اعطای ۱۳۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری تا ۲۵ مهرماه

اعطای ۱۳۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری تا ۲۵ مهرماه

بدون دیدگاه

 1403-07-26

۶۱۷ هزار نفر وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کردند؛ طبق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا ۲۵ مهرماه، بیش از ۶۱۷ هزار نفر موفق به دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به مجموع ارزش ۱۳۲ هزار میلیارد تومان شده‌اند. به گزارش ایسنا، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در نشستی خبری به مشکلات موجود در صف‌های دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد. وی اعلام کرد که در پایان سال ۱۴۰۲ تعداد متقاضیان دریافت وام فرزندآوری به ۲۸۰ هزار و ۸۹۴ نفر رسیده بود. اما این رقم در حال حاضر نه تنها کاهش نیافته، بلکه به ۴۱۷ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که بانک‌ها در سال جاری عملکرد موفقی در پرداخت این تسهیلات نداشته‌اند.

خدائیان همچنین به کندی در روند اعطای وام ازدواج اشاره کرد و گفت: “در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۴۹ هزار و ۱۵۱ نفر در صف دریافت وام ازدواج بودند، اما این تعداد در حال حاضر به ۳۹۶ هزار نفر افزایش یافته است.” وی از بانک مرکزی و مسئولان شبکه بانکی درخواست کرد که وظایف خود را جدی‌تر دنبال کنند و هشدار داد که در صورت عدم انجام تعهدات، پرونده‌هایی علیه بانک‌های ناکارآمد تشکیل خواهد شد.

گزارش بانک مرکزی درباره اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

بانک مرکزی در گزارش خود اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا ۲۵ مهرماه، شبکه بانکی کشور مجموعاً ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۱۷ هزار و ۱۳۲ نفر پرداخت کرده است. از این مقدار، بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد تومان به ۳۲۵ هزار متقاضی وام ازدواج اختصاص یافته است. همچنین، طی همین بازه زمانی، مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری به ۲۹۲ هزار و ۱۳۲ نفر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید...  آغاز ثبت‌نام 24 ساعته وام ازدواج؛ آیا دسترسی آسان تر شده است؟

محمد شیریجیان، معاون سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی، با اشاره به اقدامات این نهاد برای کاهش صف متقاضیان، بیان کرد: “یکی از تدابیر مهم بانک مرکزی در این زمینه، فراهم‌سازی امکان ثبت‌نام اولیه متقاضیان در تمام ساعات شبانه‌روز از طریق سامانه ازدواج و فرزندآوری بوده است.” وی همچنین افزود: “آزادسازی ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش صف متقاضیان از دیگر اقدامات موثر بانک مرکزی در ماه گذشته بوده است. این منابع باید طی سه ماه توسط هفت بانک عامل (صادرات ایران، رفاه کارگران، ملی ایران، تجارت، سپه، پست بانک ایران و ملت) برای ارائه حداقل ۱۵۰ هزار فقره وام ازدواج و ۱۰۰ هزار فقره وام فرزندآوری به کار گرفته شوند.”

مطالب پیشنهادی:

کلمات کلیدی: ۱۳۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج

دیدگاه ها

به بالا بروید