خبر خوش رئیس‌کل بانک مرکزی،تسهیلات جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری در راه است

خبر خوش رئیس‌کل بانک مرکزی، تسهیلات جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری در راه است!

بدون دیدگاه

 1403-06-29

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، از خبرهای خوش برای متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری خبر داد و تأکید کرد که شبکه بانکی کشور موظف است تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای این تسهیلات تخصیص دهد. با این حال، وی از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلاتی فراتر از این میزان خبر داد و گفت که بانک مرکزی منابع لازم برای پرداخت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایسنا، فرزین در جلسه‌ای با کمیسیون اصل نود مجلس درباره تسهیل و تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری گفت: از ابتدای سال تا تاریخ ۲۵ شهریورماه، بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این دو نوع وام پرداخت شده است. از این مبلغ، ۸۱ هزار میلیارد تومان به وام ازدواج و ۱۹ هزار میلیارد تومان به وام فرزندآوری اختصاص یافته است. فرزین در ادامه صحبت‌های خود به تکالیف قانونی شبکه بانکی اشاره کرد و بیان داشت که بر اساس قانون، شبکه بانکی کشور موظف به پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای سرفصل‌های ازدواج و فرزندآوری است. با این وجود، برنامه بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات فراتر از این مبلغ در نظر گرفته شده و به تصویب هیات عامل بانک مرکزی رسیده است.

وی همچنین افزود: دو هفته پیش، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه اضافه بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان قانونی در هیات عامل بانک مرکزی تصویب شد که توزیع آن بین هفت بانک با حجم تقاضای بالا برای وام‌های ازدواج و فرزندآوری آغاز شده است. این اقدام در راستای حمایت بیشتر از متقاضیان و تسریع در فرآیند اعطای وام صورت گرفته است. رئیس‌کل بانک مرکزی به توافقات اخیر با کمیسیون اصل نود مجلس نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافقات، برنامه‌های جدیدی برای پرداخت این تسهیلات از روش‌های دیگر نیز پیش‌بینی شده که پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید...  خراسان رضوی رتبه اول اعطای وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

وی در پایان تأکید کرد که با اجرای تصمیمات جدید، فرآیند ثبت‌نام و دریافت وام‌های ازدواج و فرزندآوری در سامانه‌های مربوطه ساده‌تر و سریع‌تر خواهد شد. این تغییرات به زودی اجرایی خواهند شد و متقاضیان می‌توانند به شکل راحت‌تری از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مطالب پیشنهادی:

کلمات کلیدی: خبر خوش رئیس‌کل بانک مرکزی

دیدگاه ها

اسکرول به بالا