استاندار همدان با اشاره به ۷ هزار و ۶۰۰ نفری که در صف وام ازدواج هستند، گفت: این افراد ‌باید تعیین تکلیف شوند و ‌گزارش هفتگی‌ داده شود که این تعداد‌ در حال حاضر چه وضعیتی دارند.

علیرضا قاسمی فرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان ضمن اشاره به ضرورت مسکن برای جوانان بیان کرد: در دهه‌های 90 و اواخر 80 بحث مسکن مهر به میان آمد و مورد توجه قرار گرفت و جوانان مقدار پولی را تهیه می‌کردند و صاحب خانه می‌شدند و یا اینکه با کمک وام‌های ازدواج به این مهم دست پیدا می‌کردند.

وی افزود: عدد و ارقام در وام‌های ازدواج بسیار مهم است چرا که به آن تورم می‌خورد و آن سیستم و عزم سیستم بانکی است که مهم است که باید تعیین تکلیف شود.

استاندار همدان با اشاره به 7 هزار و 600 نفری که در صف وام ازدواج هستند، گفت: این افراد ‌باید تعیین تکلیف شوند و ‌گزارش هفتگی‌ داده شود که این تعداد‌ در حال حاضر چه وضعیتی دارند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه افزود: سیستم بانکی موجود باید همگام با نظام باشد چرا که اگر مشکلی پیش آید برای ما مخاطرات اجتماعی،فرهنگی و سیاسی زیادی دارد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه افزایش سن ازدواج مشکلات زیادی را می‌تواند برای اجتماع داشته باشد بیان کرد: هر چقدر سن افراد بالا برود و ازدواج نکنند و به اصطلاح مجرد باشند مشکلات و مخاطره‌های زیادی را هم برای دولت و هم برای خودشان و هم برای اجتماع دارند که از این اتفاق باید جلوگیری شود.

قاسمی فرزاد با بیان اهمیت فرزندآوری تصریح کرد: یکی از عواملی که می تواند باعث شادابی خانواده ها شود بحث فرزندآوری می باشد و زمانی که خانواده ای فرزندی نداشته باشد دچار افسردگی می‌شود ولی مشکلی که در این مورد وجود دارد بحث تامین اعتبار است که این مشکل هم باید از سوی بانک‌ها با یک حرکت انقلابی و جهادی حل شود.

استاندار همدان در ادامه افزود: در سیستم بانکی موجود باید موازنه سازی صورت بگیرد و نباید میان یک فرد روستایی و شهری تفاوت قائل شود چراکه این برخلاف عدالت می باشد و اینکه بگوییم شعبه نداریم یا اینکه نیرو نداریم قابل پذیرش نیست و به بانک هایی که کم کاری کرده اند باید گوشزد کرد که کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی در ادامه بیان کرد: مشکل موازنه سازی سیستم های بانکی را باید با تزریق پرسنل و اعتبارات باید حل کنیم.

آموزش و پرورش رکن اصلی برنامه‌هاست

قاسمی فرزاد با اشاره به اهمیت آموزش و پروش گفت: تمام توجه ما باید به آموزش و پروش باشد چرا که این نهاد وظیفه تربیت و پرورش جوانان مارا بر عهده دارد.

استاندار همدان با تشکر و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان بیان کرد: یکی از مسائل مهم که امروزه در کشور مطرح است بحث جوانان است که باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از مهم ترین دغدغه های موجود نحوه پرورش و تربیت جوانان می باشد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به بحث اشتغال بیان کرد: در حال حاظر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث اشتغال است که مشکلات زیادی را برای جوانان به وجود آورده است که همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل حل شود.یکی از اقداماتی که می تواند این مشکل را حل کند سرمایه گذاری در زمینه های مختلف می باشد.

وی افزود: در حال حاظر دولت به دنبال افزایش بخش خصوصی و تعاونی ها است و اعتقاد دارد که امورات جامعه باید به دست خود مردم انجام شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه چاق شدن دستگاه های حکومتی مشکل‌زا‌ست تصریح کرد: یکسری اموراتی این که مطلق در اختیار دولت ها است ولی اموراتی که می‌توان در دست مردم قرار داد را باید به خود مردم واگذار کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه های فنی و حرفه ای افزود: مجموعه های فنی و حرفه ای کار های بزرگی انجام داده اند که این خود تحسین برانگیز است ولی باید به این نکته دقت کنیم که آموزش های صورت گرفته توسط این مجموعه‌ها باید هدفمند باشد و افرادی که تحت پوشش این مجموعه ها تربیت می شوند باید به صورت هدفمند آموزش داده شوند.

وی افزود:در کنار آن کاری که آموزش داده می شود باید خلاقیت و فرهنگ کار درست و با دقت نیز آموزش داده شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اهمیت موضوع اوقات فراغت جوانان تاکید کرد: از الان باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود که در اینجا رکن اصلی و اساسی این بحث را آموزش و پرورش برعهده دارد و از آموزش و پرورش نباید غافل شویم.

وی افزود: از همین الان باید برای تعطیلات جوانان مان برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌هایی از جمله بازدید از مراکز علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی را داشته باشیم و ‌ خلاقیت را در بین جوانان افزایش دهیم و ‌اردو‌های‌ راهیان پیشرفت و راهیان نور صورت گیرد.

استاندار همدان با اشاره به استعداد هر دانش آموزی بیان کرد: هر دانش آموزی با توجه به علاقه خودش باید دسته بندی شود و با توجه به علاقه خودش باید پرورش داده شود و این در اصل وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به بحث فرزند‌آوری، مسکن و فرهنگ خوب کار کردن افزود: در ضمن تربیت و آموزش باید فرهنگ درست را به کودکان و جوانان مان آموزش دهیم.تمام این اقدامات مفیدی که انجام شده است پای نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید تمام نقاط قوت ها قوی تر و نقاط ضعیف از میان برود.

میان جوانان و مسئولین باید گفتمان سازی صورت گیرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به نزدیکی انتخابات پیشرو گفت: آنچیزی که دشمنان به دنبال آن هستند نفوذ بر جوانان ما می باشد که این کار به وسیله گفتمان و گفت و گو میان جوانان و مسئولین باید از بین برود.

حس رضانیا  ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی در امر انتخابات بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام انتخابات متاسفانه در فضای مجازی یکسری دورهمی های مجازی شکل گرفته است که دست به یکسری افکارسنجی هایی زده اند و آمار و ارقامی را در مورد جوانان ما منتشر می کنند.باید بگوییم که هیچ کدام از این آمار و ارقام قابل اعتماد نیستند و صرفا برای تولید اخبار کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: این حساسیت ها در حوزه جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به حوزه جوانان توجه خاصی شود. برای مثال طبق معتبر ترین‌ افکار سنجی های موجود 67درصد از جوانان آمریکا مخالف اقدامات موجود آمریکا می باشند و از آن طرف 86درصد از جوانان فلسطینی مخالف صلح با اسرائیل هستند و تا پای جان برای آزادی ایستاده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن اشاره به اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و مهم تر از آن دانشگاه ها باید یک فضای گفت و شنود با جوانان را ایجاد کنند و این یک امر بسیار مهم است و مهم تر از انتخابات پیش رو می‌باشد که باید در دستور کار قرار گیرد.

ثبت نام وام ازدواج و فرزند آوری

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو