پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج و فرزندآوری از جمله تکالیف قانونی است که هر ساله میزان و سقف پرداختی آن به بانک‌های کشور ابلاغ می‌شود تسهیلاتی که بناست گره گشا باشد، اما گاهی با سنگ اندازی برخی از شعب بانک‌ها برای متقاضیان دشواری‌های زیادی را رقم می‌زند.

یه تازگی هم رئیس کل بانک مرکزی محمد رضا فرزین در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با ارائه آمار گفته است: در حالی‌که پرداخت ۱۱۲ همت تا تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۲ تسهیلات ازدواج مصوب شده بود تا این تاریخ بیش از حدود ۱۲۹ همت تسهیلات ازدواج پرداخت شده است که حاکی از تحقق ۱۱۵ درصدی عملکرد توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲ است.

او افزود: همچنین تا تاریخ ۷ دی ماه پرداخت ۳۸.۲ همت تسهیلات فرزندآوری مصوب شده بود و تا تاریخ اشاره شده بیش از ۳۵.۵ همت وام فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است که تحقق ۹۳ درصدی تکالیف فوق را نشان می‌دهد.

تسهیلات ازدواجی که هرچند به گفته رئیس کل بانک مرکزی در پرداخت آن آماری مثبت ثبت شده است، اما همچنان هستند برخی از افرادی که در صف انتظار دریافت این وام به سر می‌برند.

در همین راستا یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان ساعدی گفت: برای وام ازدواج تمام مدارک خود را کامل کرده ام، اما حدود یک ماه است پرداخت نشده است مگر بنا نبود ۱۰ روزه پرداخت شود.

سبزواری دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای وام ازدواج مجبور شدم دو بار بانک و شعبه عوض کنم چرا که در یکی از بانک‌ها یک ماه منتظر بودم، اما خبری از نشد.

تیتر ماه امسال بود که رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، دستورات پنجگانه آیت‌الله رئیسی درباره پرداخت وام ازدواج به متقاضیان را ابلاغ کرد که از جمله بند‌های آن صفر شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان امسال بود.

ثبت نام وام ازدواج و وام فرزند آوری

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو