبت نام کنند. سپس با رصد بانک مشخص شده در سامانه توسط متقاضی، شعبه پرداخت کننده تسهیلات مشخص می شود و پیامکی برای ثبت نام کننده ارسال می شود تا اطلاعات را ثبت و مرحله بعدی دریافت تسهیلات را آغاز کند.

در آخرین مرحله متقاضی باید با مراجعه به شعبه و ارائه مدارک لازم جهت تکمیل پرونده و دریافت وام ازدواج خود اقدام نماید.
لازم به ذکر است که این فرآیند نباید بیش از یک ماه طول بکشد در غیر این صورت متقاضی باید مجددا ثبت نام کند.

والدین ۱۶۹۶ کودک از کارفرما کمک هزینه زایمان دریافت کردند
همچنین در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری و پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اعطای تسهیلات مادری در هفت ماهه امسال، بانک کاربهان به یک هزار و ۶۹۶ نفر از متقاضیان تسهیلات زایمان، یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرد.

بر اساس بخشنامه ارسالی بانک مرکزی به بانک ها، اعطای وام زایمان در دستور کار بانک کارآفرینان قرار گرفته است.

به این ترتیب بانک ها موظفند با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر به شرح ذیل نسبت به پرداخت تسهیلات شرح داده شده بر اساس اعتبار متقاضیان اقدام نمایند.

طبق قانون برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ در ایران متولد شده اند و والدین آنها نیز تابعیت جمهوری اسلامی ایران دارند، وام زایمان برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان به ازای هر فرزند است. ۹۰ میلیون شات برای فرزند سوم، ۱۲۰ میلیون شات برای فرزند چهارم و ۱۵۰ میلیون شات برای فرزند پنجم. همچنین تسهیلات زایمان به افرادی تعلق می گیرد که زاد و ولد آنها در شهر محل تولد پدر یا فرزندشان از ۲٫۵ بیشتر نباشد.

هزینه زایمان بدون سپرده و با مهلت شش ماهه برای شروع پرداخت پرداخت می شود. اما در صورت تایید سپرده سرمایه گذاری بلند مدت، متقاضی از ارائه وثیقه یا سفته معاف خواهد بود.

خدمات زایمان سالانه با نرخ ۴ درصد پرداخت می شود و در صورت تولد دوقلو یا بیشتر، برای هر فرزند وام اعطا می شود و ترتیب تولد در نظر گرفته می شود.

وام فرزندآوری فقط به افرادی تعلق می گیرد که پس از ثبت نام و تایید در سامانه وام فرزندآوری بانک مرکزی که همان سامانه مربوط به خدمات وام ازدواج است و روال آن مانند وام ازدواج است ثبت نام کنند. . توسط بانک مرکزی مستقیماً به یکی از شعب بانکو د امپرساریوس ارسال و توسط شعبه مذکور قابل پرداخت خواهد بود.

متقاضیان واجد شرایط (والدین) متولدین اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند می توانند درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند و چنانچه در مدت بازپرداخت مرکز تولد فرزند دیگری از متقاضی متولد شده است، می توان طبق شرایط این دستورالعمل به فرزند بعدی چنین تسهیلاتی پرداخت.

 

ثبت نام وام ازدواج و فرزند آوری 1403

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو