تازه‌ترین مطالب…

چه شد که ناگهان بانک ها دوست شدند و به مردم وام دادند؟

بدون دیدگاه

 10 دی , 1402

حتی با دریافت تسهیلات اجباری دولتی مانند وام ازدواج و زایمان، متقاضیان به چند ماه صبر و تحمل بازداشت خوان رستم محکوم شدند. اما ناگهان چه اتفاقی افتاد که در و دیوار شهر و همچنین تابلوهای تبلیغاتی شهر به تصرف بانک ها درآمد و پرداخت وام های تبلیغاتی بدون بهره و وام تبلیغ شد؟

رقابت قدیمی‌ترین بانک‌های دولتی در پرداخت تسهیلات و وام‌های بدون بهره ممکن است این سوال را ایجاد کند که چرا بانک‌ها به یکباره با انواع طرح‌های جذاب و تبلیغات در فضای واقعی و مجازی در رقابتی تنگاتنگ دوست شده‌اند و مشتریان را دعوت می‌کنند. سپرده گذاری کنید و وام بگیرید؟ بدون بهره از شما دعوت به سپرده گذاری و دریافت ضمانت از قبل می کنند؟

برای پاسخ به این سوال باید به مدتی به عقب برگردیم. پس از انتصاب دکتر. فرزین، بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و حل معضل ورشکستگی بانک ها را اولویت ها و رویکردهای خود اعلام کرده و در عین حال به بانک ها هشدار داده، مقررات سختگیرانه ای را در خصوص اضافه برداشت بانکی، الزام فروش املاک مازاد بر بانک ها و … فروش شرکت ها و شرکت ها وابسته به بانک‌ها، تعدادی از موسسات اعتباری و بانک‌هایی را که در وضعیت نامناسبی قرار داشتند منحل یا ادغام کرد، بنابراین این موضوع به عنوان هشداری برای سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری و میراثی تلقی می‌شود تا راه‌حل‌هایی بیابند و تلاش کنند تا در آینده به فعالیت خود بازگردند. متعادل کردن

به موازات آن، بانک مرکزی اعلام کرد که برای مقابله با این مشکل، هشدارهای لازم را به هشت بانک متخلف و همچنین برنامه مدون برای به روز رسانی و محافظت در برابر انباشته شدن زیان های انباشته بیشتر داده است و در این مرحله بود. که کم کم پرداخت وام از بانک ها مطالبه شد. ما بوغور را بعد از سال ها غیبت دوباره دیدیم و به نظر می رسد یکی یکی از برنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌های فوق، تلاش مضاعف برای جذب و وقف منابع برای جبران بخشی از نابرابری و عدم تعادل در سود و زیان بانک‌ها است.

بیشتر بخوانید...  مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ | جزئیات مهم وام ازدواج ۱۴۰۳

در شرایطی که بانک‌های بزرگ و تجاری به‌طور سنتی رغبتی به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت نداشتند و در سال‌های اخیر دولت با توجه به افزایش شرایط اقتصادی و معیشتی تلاش کرده است تقاضای روزافزون مردم برای تسهیلات کوچک و کم‌هزینه را عینیت بخشد. مردم با ایجاد و تقویت دو بانک ویژه قرض الحسنه. بانک های فافید و تخصصی قرض الحسنه نیز توانستند در رقابتی نابرابر با بانک های تجاری با تلاش مضاعف پاسخگوی نیازهای مبرم تعداد زیادی از متقاضیان وام از یک سو و از سوی دیگر بدون توسل به وام باشند. و ایجاد پول و نقدینگی و سایر زمینه های ایجاد ناهماهنگی از جایی که حداکثر 4 درصد کارمزد سالانه دریافت می شود، موجب سوددهی و بازگشت اعتماد از دست رفته عمومی به بانک ها شده است. باید مشخص شود که این موفقیت اجباری بانک های تجاری که احتمالا در کوتاه مدت و در قالب یک استراتژی موقت و محدود رخ داده است، می تواند به متقاضیان تسهیلات کمک کند. جذب و رضایت؟

نگاهی گذرا به شرایط اعلام شده این بانک ها در بازپرداخت وام قرض الحسنه که به نوبه خود با هدف ایجاد سود و سود بیشتر به نفع بانک نسبت به متقاضی وام است، در رسانه های مختلف با ترکمنچای مقایسه شده است و در این وضعیت بازارهای موازی مانند ارز، طلا، بورس، املاک و غیره نیز با چالش ها و رکود و عدم اقبال سرمایه گذاری روبرو هستند. باید چند ماه صبر کرد و دید آیا توسل به این مسکن می تواند نقش اساسی در افزایش منابع بانک ها، رفع نارضایتی ها و ایجاد تعادل بین سود و زیان بانک ها داشته باشد یا خیر؟

بیشتر بخوانید...  پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در خراسان رضوی

ثبت نام وام ازدواج

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو

 

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا