تازه‌ترین مطالب…
کدام بانک ها وام ازدواج میدهند ؟

کدام بانک ها وام ازدواج می دهند؟

60 دیدگاه

 4 تیر , 1403

وام ازدواج یکی از تسهیلات مالی مهمی است که به زوج‌های جوان کمک می‌کند تا هزینه‌های آغاز زندگی مشترک خود را پوشش دهند. با توجه به اهمیت این وام برای بسیاری از جوانان، اطلاع از اینکه کدام بانک‌ها وام ازدواج می‌دهند، بسیار حیاتی است. اما متاسفانه بسیاری از زوج‌های جوان نمی‌دانند که کدام بانک‌ها مجاز به پرداخت وام ازدواج هستند و چه تفاوت‌هایی بین خدمات این بانک‌ها وجود دارد. انتخاب نادرست بانک می‌تواند منجر به صف‌های طولانی، مشکلات اعتباری و تأخیر در دریافت وام شود که استرس و نگرانی‌های زیادی را به همراه دارد. در این مطلب، به بررسی بانک‌های مجاز برای پرداخت وام ازدواج تحت نظارت بانک مرکزی می‌پردازیم و نکاتی را برای انتخاب بهتر بانک مناسب ارائه می‌دهیم.

کدام بانک ها وام ازدواج می‌دهند؟

بانک‌هایی که مجاز به پرداخت وام ازدواج هستند تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند که لیستی از این بانک‌ها برای متقاضیان تهیه شده است. این بانک‌ها شامل بانک‌های معروف و بزرگ همچون بانک ملی، بانک ملت، بانک صادرات، بانک تجارت و بانک سپه هستند که در سطح کشور شعب بسیاری دارند و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهند. این بانک‌ها معمولاً به دلیل توانایی مالی بالا و تعداد زیاد شعب، گزینه‌های محبوبی برای دریافت وام ازدواج هستند. علاوه بر این بانک‌های بزرگ و معروف، تعدادی از بانک‌ها و موسسات مالی کمتر شناخته شده نیز وجود دارند که تحت نظارت بانک مرکزی وام ازدواج پرداخت می‌کنند. بانک‌هایی مانند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران و بانک حکمت ایرانیان از جمله این بانک‌ها هستند. این بانک‌ها هر چند به اندازه بانک‌های بزرگ معروف نیستند، اما به دلیل ارائه تسهیلات مناسب و خدمات خوب، توانسته‌اند جایگاه خود را در بین متقاضیان وام ازدواج پیدا کنند.

نکته‌ای که در انتخاب بانک برای دریافت وام ازدواج باید مد نظر قرار گیرد، نوع خدمات و سرعت ارائه تسهیلات است. برخی از بانک‌ها در پرداخت انواع وام‌های حضوری و غیرحضوری فعال هستند و فرآیند دریافت وام را برای مشتریان ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند. این بانک‌ها معمولاً از سیستم‌های آنلاین و پیشرفته برای ثبت نام و پیگیری مراحل وام استفاده می‌کنند که باعث کاهش زمان انتظار و تسهیل در فرآیند می‌شود. در مقابل، برخی از بانک‌ها به دلیل مشکلات اعتباری و زیرساختی، به صف‌های طولانی در اعطای تسهیلات معروف شده‌اند. این بانک‌ها ممکن است به دلیل تعداد زیاد متقاضیان وام و محدودیت‌های مالی، زمان زیادی برای بررسی و پرداخت وام نیاز داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث ناامیدی و استرس برای متقاضیان شود. بنابراین، زوج‌های جوان باید در انتخاب بانک برای دریافت وام ازدواج دقت کرده و بانکی را انتخاب کنند که بتواند خدمات مناسب و سریعی ارائه دهد.

انتخاب بانک برای دریافت وام ازدواج بستگی به نیازها و ترجیحات متقاضیان دارد. آشنایی با لیست بانک‌های مجاز و بررسی خدمات و سابقه آن‌ها می‌تواند به زوج‌های جوان کمک کند تا بهترین انتخاب را برای دریافت وام ازدواج داشته باشند و فرآیند دریافت تسهیلات را با کمترین مشکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

