تازه‌ترین مطالب…
وام ازدواج مجدد به چه کسانی تعلق میگیرد؟

وام ازدواج مجدد به چه کسانی تعلق میگیرد؟

97 دیدگاه

 6 مرداد , 1403

وام ازدواج یک مفهوم مهم در حوزه امور مالی و اجتماعی است که به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود.اما افرادی که ازدواج مجدد می‌کنند چه؟ وام ازدواج مجدد به چه کسانی تعلق میگیرد؟ در جامعه‌ی امروزی کشورمان، خیلی از افراد پس از ازدواج اولیه، مجدداً به شرایط ازدواج و زندگی مشترک با شرایطی اقتصادی یا اجتماعی جدید وارد می‌شوند. این افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند طلاق، فوت همسر یا دلایل دیگر تصمیم به ازدواج مجدد بگیرند. وام ازدواج به عنوان یک ابزار مالی و پشتیبانی اجتماعی برای افرادی که در مواجهه با این وضعیت قرار می‌گیرند، بسیار ارزشمند است. این وام می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به راحتی با شروع یک زندگی جدید و ازدواج دوباره، مشکلات مالی را بهبود بخشند و به سرعت به زندگی عادی بازگردند.

این افراد قبلا ازدواج کرده‌اند ولی دلایل بسیار زیادی وجود دارد که این افراد به وام ازدواج خود نیاز پیدا کنند، از جمله وجود فرزندان از ازدواج قبلی، نیاز به تغییر و تطبیق با شرایط اقتصادی جدید و یا حتی بهبود کیفیت زندگی پس از وقوع حوادث ناگواری مانند طلاق یا فوت همسر. با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری وام ازدواج مجدد بر زندگی افراد، تعیین شرایط و معیارهای صحیح برای اعطای این وام و تضمین عدالت در تخصیص آن، امری اساسی و حیاتی است. اما حالا سوال مهم این است که وام ازدواج مجدد به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیایید در ادامه به این سوال پاسخ دهیم.

وام ازدواج مجدد به چه کسانی تعلق میگیرد؟

خب از آنجایی که برای گرفتن وام ازدواج هر فرد فقط یک بار می تواند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کند و گرفتن این وام ربطی به تعداد ازدواج و یا اینکه در ازدواج چندم به گرفتن آن اقدام می کند ندارد، پس اگر این شرایط را داشته باشید می‌توانید در ازدواج مجدد تان وام ازدواج بگیرید. اما در بعضی شرایط یعنی ازدواج اول آنها از سال ۸۷ به قبل باشد میتواند برای گرفتن وام ازدواج مجدد اقدام کند.

شرایط وام ازدواج برای ازدواج مجدد

  1. در ازدواج قبلی به هیچ وجه وام دریافت نکرده باشد.
  2. از آنجایی که سامانه اینترنتی وام ازدواج در سال ۱۳۸۸ برای اولین بار به کار گرفته شد ،بنابراین  مدارک الکترونیکی مربوط به سال های قبل از آن در دسترس نیستند. در نتیجه اگر ازدواج سابق شما به سال های قبل از ۱۳۸۷ برگردد و ازدواج جدید شما از سال ۹۷ به بعد باشد، می توانید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج دوم خود به بانک های مربوطه مراجعه نمایید. توجه داشته باشید ممکن است شعبه‌های مختلف بانک‌ها متفاوت عمل کنند، برخی از بانک‌ها برای اثبات عدم دریافت وام ازدواج، از شما سند ازدواج قبلی را درخواست می‌کنند. دلیل این کار این است که در سند‌های ازدواج مربوط به سال‌های قبل از 1390، مهر دریافت وام ازدواج در سند ازدواج قید می‌شد. یعنی اگر شما قبل از این تاریخ ازدواج کرده و وام ازدواج دریافت کرده‌اید، مهر دریافت وام و نام بانک اعطا کننده‌ی تسهیلات در سند ازدواجتان قید شده است.
بیشتر بخوانید...  مدت زمان گرفتن وام ازدواج از ثبت نام تا دریافت

آیا موارد استثنا نیز برای دریافت آن در دفعات بعدی وجود دارد؟!

یکبار به شما تعلق می گیرد. اما اگر نکاح قبلی شما پیش از سال ۱۳۸۷ بوده باشد. می توانیم به شما نوید دهیم که استثنائا می توانید برای بار دوم نیز آن را دریافت نمایید. اما این تفاوت چطور ممکن است؟! در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم از آنجایی که سامانه اینترنتی وام ازدواج در سال ۱۳۸۸ برای اولین بار به کار گرفته شد. بنابراین طبیعی است که مدارک الکترونیکی مربوط به سال های قبل از آن در دسترس نباشد. در نتیجه اگر ازدواج سابق شما به سال های قبل از ۱۳۸۷ برگردد. می توانید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج دوم خود به بانک های مربوطه مراجعه نمایید. مسلما می دانید که چنین امکانی برای ازدواج های ثبت شده بعد از سال ۱۳۸۷ دیگر ممکن نیست.

اما در این میان یک سوال مهم وجود دارد؟ نرخ وامی که قبلا تعلق می گرفت با اکنون تفاوت دارد؟ در این شرایط آیا فرد می تواند مبلغ مابه التفاوت آن دو را در ازدواج دوم خود دریافت نماید؟! مطمئنا پاسخ این سوال منفیست.

از کجا بفهمیم وام ازدواج مجدد به ما تعلق می‌گیرد؟

حال برای اطمینان از اینکه آیا وام ازدواج به شما تعلق میگرد یا خیر، کافیست از طریق صفحه ثبت نام جدید سامانه وام ازدواج بانک مرکزی اطلاعات زیر وارد کنید:

  • شماره ملی
  • تاریخ تولد
  • تاریخ ازدواج
  • شماره همراهی که به نام همین شماره ملی باشد
  • و استان محل سکونت
بیشتر بخوانید...  آیا می توان وام ازدواج را از شهر دیگری گرفت؟

اگر بعد از وارد کردن اطلاعات به شما خطای « قبلا با این کد ملی برای وام ازدواج ثبت نام کرده اید» یا اینکه ـقبل وام خود را دریافت کرده اید» نمایش داده شود، یعنی شما نمی‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید در غیر اینصورت می توانید برای دریافت وام ازدواج مجدد  اقدام کنید. اگر در این زمینه به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید با شماره ی  زیر تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

پرسش و پاسخ های وام ازدواج مجدد

سوال: سلام من سال۸۷عقدکردم ولی هیچ وام ازدواجی نگرفتم الان میتونم اقدام کنم برای وام؟
پاسخ: خیر، با توجه به گذشت زمان بیشتر از دو سال از تاریخ عقد، شما نمی‌توانید برای دریافت وام اقدام کنید.

سوال: سلام من سال 97جداشدم سال 1402عقدکردم ب من تعلق میگیره یانه؟

پاسخ: اگر در ازدواج قبلی وامی دریافت نکرده باشید، می‌توانید امسال دوباره اقدام کنید، در غیر این صورت خیر.

سوال: سلام ، من در سال ۱۳۸۷ عقد کردم و وام ازدواج گرفتم و امسال از زنم جدا شدم و طلاق گرفتیم و امسال مخام دوباره زن بگیرم آیا وام ازدواج دوباره بهم تعلق میگیره؟

پاسخ: خیر

سوال: سلام من حدود ۳۰ سال پیش عقد کردم و الان ۱۸ ساله جدا شدم بخوام ازدواج کنم وام تعلق میگیره؟

پاسخ: اگر بتوانید در سامانه وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنید، بله، در غیر اینصورت خیر، البته قبل از اقدام باید توجه داشته باشید که وام ازدواج دارای سقف سنی است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر در زمینه شرایط سنی وام ازدواج به صفحه‌ی شرایط سنی وام ازدواج + همه آنچه باید بدانید مواجعه کنید

سوال: سلام من ده سال پیش عقد کردم و پارسال به مشکل خوردیم ود ادگاه رفتیم و از هم جدا شدیم ولی بعد چند هفته دوباره با پادرمیانی بزرگان دوباره عقد کردیم ولی در ازدواج اولمون وام نگرفته بودیم وتاریخ عقد دوم مون ۱۴۰۲ هست وام به ما تعلق میگره یانه؟

پاسخ: خیر، در استعلام تاریخ عقد شما، به دلیل ازدواج با همسر سابق خودتان، تاریخ ازدواج قبلی نشان داده خواهد شد، و وام ازدواج به شما تعلق نخواهد گرفت.

سوال: بنده سال ۱۴۰۱ عقد کردم بنا به دلایلی جدا شدیم و مجددا عقد کردیم و وامی دریافت نکرده بودیم، می‌خواستم ببینم بهمون وام ازدواج تعلق میگیره یا خیر؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ: بله، چون تاریخ عقد اول  شما بعد از فروردین 1391 است وام ازدواج به شما تعلق می گیرد، مجددا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید...  مبلغ وام ازدواج 1403+ پاسخ به همه سوالات شما

سوال: من با نامزدم که عقد دائم بودیم نه وام گرفتم نه چیزی اونم نگرفت ولی نمیدونم گرفته یانه اگه ازدواج کنم تو بانک میگن پیش همسرم که ازدواج مجدد کردی ؟ یا همین ببینن وام نگرفتم امضا اینا میگیرن تموم؟

پاسخ: اینکه شما موفق به ثبت نام در سامانه شده‌اید، یعنی قبلا از تسهیلات استفاده نکرده‌اید. اگر درست متوجه منظورتان شده باشم، شما نمی‌خواهید همسرتان از ازدواج قبلی تان به واسطه‌ی وام ازدواج مطلع شود، اگر اینطور است، بانک چنین سوالی را نمی‌پرسد، مگر مستنداتی از دریافت وام ازدواج قبلی، داشته باشد.

سوال: من برای بار دوم ازدواج کردم و ازدواج اولم هیچ وامی دریافت نکردم ولی الان هر بانکی مراجع میکنم میگن ما وام نمیدیم به شما. الان من باید چکار کنم میشه راهنمای کنین؟

پاسخ: وام ازدواج به شما تعلق می‌گیرد، اما متاسفانه برخی از شعب بانک ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت نام با بانک مورد نظرتان صحبت کرده و مطمئن شوید که به شما خدمات ارائه می‌دهند.

سوال: سلام برادرم در سال ۹۵ ازدواج کرد ولی وام ازدواج نگرفت،امسال از همسرش جدا شده،اگر ازدواج مجدد کنه میتونه درخواست وام ازدواج بده یا نه؟

پاسخ: سلام، اگر با همسر خودشان ازدواج کنند خیر، ولی اگر با فرد دیگری ازدواج کنند، بله می توانند اقدام کنند.

سوال: سلام یه خانم و آقایی سنشون بترتیب ۵۳ و ۵۵ هست سال ۱۳۷۰ ازدواج کردن و سال ۱۳۹۴طلاق گرفتن، اگر در سال ۱۴۰۳مجددا با هم ازدواج کنند و عقد محضری و سند ازدواج بگیرن وام ازدواج بهشون تعلق میگیره؟

پاسخ: خیر، چون علاوه بر اینکه با همسر سابق خود مجددا ازدواج کرده اند، سن هر دو نفر نیز بالای 50 سال است.

سوال: سلام خسته نباشید.من ۸۸جداشدم و حالا درسال ۱۴۰۳ در شرف ازدواج مجدد هستم آیا وام ازدواج به من تعلق می‌گیرد؟  همسر دومم ۶ ساله جداشده آیا به هر دوت علق می گیرد یا یک نفر؟

پاسخ: سلام، به شما تعلق می گیرد، ولی اگر همسرتان قبلا وام ازدواج گرفته اند خیر در غیر اینصورت به هر دو نفر تعلق می گیرد.

سوال: من سال ۹۲ ازدواج کردم و همسر سابقم وام من و گرفت الان ۵ سال جدا شدم و مجدد ازدواج کردم ایا وام تعلق میگیره؟

پاسخ: خیر

سوال: سلام ، ما قبلا ازدواج کردم ولی نتونستیم وام ازدواج رو بگیریم تا وقتی که تاریخش گذشت و بعد از چندسال طلاق گرفتیم ، آیا اگه مجدد بخواهیم با همدیگه و یا با شخص دیگری ازدواج کنیم با وجود داشتن یه پسر ۳ ساله ، میتونیم وام ازدواج رو دریافت کنیم؟

پاسخ: در صورت ازدواج با همسر سابقتان خیر، ولی در صورت ازدواج با فرد دیگه بله

دیدگاه ها

97 در مورد “وام ازدواج مجدد به چه کسانی تعلق میگیرد؟”

  1. سلام ما سال ۹۰عقد کردیم ولی وام نگرفتیم اون سال بنا به دلایلی امسال جدا شدیم به از مدتی دوباره عقد کردیم میخوام بدونم وام به ما تعلق میگیره

  2. سلام من ۸۶عقد کردم وام ازدواج هم گرفتم یک ماه پیش طلاق گرفتم والان دوباره بازن سابقم عقد کردم به ما وام ازدواج طعلق میگیره

    1. سلام، خیر، چون با همسر سابقتون ازدواج کردین تاریخ ازدواج قبلی براتون مد نظر قرار می گیره

  3. سلام خسته نباشید من سال ۸۶ ازدواج کردیم وام ۳میلیون بود گرفتیم سال ۹۰ جداشدیم …والان بعد ۱۲سال سال ۱۴۰۳ عقد کردیم دوباره آیا وام به ما تعلق میگیره

    1. سلام، لطفا یکبار در سامانه ثبت نام وام ازدواج ثبت نام کنیدف اگر در هیچکدام از مراحل خطایی نداشتید، می توانید ثبت نام کرده و وام ازدواج دریافت کنید، امام در انتخاب بانک مورد نظرتان دقت کنید، چون برخی از بانک ها برای دریافت نکردن وام ازدواج از شما و همسرتون مستند سند ازدواج قبلی رو در خواست می کنند. موفق باشید

      1. سلام خسته نباشی من وهمسرم تا حالا وام ازدواج نگرفتیم سال ۹۱عقد کردیم الان هم دوتا بچه ۴ساله و۵ساله داریم اگه الان یه طلاق و بعد ازدواج کنیم که تاریخ ازدواجمون به تاریخ الان باشه وام ازدواج شامل ما میشه؟

        1. سلام، خیر، اگر با همسر خودتون مجددا ازدواج کنید، تاریخ ازدواج قبلی در استعلام شما خواهد بود، و بازهم وام ازدواج به شما تعلق نخواهد گرفت

  4. شـــهــــــــــابــــــــــــــ

    با عرض درود فراوان
    بنده سال دی ماه ۱۳۸۶ ازدواج کردم و بعد از چند سال (حدود ۴ ، ۵ سال) جدا شدم!
    اگر که الان بخواهم ازدواج کنم ، آیا وام ازدواج به بنده تعلق می‌گیرد یا خیر؟
    در ازدواج اول وام که حدود سیصد هزار تومان بود را دریافت کردم؛
    الان ۳۸ سال سن دارم؛
    آیا الان واجد شرایط دریافت وام هستم؟
    با سپاس فراوان

    1. درود برشما، با توجه به تاریخ ازدواج قبلی، شما می توانید وام ازدواج دریافت کنید، اما قبل از اقدام برای ثبت نام باید به شعب بانک های مختلف مراجعه کنید، و شرایط وام ازدواج دوم رو بپرسید، برخی از شعبه های بانک ها، سند ازدواج قبلی، یا کپی برابر با اصل آن را از شما در خواست خواهند کرد، دریافت وام ازدواج قبلی سیصد هزار تومانی به همراه نام بانک، در سند ازدواج قبلی شما درج شده، اگر چنین چیزی را از شما نخواهند می توانید برای دریافت وام اقدام کنید

    2. سلام
      من سال ۹۰ با همسرم ازدواج کردم سال ۱۴۰۰ جدا شدیم والان سال ۱۴۰۳ داریم دوباره باهم ازدواج میکنیم خواستم ببینم وام ازدواج به ما تعلق میگیره؟
      البته سری اول ما وام گرفتیم

  5. علی کرمانشاه

    سلام من ۸۳ ازدواج کردم پارسال ازدواج مجدد داشتم ولی عقدنامه و طلاق نامه هرچی از ازدواج اولم داشتم بردم بانک که وام ازدواج نگرفتم حتی گفتند نباید ازدواج سوری باشه ای موردم بررسی کردند درست بود متاسفانه فرابانک ملت ازدواج مجدد رد کردند ولی خوشبختانه دارم کاراشو تو شعبه انجام میدم البته بالغ بر ۵ماه دارم می‌دوم فعلا نگرفتم ولی دیگه شعبه تمامی مدارک چک کردن دیگه منتظر واریز هستم پناه بر خدا
    ولی تو بخشنامه بانک مرکزی زده حتی دوتابعه کشور دیگه ام باشی برگردی ایران یکبار به هر ایرانی تعلق می‌گیرد متاسفانه امسال خیلی سخت شده انشالله کسانی که حق شونه بگیرن
    سپاسگزارم

    1. سلام ماطلاق گرفتیم بعد۴ماه باهم دوباره ازدواج کردیم در سامانه تاریخ ازدواج اول نشون میده میگه مغایرت تاریخ ثبت سندیاثبت احوال هست بانک مرکزی زنگ زدم گفتن باهمون شخص ازدواج کردی تعلق نمیگیره درسته؟

  6. من ازدواج مجدد داشتم و هیچ گونه وامی دریافت نکردم بانک ملت مراجعه کردم گفتن فرزند بالای ۱۸سال دارید تعلق نمیگیره ایا واقعا نمیگیره یا بانک مورد نظر عوض کنم

    1. شرایط سنی برای دریافت وام ازدواج فقط مربوط به وام گیرنده می باشد و به هیچ عنوان ارتباطی به اینکه شما چند فرزند دارید و یا اینکه فرزند شما چند ساله است، ندارد. قطعا بانک در این خصوص تخلف کرده است.

      1. سلام من اسفند ماه سال۱۳۹۷ازدواج کردم و سال گذشته ازدواج امون ب طلاق منجر شد و خرداد۱۴۰۳ازدواج مجدد کردیم با توجه ب اینکه تو شرایط وام ازدواج که تو اینترنت نوشته شده که ازدواج اولشون قبل سال ۸۷ هست و مجددا در دو سال اخیرا ازدواج بکنن وام تعلق میگیره؛ با توجه ب این شروط ب بنده وام ازدواج تعلق میگیره؟ممنون میشم اگه جواب بدین🙏

  7. سلام
    برادرم در سال ۹۵ ازدواج کرد ولی وام ازدواج نگرفت،امسال از همسرش جدا شده،اگر ازدواج مجدد کنه میتونه درخواست وام ازدواج بده یا نه؟ممنون

    1. سلام، اگر با همسر خودشان ازدواج کنند خیر، ولی اگر با فرد دیگری ازدواج کنند، بله می تونن اقدام کنند

  8. ما سال ۸۳ ازدواج کردیم و هیچ وامی نگرفتیم و همین ماه طلاق گرفتیم آیا دوباره با شوهر سابقم ازدواج مجدد کنم وام بهم تعلق می گیرد یا نه ؟

  9. سلام من وهمسرم سال۱۳۸۲ عقد کردم ونفری ۳۰۰ هزار تومن وام گرفتیم وسال ۱۴۰۲ جدا شدیم و۱۴۰۳ مجدد عقد کردم وام تعلق میگیره

  10. سلام من ی بارازدواج کردم ی بچه توشناسنامه من ثبته ولی زنم طلاق گرفت پنج ساال پیش الان دوماه میشه ازدواج مجددکردم ایاب من وام تعلق میگیره یانه

  11. سلام
    من سال ۹۲ ازدواج کردم
    سال ۱۴۰۲ طلاق گرفتم
    همین سال ۱۴۰۲ ازدواج مجدد داشتم.
    تاحالا وام نگرفتم.
    ب من تعلق میگیره؟

  12. سلام وقت بخیر مادر من چند سالی میشه جدا شده و وام ازدواج نگرفته و ازدواج مجدد هم نکرده ایا امکان وام گرفتن هست

  13. سلام من و همسرم طلاق گرفتیم سه ماه پیش و همسرم وام ازدواج نگرفته بود اون موقع،الان بخاطر بچه هام با نظر مشاوره میخواهیم عقد مجدد کنیم،همسرم میتونه وام ازدواج بگیره؟

  14. سلام من سال و۹۳ازدواج کردم وسال ۱۴۰۱جداشدم وقصد ازدواج مجدد دارم ویه فرزند دارم الان بهم وام تعلق میگیره آیا جواب بدید ممنون میشم

  15. سلام من سال ۹۷ عقد بودم و اقای طرف مقابل وامم رو دریافت کردن،الان ازدواج مجدد کردم و میخواستم بدونم وام ب من تعلق میگیره یا خیر

  16. سلام ، من در سال ۱۳۸۷ عقد کردم و وام ازدواج گرفتم و امسال از زنم جدا شدم و طلاق گرفتیم و امسال مخام دوباره زن بگیرم آیا وام ازدواج دوباره بهم تعلق میگیره

  17. سلام من سال ۹۱ ی بار وام ازدواج گرفتم.و جدا شدیم الان ازدواج مجدد میکنم ایا بما تعلق میگیره

  18. سلام
    بنده سال ۹۰ طلاق گرفتم، وام ازدواج هم دریافت کردم. آیا دوباره به من تعلق میگیره بعد ۱۲ سال؟

        1. سلام وقت بخیر
          بنده در سال ۱۳۸۸ عقد نمودم . و وام ازدواج دریافت کرده ام . الان در سال ۱۴۰۳ میخاهم ازدواج مجدد کنم .
          وارد سایت ک شدم بهم ارور داد ک اطلاعت وارد شده منطبق نیس. میخاستم بپرسم چگونه میتوانم بفهمم ک وام ازدواج بهم تعلق میگیرد؟

          1. سلام، اگر هنوز ازدواج نکرده اید، نمی توان چیزی را قطعی بررسی کرد.

  19. سلام بنده ده سال پیش عقد کردم وام ازدواج هم گرفتم منتها امسال جدا شدیم بنده اگه بخواهم ازدواج کنم آیا می توانم برای عقد نامه وام ازدواج بگیرم؟

  20. سلام من حدود ۳۰ سال پیش عقد کردم و الان ۱۸ ساله جدا شدم بخوام ازدواج کنم وام تعلق میگیره

          1. درود بر شما، من سال ۸۹ عقد کردم و سال ۱۴۰۳ جدا شدم آیا برای ازدواج مجدد وام ازدواج به من تعلق میگیرد،خواهشمندم جواب بدید ممنونم از لطف شما.

          2. درود برشما، اگر وام ازدواج را قبلا دریافت کرده اید، خیر، در غیر اینصورت بله می توانید دریافت کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      من تیر ۱۴۰۲ ازدواج کردم خواستم بدونم تا کی میتونم وام ازدواج بگیرم؟ الان میتونم اقدام کنم یعنی؟

        1. زینب اربابی

          با سلام
          خسته نباشید .
          من در سال ۹۲ ازدواج کردم ووام ازدواج گرفتم
          والان ازدواج مجدد کردم
          به من وام تعلق میگیره
          دوباره بگیرم ؟

      1. ۵- به استناد مفاد ماده (۶۸) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت”، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

  21. سلام من ده سال پیش عقد کردم وپارسال به مشکل خوردیم ودادگاه رفتیم وازهم جدا شدیم ولی بعد چند هفته دوباره با پادرمیانی بزرگان دوباره عقد کردیم ولی درازدواج اولمون وام نگرفته بودیم وتاریخ عقد دوممون ۱۴۰۲ هست وام بما تعلق میگره یانه

    1. سلام وقت بخیر
      بنده سال ۱۴۰۱ عقد کردم بنا به دلایلی جدا شدیم و مجددا عقد کردیم و وامی دریافت نکرده بودیم، میخواستم ببینم بهمون وام ازدواج تعلق میگیره یا خیر؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. من سال ۹۲ ازدواج کردم و همسر سابقم وام من و گرفت الان ۵ سال جدا شدم و مجدد ازدواج کردم ایا وام تعلق میگیره؟

  22. سلام من سال ۸۹وام گرفتم و الان ازدواج دومم هست و میخوام وام بگیرم ایا به من تعلق میگیره وام یا نه

  23. ماریا زمانی

    ببخشید من با نامزدم که عقد دائم بودیم نه وام گرفتم نه چیزی اونم نگرفت ولی نمیدونم گرفته یانه اگه ازدواج کنم تو بانک میگن پیش همسرم که ازدواج مجدد کردی ؟ یا همین ببینن وام نگرفتم امضا اینا میگیرن تموم؟

    1. سلام متوجه منظورتون نشدم اگر ازدواج دومتون هستش و توی ازدواج اول وام دریافت نکردید در صورتی که ازدواج دوم بعد از سال ۹۷ باشه بهتون تعلق میگیره
      اگر توی ازدواج اول وام گرفته باشید درصورتی تعلق میگیره که ازدواج اول قبل از سال ۸۷ و ازدواج دوم بعد از سال ۹۷ باشه

      1. سلام ببخشید اصلاح میکنم من اسفند۹۳ازدواج کردم و سال گذشته از هم تو دادگاه جدا شدیم و امسال ازدواج مجدد کردم و تا الا هیچ وامی نگرفتم آیا ب من وام ازدواج تعلق میگیره؟

        1. سلام، با توجه به دریافت نکردن تسهیلات به شما وام ازدواج تعلق می گیره، اما در مورد همسرتون، اگر قبلا دریافت کرده باشن، خیر، برای اینکه مطمئن بشین به همسرتون وام تعلق میگیره یا نه، می تونین همسرتون رو در سامانه وام ازدواج ثبت نام کنید، اگر روند ثبت نام خطایی نداشته باشه، مشکلی نیست، در غیر اینصورت به ایشون وام تعلق نمیگیره، پیشنهاد می کنیم در صورت موفقیت برای ثبت نام، در انتخاب بانک مورد نظرتون دقت کنید، چون برخی از بانک ها برای دریافت نکردن وام ازدواج از همسرتون مستند سند ازدواج قبلی رو در خواست می کنند. موفق باشید

  24. من برای بار دوم ازدواج کردم و ازدواج اولم هیچ وامی دریافت نکردم ولی الان هر بانکی مراجع میکنم میگن ما وام نمیدیم به شما. الان من باید چکار کنم میشه راهنمای کنین

    1. سلام در اصل به شما وام ازدواج تعلق میگیره ولی متاسفانه بعصی بانک ها به ازدواج دومی ها وام نمیدن شما قبلش باید با بانک مورد نظرتون هماهنگ کنید اگ مشکلی نداشت بعد اقدام کنید و نکته دوم اگر شرایطش رو دارید از بانک های خصوصی اقدام کنید بهتره

      1. سلام میخواستم سوال کنم پدرم پدرم در سال ۹۰ازدواج مجدد داشت قبلشم که وامی در کار نبود که بگیرد درسال۶۲الان که در سال ۹۰ازدواج مجدد داشت وام بهش تعلق میگیرد؟؟

      2. مهسا عرفاتی

        سلام ببخشید من سال ۹۵ عقد کردم و سال ۹۶ جدا شدم و هیچ وامی نگرفتیم ایا وام ازدواج به من تعلق میگیره؟

    2. ماریا زمانی

      یه سوال تو بانک گفتن که ازدواج دومتون بخاطر همون نمیدیم؟ و به شوهرتم وام تعلق نگرفت؟

    3. سلام ما بهمن ۹۵عقد کردیم وهمسرم وام نگرفته اگه طلاق بگیریم ومجدد ازدواج کنیم وام بهش تعلق میگیره یانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا