تازه‌ترین مطالب…
وام ازدواج ۱۴۰۳ + همه آن چه باید بدانید

وام ازدواج ۱۴۰۳ + همه آن چه باید بدانید

27 دیدگاه

 3 مرداد , 1403

وام ازدواج ۱۴۰۳ افزایش یافت. با ابلاغ مصوبه جدید بانک مرکزی مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها به ۳ میلیارد ریال و برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم های زیر ۲۳ سال به ۳.۵ میلیارد ریال افزایش یافت. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای تبصره ۱۸ ماده ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخشنامه‌ای را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که این بخشنامه ها در بخش بخشنامه های اعتبارات بانک مرکزی در دسترس می باشد. بخشنامه اول مربوط به تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ با عنوان ابلاغ بند (ث) تبصره (13) قانون بودجه سال 1403 کل کشور-تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که بخش های مهم آن را در ادامه می توانید مطالعه کنید:

شرايط عمومی متقاضيان وام ازدواج ۱۴۰۳

  • دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • به هر یک از زوجـــین مــبلغ 300 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق میگیرد.
  • به متقاضـیانی که سـن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سـال و در زوجه ها زیر 23 سـال می باشـد مبلغ 350 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.
  • تاریخ عقد بعد از تاریخ ۱ فروردین ۹۹ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند. حتی اگر ازدواج دوم باشد و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده است می تواند اقدام کند.
  • حتی اگر کارت پایان خدمت نداشته باشید هم می توانید طبق قانون وام ازدواج دریافت نمایید.

 مدارک مورد نياز برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

  1. اصل و کپی سند ازدواج .
  2. اصل و کپی شناسنام ههای ضامنین .
  3. اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .
  4. اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم )ضامن .
  5. کد پستی ده رقمی و هدرس کامل محل سکونت زوجین .
  6. کدرهگیری ده رقمی دریافتی ا ز سایت پس از مراحل ثبت نام .

شرايط ضامنين وام ازدواج ۱۴۰۳

بانک ها موظفند با توثیق حسـاب یارانه یا سـهام عدالت متقاضـیان یا بسـتگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سـایر دارایی های مالی وی یا تنها دريافت يک فقره سفته و يک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. برای اطلاع بیشتر در مورد شرایط ضامن یا ضامنین وام ازدواج روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام و مراحل دريافت وام ازدواج ۱۴۰۳

  • کلیه متقاضـیان وام ازدواج که واجد شـرایط فوق میباشـند ابتدا باید از طریق سـامانه تسـهیلات قرض الحسـنه ازدواج به نشانی ve.cbi.ir ثبت نــام کرده و فرم مربو طه را تکمیل نمایند. و در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضـی اسـت به شـماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.
  • اگر هنگام مراجعه به سایت بانک مرکزی هیچ بانکی یا بانکی که شما می خواهید، در لیست نیست می توانید ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۳ را از طریق سایت کندو انجام دهید.
  • متقاضـیان موظف هسـتند جهت ا طلاع از وضـعیت ثبت نام خود و همچنین مشـخصـات شـعبه تعیین شـده از ســوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تســهیلات مذکور با کد ملی و کد رهگیری خود به قســمت “مشــاهده وضعیت” در سامانه ازدواج مراجعه نمایند.
  • در صورتیکه شـعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضـی تعیین شـده باشـد موضـوع از طریق پیامک به ایشـان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ظرف حداکثر 12 روزکاری به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسـبت به تشـکیل پرونده اقدام نمایند. بدیهی اسـت در صورت عدم مراجعه متقاضـیان در زمــــان تعیین شده ثبت نـام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و می باید مجدداً ثبت نام نمایند.
  • پس از تعیین شـعبه ازسـوی بانک و مراجعه متقاضـی به شـعبه تعیین شـده پذیر ش متقاضـی از سـوی بانک انجام می شـود. متقاضـیان 60 روزکاری مهلت دارند تا نسـبت به تکمیل مدارک و ارائه ضـمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند. در صورت گذشت زمان مذکور و عدم تکمیل مدارک از سوی متقاضیان متقاضی از سامانه حذف شده و می باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.
  • متقاضــیان می توانند تا قبل از تعیین شــعبه نســبت به ویرایش ا طلاعات خود در ســامانه از طریق گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” اقدام نمایند.

مدت بازپرداخت تسهيلات و کارمزد

– مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 10 ساله و حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزدحداکثر 4 درصد به صورت سالانه است.
– اقساط مربوطه 120 ماهه بوده و نحوه اخذ کارمزد و اقساط مذکور تابع شرایط و مقررات بانکی مربو طه ابلاغی از سوی بانک مرکزی می باشد.

پیش‌بینی اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ به کل مبلغ وامی که دریافت می‌کنید بستگی دارد، برای اطلاع بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم به صفحه اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ و بازپرداخت مراجعه کنید.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ برای متقاضی‌ای که امکان دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی را دارد، ماهانه حدود دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.
اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ برای متقاضی‌ای که امکان دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دارد، ماهانه حدود سه میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است.
اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ در حالتی که یکی از زوجین تسهیلات ۳۵۰ میلیونی و آن یکی تسهیلات ۳۰۰ میلیونی بگیرد، به بیش از پنج میلیون و ۹۱۰ هزار تومان تبدیل می‌رسد و این هزینه برای متقاضیانی که به صورت هم‌زمان امکان دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را داشته باشند، حدودا شش میلیون و ۳۷۰ هزار تومان خوهد بود.