لیست بانک هایی که وام ازدواج می دهند

بانکهایی که وام ازدواج می دهند در سامانه وام ازدواج بانک مرکزی و در ستون سمت چپ اسم آن ها مشخص است و در لیست زیر نیز نام این بانک ها را می توانید ببینید:
  • بانک ملت
  • بانک رفاه کارگران
  • بانک مسکن
  • بانک سپه
  • بانک کشاورزي
  • بانک ملي ايران
  • بانک تجارت
  • بانک صادرات ايران
  • پست بانک ايران
  • صندوق کارآفرینی امید
  • بانک پارسیان
  • بانک سامان
  • بانک قرض الحسنه مهر ایران
  • بانک انصار
  • بانک گردشگری
  • بانک دی
  • بانک قرض الحسنه رسالت
  • بانک توسعه تعاون
  • بانک ایران زمین
  • بانک حکمت ایرانیان
  • موسسه اعتباری کوثر
  • بانک پاسارگاد
  • بانک آینده
  • بانک اقتصاد نوین
  • بانک قوامین
  • موسسه اعتباری عسکریه
  • بانک شهر
  • بانک سینا
  • موسسه اعتباری نور
  • بانک توسعه صادرات
  • بانک مشترک ایران و ونزوئلا

توجه داشته باشید که قبلا از ثبت نام وام ازدواج خود حتما به یکی از شعب آن بانک مراجعه نمایید و از وضعیت پرداخت وام ازدواج در آن بانک ها اطلاع حاصل نمایید. چرا که ممکن است آن بانک شرایطی را مثلا برای ضامنین از شما طلب کند که فراهم آوردن آن برای شما ممکن نباشد.

بهترین بانک برای دریافت وام ازدواج

با توجه به اهمیت وام ازدواج و تعداد زیادی از بانک‌ها و موسسات مالی که این تسهیلات را ارائه می‌دهند، انتخاب بهترین بانک برای دریافت وام ازدواج می‌تواند چالشی باشد. اخیرا، شرایط اقتصادی و کاهش بودجه‌ی بانک ها به گونه‌ای است که نیاز به بررسی دقیق و مقایسه بین بانک‌ها برای انتخاب بهترین گزینه، بیش از پیش حس می‌شود. ما در سایت کندو،  با بررسی معیارهای مختلفی همچون، مدت زمان انتظار ثبت نام، تعداد متقاضیان در صف ثبت نام، تعداد روزهای باز بودن بانک برای ثبت نام، سرعت تعیین شعبه به معرفی بهترین بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج  را معرفی کرده ایم، تا زوج‌های جوان بتوانند با اطلاعات کامل‌تری تصمیم‌گیری کنند و زندگی مشترک خود را با اطمینان بیشتری آغاز نمایند.

نکته: ممکن است شما برای ثبت نام به سایت وام ازدواج مراجعه کنید اما بانک مورد نظر شما باز نباشد. اصلا نگران نباشید شما می توانید درخواست وام ازدواج خودتان را برای هر بانکی که می خواهید بدون توجه به این که این بانک در سایت اصلی باز است یا خیر در صفحه ثبت نام وام ازدواج کندو ثبت کنید و این سایت به محض باز شدن بانک شما در سایت اصلی بلافاصله ثبت نام شما را انجام خواهد داد.

دیدگاه ها

60 در مورد “کدام بانک ها وام ازدواج می دهند؟”

    1. سلام، متاسفانه زمان مشخص و قابل پیش بینی برای باز شدن هیچ کدام از بانک ها وجود ندارد.

  1. باسلام ووقت بخیرمن برای ازدواج اولم وام دوملیونی گرفتم و درسال ۹۷جداشدم و درسال ۱۴۰۰دومرتبه ازدواج کردم آیا میتوانم دومرتبه وام ازدواج بگیرم؟

      1. سلام وقت بخیر من ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
        ازدواج کردم میخواستم ببینم مبلغ وام برای سال ۱۴۰۳ چقدر است و زمان پرداخت

  2. سلام وقتتون بخیر،آیا بانک گردشگردی وام میده؟؟ و بنظرتون جز بانک هایی هست که زود وام بده چون خصوصیه

  3. همین کارارو میکنن که اون جوون بدبخت یا باید تو سری خوره اطراف بشه یا باید بره دزدی کنه یا خلاف ما رو گنج خوابیدیم ولی اقازادها پول وام خوشبختیه یه جووون و ازش میگیره اگه خدایی هست جوابشونو بده اگرم نیست که هیچی ایران شده جنگل نخوری میخورنت

  4. باسلام خسته نباشید
    بنده سال ۸۷ ازدواج کردم وام هم گرفتم طلاق گرفتم مجدد سال ۹۸ ازدواج کردم خاستم بدونم ب من تعلق میگیره

      1. سلام خسته نباشید
        الان دو ماه هست سایت برای استان فارس میگه هیچ بانکی اعتبار ندارد
        چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید

  5. سلام. سال ۸۳ ازدواج کردم و در سال ۹۹ طلاق گرفتم. در ازدواج اولم وام ازدواج دریافت نکردم. در سال ۱۴۰۱ مجدد زدواج کردم و می خوام وام ازدواج بگیرم. آیا در مدارک لازم برای گرفتن وام نیازی به دفترچه ازدواج قبلی هست؟

  6. سلام من سال۸۸ ازدواج کردم وام ازدواج گرفتم،جدا شدم و امسال دوباره ازدواج کردم میتونم وام دوم بگیرم

      1. سلام برای وام ازدواج در خراسان رضوی چند روزه تلاش می‌کنم برای بانک ملت ثبت نام کنم ولی هیچ بانکی اعتبار نداره
        چیکار کنم؟ اصلا بانک ملت باز شده؟

        1. سلام، این مشکل اغلب متقاضیان است، پیشنهاد می کنیم ثبت نام تون رو به تیم کندو بسپارید تا در اولین فرصت براتون انجام بدن

  7. سلام من از همسرم جدا شدم وبعد از ۴ماه مجدد باهاش ازدواج کردم
    آیا وام ازدواج بهم تعلق میگیره تا حالا هم وام نگرفتم

  8. سلام من میخام وام ازدواج برای ازدواج دومم بگیرم تا حالا هم وام نگرفتم کدوم بانک ها وام ازدواج دوم میدن
    از تجارت و… پرسیدم میگن نه ما برای ازدواج دوم وام نمیدیم تورو خدا راهنمایی کنید

    1. سلام بانک ها لحظه ای باز میشن ساعت و تاریخ مشخصی ندارن از طریق سایت وام ازدواج کندو اقدام کنید پشتیبانی ۲۴ ساعته داریم هر لحظه که بانک مد نظرتون باز بشه ثبت نامتون میکنیم

  9. توی سایت اعلام کردن مبلغ وام ک افزایش یافته ولی هنوز در صفحه اصلی توی تذکر ۷۰میلیون تومان ذکر شده،آیا الان ثبت نام کنیم با مبلغ جدید(۱۰۰_۱۵۰) هست یا همونی ک هنوز توی صفحه اصلی۷۰ هست؟

      1. سلام خسته نباشید من سال ۹۳ازدواج کردم وام گرفتم مبلغ سه میلیون ۹۵طلاق دادم (۱۴۰۰ازداج کردم میتونم وام بگیرم

  10. سلام من پدر و مادرم طلاق گرفتن و قبلا وامي نگرفتن
    الان ميخوان دوباره باهم ازدواج كنن
    آيا بهشون تعلق ميگيره وام ازدواج؟

    1. سلام اگر ازدواج قبلیشون از سال ۸۷ به قبل باشه و ازدواج مجدد ۹۷ به بعد باشه و زیر ۵۰ سال باشند بله بهشون تعلق میگیره

    1. سلام اگر ازدواج قبلیشون از سال ۸۷ به قبل باشه و ازدواج مجدد ۹۷ به بعد باشه و زیر ۵۰ سال باشند بله بهشون تعلق میگیره

      1. سلام برای وام ازدواج در خراسان رضوی چند روزه تلاش می‌کنم برای بانک ملت ثبت نام کنم ولی هیچ بانکی اعتبار نداره
        چیکار کنم؟ اصلا بانک ملت باز شده؟

  11. سلام.وام ازدواج۱۵۰ میلین تومانی از کی عملی میشه؟و اینکه آیا تاریخ عقد برای گرفتن وام ۱۵۰ میلیون تومانی مهم است؟

    1. سلام
      زمان دقیقی مشخص نشده است
      به محض مشخص شدن در همین بلاگ و پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد

      1. سلام وقتتون بخیر
        کسی که سال ۸۹وام ازدواج گرفته سال ۱۴۰۲میشه برای ازدواج دوم وام بگیره؟؟

  12. سلام میخواستم بدونم تاریخ عقد برای تاریخ وام مهم هستش یا ربطی نداره و مهم تاریخ اقدام برای وام هستش

      1. من ازدواج دوممهست یه دختردارم شوهرم وام گرفته یه بارولی من مه بانک ملت رفتم گفت ازدواج دوم نداریم کدوم بانک بایدثبت نام کنم وام

  13. سلام سال ۸۶ ازدواج داشتم وام را گرفتم وسال ۹۴ ازدواج دوم راانجام دادم وطلاق گرفتم وسال۱۴۰۱ ازدواج سوم کنم ایاوام به من تعلق می گیردیاخیر…؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا