هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره کندی پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری!

هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره کندی پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری!

بدون دیدگاه

 1403-07-26

هشدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور: ۳۹۶ هزار نفر در صف وام ازدواج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که تعداد افراد در صف دریافت وام ازدواج در پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۹ هزار نفر بود، اما این تعداد در سال جاری به حدود ۳۹۶ هزار نفر افزایش یافته است. این افزایش نشان‌دهنده عدم کاهش متقاضیان و کندی روند پرداخت تسهیلات ازدواج است.

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره شکایات متعدد پیرامون مشکل ثبت‌نام تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری در درگاه رسیدگی به شکایات سازمان (www.۱۳۶.ir)، توضیح داد: “در سال ۱۴۰۲، با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری بانک‌ها، حدود ۲۰۰ همت تسهیلات برای ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد. تعهدات شبکه بانکی به‌طور کامل اجرا شد و حتی بیش از ۱۰۶ درصد از تعهدات ابلاغی نیز محقق شد. تسهیلات فرزندآوری با ۳۷ درصد افزایش مواجه شد و تعداد متقاضیان در صف انتظار حدود ۱۶۵ هزار نفر کاهش یافت.”

وی افزود: “با وجود این موفقیت‌ها در سال گذشته، عملکرد بانک‌ها در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با کندی همراه بوده است. به‌عنوان‌مثال، تعداد متقاضیان وام فرزندآوری در پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۸۰ هزار نفر بود، اما این رقم اکنون به ۴۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.”

وی همچنین تصریح کرد: “در رابطه با تسهیلات ازدواج نیز، در پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۹ هزار نفر در صف انتظار وام بودند، اما این تعداد در سال جاری به حدود ۳۹۶ هزار نفر رسیده است. این آمار نشان از عدم کاهش متقاضیان در صف و کندی پرداخت تسهیلات ازدواج دارد. از بانک مرکزی خواهش دارم که مانند سال گذشته که رشد چشم‌گیری در این زمینه داشتیم، اقدامات مؤثرتری انجام دهد. اگر ببینیم بانک‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند، برای آن‌ها پرونده تشکیل خواهیم داد.”

بیشتر بخوانید...  هزار نفر در صف وام ازدواج و فرزندآوری /1403 هزار نفر وام گرفتند

مطالب پیشنهادی:

کلمات کلیدی: هشدار سازمان بازرسی

دیدگاه ها

به بالا بروید