تازه‌ترین مطالب…
مبلغ وام ازدواج برای سنین مختلف چقدر است؟

مبلغ وام ازدواج 1403+ پاسخ به همه سوالات شما

143 دیدگاه

 19 خرداد , 1403

مبلغ وام ازدواج 1403 یکی از مهمترین عواملی است که جوانان در فرآیند ازدواج خود به آن توجه می‌کنند.  این وام، در واقع یک ابزار مالی برای کمک به جوانان، تشکیل خانواده و شروع زندگی مشترک در اختیارشان قرار می‌گیرد. اهمیت این وام در کشور ما که هزینه‌های ازدواج بالا و دسترسی به منابع مالی برای جوانان دشوار است، بسیار بیشتر است.

تعیین مبلغ وام ازدواج برای سنین مختلف معمولاً به عوامل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی کشور، سیاست‌های دولتی، نرخ تورم، و شرایط بانکی بستگی دارد. این مبلغ به طور دوره‌ای و هر ساله توسط مراجع ذی‌صلاح تنظیم و اعلام می‌شود و ممکن است با توجه به تغییرات اقتصادی و اجتماعی، مورد تغییر قرار گیرد. این تغییرات می‌تواند باعث افزایش یا کاهش مبلغ وام ازدواج 1403 شود و برای افرادی که قصد ازدواج دارند، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه مبلغ وام ازدواج برای سنین مختلف به عنوان یکی از راهکارهای حمایت از جوانان برای ورود به زندگی مشترک و تشکیل خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد، تغییرات آن در طول زمان و تطبیق آن با شرایط اقتصادی و اجتماعی، اهمیت زیادی دارد و باید به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

مبلغ وام ازدواج چقدر است؟

شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از میزان تخصیص وام ازدواج به خود یا همسرتان به صفحه‌ی مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ چقدر است و چه مبلغی به من تعلق می گیرد؟ مراجعه کنید. شما در این صفحه با وارد کردن اطلاعات به راحتی می‌توانید در جریان وضعیت و شرایط خود یا همسرتان قرار بگیرید.

اما مبلغ وام ازدواج برای سنین مختلف چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در طبق اعلام سامانه‌ تسهیلات ازدواج بانک مرکزی و به استناد مفاد ماده (68) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” ،  به هر یک از زوجین مبلغ  300 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
در تبصره 2 این قانون به استناد مفاد ماده (68) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” ، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد، مبلغ  350 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

مبلغ وام ازدواج خانواده‌ی ایثارگران چقدر است؟

اما بر اساس دستور العمل اجرايي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ايثارگران، مبلغ وام برای خانواده‌ی شهدا و ایثارگران متفاوت است. تسهيلات موضوع اين دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانک هاي عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي افراد عادي پرداخت مي شود. به استناد مفاد ماده (68) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت”،  به هر یک از زوجین که مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران باشند، مبلغ  600 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
طبق تبصره‌ی 2 این قانون، به استناد مفاد ماده (68) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت”، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد و مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران باشند، مبلغ  700 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

پاسخ به متداول ترین سوالات شما در مورد مبلغ وام 1403

به طور معمول، وام ازدواج یکی از مواردی است که در زمان شروع یک زندگی مشترک، جزء ملاحظات اساسی زوجین قرار می‌گیرد. ازدواج، به دنبال آن زندگی مشترک، مسئولیت‌های مالی بسیاری را به همراه دارد که برخی از زوج‌ها ممکن است برای پاسخگویی به آن‌ها نیاز به کمک مالی داشته باشند. از این رو، مراکز مالی و بانک‌ها به طور متداول وام‌های ازدواج را ارائه می‌دهند که به زوجین کمک می‌کند تا این مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند و با آرامش و اطمینان به زندگی مشترک خود بپردازند. ما می‌دانیم که سوالات و ابهامات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد، بنابراین ما قصد داریم به بررسی پرسش‌های رایج شما عزیزان در زمینه مبلغ وام ازدواج 1403 بپردازیم تا به شما برای گرفتن تصمیمی مطمئن‌تر و بهتر برای آغاز این مرحله مهم از زندگی‌ تان کمک کنیم.

سوال: سلام متولد ۱۳۷۵هستم عقدم ۱۴۰۳ وام ازدواج به من چقدر تعلق میگیره؟

پاسخ: طبق قانون سن شما بالای 25 سال تمام است، پس مبلغ 300 میلیون تومان به شما تعلق خواهد گرفت.

سوال: سلام من یه پسر ۲۵ ساله و خانومم ۱۹ سالشه و تاریخ عقدمون هم اول شهریور سال ۱۴۰۲ بود میخواستم بدونم به ما چقدر وام ازدواج تعلق میگیره

پاسخ: اگر سن شما زیر بیست و پنج سال باشد، و در سال 1403 برای دریافت وام اقدام کنید، به شما و همسرتان مبلغ 350 میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت.
سوال: سلام کسی که بالای 40 سال سن دارد و قبلا ازدواج کرده و یک فرزند داره ولی وام ازدواج نگرفته و الان سال 1402 ازدواج مجدد کرده میتونه وام ازدواج بگیره؟ اگه میگیره چقدر؟
برادر شهید هم هستن.
پاسخ: سقف شرط سنی وام ازدواج 50 سال است، ایشان می توانند برای وام ازدواج شان در سال 1403 اقدام کنند و با توجه به داشتن شرایط ایثارگری مبلغ 600 میلیون تومان به ایشان تعلق خواهد گرفت.

دیدگاه ها

143 در مورد “مبلغ وام ازدواج 1403+ پاسخ به همه سوالات شما”

  1. مجید کرکه آبادی

    سلام بانک آینده میگه سال ۱۴۰۳مابیشتر از۳۰۰میلیون وام ازدواج نمیدیم حتی اگه زوجه کمتر از۲۳سال داشته باشه.این قانونیه

    1. سلام، خیر، طبق قانون بانک ها موظف به ارائه ی مبلغ صحیح وام هستند، پیشنهاد می کنم بانک تون رو عوض کنید

  2. سلام وقت بخیر
    وام امسال برای زیر ۲۵ سال ک ۳۵۰ هستش
    اگه سن ۲۵ سال و ۶ ماه باشه دیگه شامل نمیشه ؟

  3. سلام وقت بخیر من متولد ۷۵/۱۲/۴هستم یک بار ازدواج ناموفق
    داشتم که وام نگرفتم.واسم وام تعلق میگره مبلغ وام چقدر میشه

    1. پشتیبان کندو بلاگ

      سلام
      به استناد مفاد ماده (۶۸) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت”، به هر یک از زوجین که مشمول ماده (۵۰) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران باشند، مبلغ ۶۰۰ ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .
      میشه زوجی ۳۰۰ میلیون

  4. سلام وقت بخیر پدرممتولد ۱۳۵۶و مادرم متولد۱۳۵۷
    سال ۱۳۸۴ازدواج کردنن وام ازدواجیشون هنوز معتبر هست اگر هست چقدر؟

        1. سلام، اگر در سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده و مدارک خود و ضامنین را تکمیل کرده اید، که مبلغ وام ازوداج ۱۴۰۲ برای افراد زیر ۲۵ سال برای شما واریز خواهد شد یعنی ۲۲۰ میلیون تومان، و اگر اینطور نیست لطفا دقیق تر توضیح دهید تا راهنمایی کنم

      1. سلام یه خانم و آقایی سنشون بترتیب ۵۳ و ۵۵ هست سال ۱۳۷۰ ازدواج کردن و سال ۱۳۹۴طلاق گرفتن
        اگر در سال ۱۴۰۳مجددا با هم ازدواج کنند و عقد محضری و سند ازدواج بگیرن وام ازدواج بهشون تعلق میگیره؟

        1. سلام،خیر چون علاوه بر اینکه با همسر قبلی خود ازدواج کرده اند، هر دو بالای ۵۰ سال نیز هستند

    1. بهنام دلایی میلان

      سلام نه میگم ضامن نبردم بانک فقط اسمم از کافینت در اومد زمستان ۱۴۰۲بردم بانک هنوز منتظرم بهم اس ام اس بدن ضامن هارو ببرم الان امسال اگه ضامن هارو ببرم چقدر وام ازدواج بهم تعلق دارد

  5. سلام من یه پسر ۲۵ ساله و خانومم ۱۹ سالشه و تاریخ عقدمون هم اول شهریور سال ۱۴۰۲ بود میخواستم بدونم به ما چقدر وام ازدواج تعلق میگیره

      1. سلام من ۲۴ سالمه و همسرم هم ۲۴ سالشه بخوایم عقد کنیم از مبلغ وام ازدواجمون کم نمیشه؟اگر هر دو زیر ۲۵ باشیم مبلغ وام رو کامل دریافت میکنیم؟

        1. همانطور که در متن عرض کردیم به متقاضـیان آقایی، که سـن ازدواج آنها زیر ۲۵ سـال و در خانوم هایی که سن آن ها زیر ۲۳ سـال باشـه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیره، و این یعنی اگر شما در همین سن ازدواج کنید، فقط به آقا ۳۵۰ تعلق میگیره و به شما همون ۳۰۰

      1. سلام
        به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

  6. سلام کسی که بالای ۴۰ سال سن دارد و قبلا ازدواج کرده و یک فرزند داره ولی وام ازدواج نگرفته و الان سال ۱۴۰۲ ازدواج مجدد کرده میتونه وام ازدواج بگیره؟ اگه میگیره چقدر؟
    برادر شهید هم هستن

      1. سلام من قبل از اینکه۲۴سالم بشه عقد کردم متولد ۲۰/۶/۷۸هستم ولی الان تو سایت ثبت نامم که نوبتم شده نوشته که۱۸۰بهم تعلق میگیره آخه چرا باید۲۲۰میبود

  7. سلام وقت بخیر عروس ۱۳سالش هست داماد ۱۸ سال چقدر وام ازدواج بهشون میدن لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  8. سلام پدر مادرم ۴۰ سالشونه
    و عقد محضری نکردن الان اگه محضری کنن بهشون وام ازدواج تعلق میگیره .ممنون

      1. سلام درود برشما ببخشین من هفتساله ازدواج کردم بچه هم دارم آیا وام ازدواج برای تعلق میگیره.. سن ۲۹

        1. سلام نه متاسفانه
          به استناد مفاد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۸ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

  9. سلام یک مرد ۵۰ ساله که از ازدواج اولش دو فرزند دارد و طلاق گرفته است و می‌خواهد ازدواج مجدد کند و در ازدواج اول وام ازدواج نگرفته است.آیا در ازدواج دومش می‌تواند وام بگیرد ؟و مبلغ وام چقدر است

  10. محمدجوادجاورسینه

    سلام وقت بخیر
    بنده متولد ۱۳۵۹ هستم یکبار درسن ۲۱ سالگی وام گرفتم. ازدواج مجدد درسال ۱۳۹۵ کردم
    الان میتونم وام بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید

  11. سلام مادر من ۴۶ ۴۷ سالشه و خیلی وقته ازدواج کرده مثلا ۱۶ سالگی وام ازدواج بهش میدن؟

  12. سلام مجدد. توی پیام قبلی تاریخ تولد رو اشتباه وارد کردم.
    “سلام متولد ۲ آبان ۱۳۷۶ هستم و تاریخ عقدم هم ۲۲ آبان ۱۴۰۱ هست. برای من وام ۱۲۰ خوهند داد یا ۱۵۰؟ ممنونم”

    تشکر

    1. برای اقایون اگر زمان عقد سنشون زیر ۲۵ سال باشه ۱۵۰ میلیون و اگر بالای ۲۵ باشن ۱۲۰ میلیون تعلق میگیره

  13. سلام متولد ۲ آبان ۱۳۸۶ هستم و تاریخ عقدم هم ۲۲ آبان ۱۴۰۱ هست. برای من وام ۱۲۰ خوهند داد یا ۱۵۰؟ ممنونم

  14. سلام وقت بخیر
    من متولد ۲اردیبهشت ۱۳۷۶هستم
    پدرم کارت ایثار دارن(جانباز نیستن) چقدر وام بهم تعلق میگیره

    1. سلام فقط شهید جانباز مفود الاثر و ازاده دوبرابر میشه در غیر این صورت۱۲۰ میلیون تعلق میگیره

    2. سلام من ۳۴ سالمه ومیخوام تازه عقد کنم فرزند جانباز وایثارگرم چقدر وام ازدواج بهم تعلق میگیره

  15. سلام بنده متولد۲۰اسفند ۱۳۷۵هستم تاریخ ازدواج مون ۲۴شهریور ۱۴۰۱بوده چقدر وام بهم تعلق میگیره

    1. سلام برای اقایون اگر زمان عقد زیر ۲۵ سال باشن ۱۵۰ میلیون و اگر بالای ۲۵ باشن ۱۲۰ میلیون تعلق میگیره

    1. سلام بله تعلق میگیره ولی قبلش با بانکتون هماهنگ کنید چون همه بانک ها به ازدواج دومی ها وام نمیدن

