چهار درصد از متقاضیان در لرستان موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند!

وام ازدواج در استان لرستان فقط به 4% از متقاضیان تعلق گرفت!

بدون دیدگاه

 1403-05-31

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها در داخل استان، اظهار داشت که وام ازدواج در استان لرستان فقط به 4% از متقاضیان تسهیلات ازدواج تعلق گرفته است! به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان که روز دوشنبه بیست و نهم مرداد ماه برگزار شد، اعلام کرد: “سرمایه‌گذاری در استان لرستان می‌تواند به طور قابل‌توجهی به توسعه منطقه کمک کند. اگر در دهه‌های گذشته این فرصت‌ها در استان فراهم شده بود، امروز شاهد وضعیت اقتصادی بهتری بودیم و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک از تعطیلی و رکود در امان می‌ماندند.”

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد به عنوان موضوع اصلی کشور که بر استان‌ها نیز تأثیر گذاشته است، افزود: “مدیران بانک‌ها می‌توانند با ارائه مشاوره‌های مفید، زمینه‌های لازم برای توسعه استان را فراهم آورند. ضروری است که سرمایه‌گذاران ترغیب شوند تا منابع خود را در داخل استان سرمایه‌گذاری کنند، زیرا این امر به بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه عمومی مردم کمک خواهد کرد.” استاندار در ادامه تأکید کرد: “هیچ‌کس، در هیچ جایگاهی نباید منابع اقتصادی استان را به خارج از آن منحرف کند و در صورت وقوع چنین امری، افراد مسئول باید به مردم معرفی شوند. منابع اقتصادی، سرمایه اصلی توسعه لرستان است و باید به گونه‌ای مدیریت شود که در راستای رفاه اقشار مختلف جامعه هزینه گردد.”

شفقت همچنین به مسئله تسهیلات ازدواج اشاره کرد و افزود: “در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند که حدود ۱۴ هزار نفر از آنها مربوط به امسال و باقی‌مانده مربوط به سال گذشته است.” استاندار لرستان با تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج، اعلام کرد که بانک‌ها باید تا پایان شهریور ماه امسال وضعیت افراد در صف انتظار دریافت این تسهیلات که از سال گذشته باقی‌مانده‌اند را مشخص کنند. وی با اشاره به اینکه استان لرستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج آمار قابل توجهی ندارد، اظهار داشت: “ما در این حوزه از سایر استان‌ها عقب مانده‌ایم و نیاز است که اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود.”

بیشتر بخوانید...  ۲۳۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج

ابوطالب شفقت همچنین از عملکرد نامناسب برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج انتقاد کرد و افزود: “تاکنون تنها حدود چهار درصد از افرادی که در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند، موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند. این وضعیت قابل قبول نیست و باید بهبود یابد.” وی با تاکید بر اینکه افراد متقاضی دریافت وام ازدواج به این مبلغ نیاز مبرمی دارند، گفت: “لازم است شرایطی فراهم شود که این تسهیلات بدون هیچگونه تأخیر یا مانعی به افراد واجد شرایط پرداخت گردد.”

استاندار لرستان در ادامه تصریح کرد: “مطالبات بانک‌ها از مردم بسیار پایین است و در مقابل، بانک‌ها باید به نیازهای مردم توجه بیشتری نشان دهند. هیچ مانعی نباید در مسیر پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد. همچنین، مدیران بانک‌ها باید انتقادهای کارشناسانه خود را به مدیران بالادستی منتقل کنند تا زمینه تأمین اعتبار لازم فراهم شود و بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.”

مطالب پیشنهادی:

کلمات کلیدی: وام ازدواج در استان لرستان

دیدگاه ها

اسکرول به بالا