دستور العمل اجرايی پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ايثارگران

وام ازدواج دو برابری بر اساس ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شخص جانباز یا آزاده، فرزندان حانبازان و آزادگان، و همچنین فرزندان شهدا تعلق می گیرد. (تسهیلات دو برابری به افراد دارای کارت ایثار یا فرزندانشان تعلق نمی گیرد.)
مدت بازپرداخت و سایر شرایط همانند سایر متقاضیان می باشد .

بخشنامه دوم مروط به تاریخ ۲۸ فروردین برای وام ازدواج ۱۴۰۳ با عنوان ابلاغ دستورالعمل اجرایی و سهمیه تسهیلات بند (ث) تبصره (13) قانون بودجه سال 1403 کل کشور-تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که بخش های مهم آن را در ادامه برای شما قرار داده ایم:

مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذیربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

جزء(8) – پس از ا عتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

جز(9)- تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده(10) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 29/۷/1363 مستثنی است.”

نحوه گزارش دهی تخلفات:

بانک مرکزی در این بخشنامه تاکید کرده است که مردم می توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی در خصوص پرداخت وام ازدواج ۱۴۰۳ را به بانک مرکزی اطلاع دهند. چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن 2706) یا سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.

نکات مهم:

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دو بار پرداخت نمی شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

پیشنهاد میکنیم صفحه وام ازدواج مجدد را نیز مطالعه کنید.

برای اطلاع از آخرین اطلاعات و شرایط مربوط به وام ازدواج می توانید به بخش اخبار وام ازدواج ۱۴۰۳ بلاگ کندو مراجعه نمایید.

دیدگاه ها

27 در مورد “وام ازدواج ۱۴۰۳ + همه آن چه باید بدانید”

  1. سلام من واسه وام ازدواج مدارک و ضامنین و چک و سفته و همه چی تحویل بانگ دادم و امضا از ضامنین و از خودم و خانمم و حساب باز کردیم و کارت عابر به مادادن همه چیز تموم کردم فقط منتظر واریزی بودم که بم گفتن حذف شدی آخه به کی بگم چرا اینکار می‌کنند مگر مسلمان نیستیم انسان بودن ما کجا رفت

  2. سلا تا کی قرار سایتا در خوزستان بسته بمونن ؟
    خیلیا تحت فشار خانوادگی هستن حتی باعث بحث دعوا بین خانواده ها شده خواهشا زود پیگیری کنید
    یا اگر قرار نیس باز بشن که ما جونایی ک اینجور معلق موندیم ی خاکی ب سرمون بریزیم
    حتی بسته بودن سایت اونقد به دوتا زوجین فشار اورده که بحث و کدورتی ک در خانواده ها شده باعث شده از هم جدا بشن

  3. یعنی میخوام بدونم منکه دخترم و زیر ۲۳هستم اگر زیر۲۳عقد کنم باید برای وام هم زیر۲۳اقدام کنم یا مشکلی نیس اگر بعد۲۳سال اقدام کنم برای وام که۳۵۰ بهم تعلق بگیره

  4. سلام ببخشید کسی ک زیر۲۳و ۲۵ باشه باید تاریخ عقدش زیر این سن باشه با کلا زیر۲۳باید اقدام کنه برای وام؟

    1. سلام خیر، اگر سن شما در تاریخ عقد زیر ۲۵ سال و ۲۳ سال باشد، به شما وام ۳۵۰ میلیونی تعلق می گیرد، و لزومی ندارد در این بازه ی زمانی اقدام کنید

  5. سلام داماد من مقیم انگلیس هست میتونم این وامو برای دخترم بگیرم ؟بدون حضورایشون و مشخصات غیرمعمول ازقبیل کدپستی وکد ملی…تومراحل ثبت نام مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام، شما برای دریافت وام ازدواج باید از دخترتان وکالت داشته باشد و اطلاعات صحیح را وارد کنید، و حتی اگر تمام مراحل درست طی شود، وام به حساب دخترتان واریز می شود

  6. من از اردیبهشت دارم هرررر روز اقدام می کنم، اما هیچ بانکی در تهران سهمیه نداره!!! واقعااا مسخره س. واقعااااا
    بانک مرکزي ابلاغ کرده اما بانک ها اعتبار نمی دن! یعنی اینقدر ازادی عمل دارن؟! یا قرار بر همین بوده که فقط ابلاغ کنن؟چرا نظارتی نیست؟!!

    1. سلام، بله متاسفانه همینطوره، پیشنهاد میکنیم ثبت نام تون رو به تیم کندو بسپرید، تا در اصرع وقت ثبت نام شما را تکمیل و کد رهگیری برایتان ارسال شود.

    1. سلام، تعداد متقاضیان زیاد و احتمال اینکه موفق به ثبت نام بشین خیلی کمه، پیشنهاد می کنیم با تیم کندو تماس بگیرین و مشاوره دریافت کنید

  7. والا برج ۹۱سال ۱۴۰۲ ثبت نام کردم هنوز نوبتم نرسیده /بازم بگید ازدواج کنید و حمایت میشه و فلان

      1. سلام، بستگی به شعبه و میزان اعتبارش داره، این مورد رو از خود شعبه بپرسید، اطلاعات بهتری بهتون میدن

        1. دو ماهه ثبت نام کردم از۶۱نفر شده۵۵ اینجوری پیش بره وقت من تمومه مگه قرار نبود کندو زود راه بندازه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا