در تیر ماه امسال رئیس جمهور به بانک مرکزی دستور دادند تا پایان شهریور صف متقاضیان تسهیلات ازدواج باید به صفر برسد. این درحالیست که با گذشت چندین ماه، همچنان ۱۸۳ هزار نفر در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج قرار دارند.

آخرین آمار از متقاضیان در صف تسهیلات ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای مردان زیر ۲۵ و زنان زیر ۲۳ سال تا سقف ۲۲۰ میلیون و برای بقیه افراد تا سقف ۱۸۰ میلیون اعطا می‌شود.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد تا پایان آذرماه سال جاری مجموعا بیش از ۱۲۶ همت تسهیلات بابت ازدواج به ۶۱۹ هزار نفر پرداخت شده است. اما برخلاف دستور رئیس جمهور، همچنان با گذشت بیش از سه ماه از تاریخ تعیین شده، بیش از ۲۸۰ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار داشتند.

برای صفر شدن صف وام ازدواج حداقل به ۳۷ همت اعتبار نیاز داریم

اگر فرض کنیم از ۸ تا ۲۸ اسفند، هیچ متقاضی جدیدی به چشم‌انتظاران پرداخت وام ازدواج اضافه نشود. مبلغ پرداختی به هرکدام را به طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، شبکه بانکی به حدودا ۳۷ همت اعتبار برای پرداخت به ۱۸۳ هزار متقاضی در صف احتیاج خواهد داشت. به عبارت دیگر روزانه باید بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان در صف پرداخت شود.

با توجه به اینکه آمارهای بازار باز در دو ماه اخیر حاکی از تزریق تقریبا چشمگیر بانک مرکزی در شبکه بانکی هستند. تقریبا هر هفته ارزش سفارش ارسالی بانک‌ها برای شرکت در بازار باز افزایش می‌یابد. همچنین در اعتبارگیری قاعده‌مند نیز بانک‌ها شدیدا دست به دامان بانک مرکزی شده‌اند. احتمالا بانک‌ها در حال حاضر نیز با تنگنا و محدودیت نقدینگی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین بنظر نمی‌رسد منابع کافی برای به صفر رساندن متقاضیان وام ازدواج در انتهای سال ۱۴۰۲ نیز وجود داشته باشد.

ثبت نام وام ازدواج 1403
ارتباط با تنها مرکز پشتیبانی وام ازدواج و فرزند اوری :
02191090049
از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخ گوی تمامی سوالات شما هستیم

اینستاگرام کندو