تاکید بازرس کل گیلان، احمد آقایی: بانک‌ها و نقش کلیدی در اجرای قانون جوانی جمعیت!

بانک‌ها و نقش کلیدی در اجرای قانون جوانی جمعیت؛ تاکید بازرس کل گیلان

بدون دیدگاه

 1403-05-23

رشت- بازرس کل گیلان بر ضرورت اجرای کامل و صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط بانک‌های استان تأکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی در نشست بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اظهار داشت: خانواده به‌عنوان یک نهاد مقدس، همواره در تمامی مکاتب فکری و ادیان الهی و غیراهلی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در مراحل ابتدایی تشکیل نیازمند حمایت‌های مادی و عاطفی هستند، افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس فرمان مقام معظم رهبری تدوین شده و بنابراین، همه دستگاه‌های اجرایی، از جمله بانک‌ها، موظف به اجرای دقیق و کامل این قانون هستند. آقایی ادامه داد: قانونگذار با دقت و حکمت قوانین را تدوین می‌کند، چرا که در این قوانین مصلحت، عدالت و انصاف به‌طور هم‌زمان مورد توجه قرار گرفته‌اند، و هر یک از این مفاهیم دارای تعاریف خاص خود هستند.

بازرس کل گیلان همچنین به فلسفه و مبانی تشکیل سازمان بازرسی طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و تصریح کرد: هدف ما از بازرسی، مچ‌گیری نیست بلکه حمایت از مدیران برای ارائه خدمات بهتر به مردم است. مدیران باید با دقت به اجرای قوانین و مقررات بپردازند و در روند پرداخت تسهیلات به جوانان مانعی ایجاد نکنند. همچنین لازم است با رایزنی‌های مؤثر با مراکز مرتبط، به دنبال افزایش سهمیه تسهیلات استان باشند.

وی بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که مدیران دستگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند را ناشی از عدم آگاهی کافی نسبت به قوانین و مقررات مرتبط با حوزه کاری خود دانست و گفت: بازرسی کل گیلان در کار مدیران دخالت نخواهد کرد، اما همواره آماده ارائه راهنمایی و ارشاد قانونی در چارچوب وظایف قانونی خود است.

بیشتر بخوانید...  پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در خراسان رضوی

آقایی تأکید کرد که بازرسی استان از هیچ مدیری انتظاری فراتر از رعایت مقررات ندارد و افزود: استان گیلان در آمار زاد و ولد در رتبه آخر و در مرگ و میر در رتبه اول قرار دارد که این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست. بنابراین، انتظار ما از مدیران بانکی این است که در نظارت بر فرآیند پرداخت وام‌های ضروری دقت بیشتری داشته باشند و سختگیری‌های احتمالی را تا حد امکان کاهش دهند.

لازم به ذکر است که در پایان جلسه، تصمیم گرفته شد تا چالش‌ها و مشکلات مرتبط با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در همه بخش‌ها شناسایی و به بازرسی کل گیلان گزارش شود. این موارد در جلسات فصلی بررسی و تلاش خواهد شد تا راه‌حل‌های مناسبی برای رفع آن‌ها ارائه شود.

مطالب پیشنهادی:

کلمات کلیدی: بانک‌ها و نقش کلیدی در اجرای قانون

دیدگاه ها

اسکرول به بالا