ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که تعداد کل متقاضیان وام ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه 531 هزار و 353 نفر بوده‌اند. او همچنین گفت: با پرداخت‌های انجام شده، اکنون 293 هزار و 717 نفر در صف دریافت وام قرار دارند.

وام ازدواج

وام ازدواج

مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، در خصوص آمار پرداخت وام ازدواج در سال جاری گفت: معاونت امور جوانان طبق وظیفه‌ای که دارد به صورت ماهیانه آمار پرداخت وام ازدواج را از بانک مرکزی استعلام می‌کند.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشی که از بانک مرکزی دریافت کردیم، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه 1402، بیش از 482 هزار میلیارد ریال وام ازدواج به حدود 238 هزار نفر متقاضی پرداخت شده است.

تا پایان شهریور ماه صف وام ازدواج به صفر می رسد

صف انتظار برای دریافت وام ازدواج

متقی‌فر با بیان اینکه تعداد کل متقاضیان وام ازدواج 531 هزار و 353 نفر بود، گفت: با پرداخت‌های انجام شده، اکنون 293 هزار و 717 نفر در صف دریافت وام قرار دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در خصوص پرداخت وام ازدواج به تفکیک استان‌ها نیز گفت: بر اساس درصد وام‌گیرندگان به کل متقاضیان در هر استان، استان یزد با پرداخت بیش از 59 درصد، استان قزوین با پرداخت بیش 58 درصد و استان ایلام با پرداخت بیش 57 درصد وام ازدواج به متقاضیان خود در رده های اول تا سوم کشور قرار دارند و از طرفی دیگر استان سیستان و بلوچستان با پرداخت بیش از 30 درصد در رتبه آخر، استان خوزستان با پرداخت بیش از 33 درصد در رتبه 30 و استان خراسان شمالی با پرداخت بیش از 35 درصد در رتبه 29 استان های کشور قرار دارند.

بیشترین وام ازدواج در کدام استان پرداخت شده است؟

وی افزود: همچنین بیشترین تعداد وام پرداخت شده به ترتیب به استان‌های تهران با بیش از 30 هزار فقره وام، خراسان رضوی با بیش از 17 هزار فقره وام و استان خوزستان با حدود 14 هزار فقره وام تعلق دارد؛ این در حالی است که رتبه این استان‌ها بر اساس درصد وام گیرندگان به کل متقاضیان استان، (تهران در رتبه پنجم)، (خراسان رضوی در رتبه 25) و (خوزستان در رتبه 30) کشور قرار دارند.

متقی‌فر همچنین در خصوص آمار پرداخت وام ازدواج در تیر ماه، گفت: تنها در تیر ماه سال جاری 98 هزار و 721 فقره وام به زوجین پرداخت شده که رقمی بیش از 201 هزار میلیارد ریال است.

لینک ثبت نام وام ازدواج و فرزند آوری

ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم