دانشجویان دانشگاه آزاد امکان دریافت وام قرض الحسنه ازدواج را از بانک رسالت دارند. این تسهیلات به موجب امضای تفاهم نامه همکاری بانک رسالت با صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای افراد واجد شرایط تدارک دیده شده است.

به گزارش کاماپرس، دانشجویان واجد شرایط دانشگاه آزاد به راحتی می‌توانند برای این وام درخواست دهند. زیرا این تسهیلات هیچ تداخلی با وام ازدواج بانک مرکزی ندارد. در صورتی که زوج‌ها هر دو دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی باشند، این امکان را دارند تا به صورت جداگانه برای این تسهیلات اقدام کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت این وام باید مصوبات صندوق رفاه دانشجویان را پیگیری کنند. در واقع از طریق این صندوق امکان دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از میزان اقساط را وجود دارد.

 

اخبار مرتبط را بخوانید:

انواع وام‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری

طبق جدول ارائه وام سال 1399 و 1400، تقریبا همه دانشجویان مقاطع تحصیلی در هر نیم سال تحصیلی امکان درخواست دریافت وام 1 میلیون و 500 هزار تومانی تا 2 میلیون تومانی را داشتند. وام ضروری هم به دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و دکترا در صورت حوادث و بلایای طبیعی، تولد فرزند، حوادث و سوانح، بیماری خاص و مواردی این چنینی تعلق می‌گیرد.

البته طبق جدول ارائه شده از صندوق رفاه دانشجویی، این مجموعه برای دکترای تخصصی ناپیوسته تسهیلات بیشتری را فراهم کرده و از منابع صندوق و بانک توسعه تعاون به آن‌ها مبالغی را اختصاص داده است. حتی افراد به منظور پرداخت شهریه هم امکان استفاده از تسهیلات صندوق را دارند. مبلغ وام برای کمک هزینه شهریه مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و بیشترین مقدار به دانشجویان دکترای تخصصی ناپیوسته مربوط می‌شود. صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان متاهل واجد شرایط وام ودیعه مسکن هم پرداخت می‌کند که منابع آن مربوط به بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار وام‌های ازدواج، اینستاگرام کندو را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.