      1. سلام مادر بنده نزدیکه به ۵۰ سالشه وام ازدواج نگرفته میگه کافینت رفتم میگن که وام ازدواج تعلق نمیگیره جریان چیه چجوری باید وام ازدواج رو دریافت کرد

        1. سلام اول اینکه وام ازدواج به زیر ۵۰سال تعلق میگیره و دوم اینکه عقدشون باید بعد سال ۹۷ باشه

  16. سلام شما مطمئن هستید که ۴۰ سال به بالا وام تعلق میگیره؟؟ آخه خیلیا میگن تا ۴۰ سالگی میدن

  17. درود بر شما من میخوام با یه خانومی ازدواج کنم که قبلا طلاق گرفته و وام ازدواج رو دریافت کرده سن ایشون الان ۳۵ و من هم ۳۱ سالمه آیا وام ازدواج ما الان به چه صورتی شکل میگیره و مبلغش به چه صورت میشه ممنون از پاسخگویی خوبتون.

    1. سلام اگر ازدواج اولشون قبل از سال ۸۷ و ازدواج دوم بعد از سال ۹۷ باشه وام به همسرتون تعلق میگیره ولی هر بانکی به ازدواج دومی ها وام نمیده قبلش حتما با بانکتون هماهنگ کنید و مبلغ وام هم برای خودتون و همسرتون ۱۲۰ میلیون هستش

      1. درود بر شما ممنون از پاسخگوییتون یه چیزی رو متوجه نشدم برا هر کدوم از نا ۱۲۰ میلیون وام تعلق میگیره یا چجوری چون بانکا اصلا پاسخگو نیستن جواب درست نمیدن یکی از بانکا پرسیدم گفتن ۶۰ میلیون بالای ۳۰ سال تعلق میگیره وام .دقیق نمیدونم چی درسته چی نه.

  18. سلام اگر کسی بالای ۴۰ سال داره و مثلا ۴۵ سالشه و ازدواج اول و میخواد ازدواج کنه بهش تعلق میگیره ؟ چقدر ؟

  19. سلام وقت بخیر.بنده ۳۹ سالم هستش و سال ۸۳ ازدواج کردم و وام ازدواج گرفتم
    میخواستم بپرسم الان میتونم دوباره وام ازدواج بگیرم
    ازدواج دومم برای مهرماه هستش

    1. سلام بله تعلق میگیره ولی قبلش با بانکتون هماهنگ باشید چون همه بانک ها به ازدواج دومی ها وام نمیدن

  20. سلام اگر دختر متولد مرداد ۱۳۷۸ و پسر متولد دی ۱۳۷۵باشه اگر تاریخ عقد آبان یا مهر۱۴۰۱باشه چقد وام بهشون تعلق میگیره؟

    1. سلام اگر زمان عقد سن اقا زیر ۲۵سال و سن خانوم زیر ۲۳ سال باشه ۱۵۰ میلیون تعلق میگیره در غیر این صورت ۱۲۰ میلیون تعلق میگیره

  21. سلام. من زنی ۵۵ ساله هستم. چند ساله متارکه کردم ولی دوباره میخوام با همسر قبلیم ازدواج کنم. به ما وام تعلق میگیره؟؟

          1. سلام طبق دستور
            تبصره ۱ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به هر یک از زوجین مبلغ ۱۸۰ ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

            تبصره ۲ : به استناد مفاد جزء (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر ۲۵ سال و در زوجه ها زیر ۲۳ سال می باشد، مبلغ ۲۲۰ ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

      1. سلام من متولد ۷۶/۰۳/۰۳ هستم الان یعنی ۲۵ رو تموم کردم و وارد ۲۶ سال شدم میخواستم بدونم دقیقا اگر تا تولدم ازدواج کنم وام تشویقی یا همان اضافه برام شامل میشه یا نه؟

    1. سلام
      من چهل سالمه و سال ۹۱ ازدواج کردم و سال ۹۵ جدا شدم و وام ازدواج نگرفتم اون زمان و تا الان هم ازدواج نکردم و قصد ازدواج ندارم
      سوالم اینه ایا وام میتونم بگیرم ؟
      مبلغش چقدره ؟

  22. اکرم نوریان

    سلام و خسته نباشید.ما ۱۷ خرداد ماه برای وام ثبت نام کردیم و فرم هم از سایت گرفتیم.بانک پیشنهادی رو تجارت نوشتن.اولین سوالم اینکه تعلق خواهد گرفت؟چون توی سایت نوشتن بانکی که گوشه سمت چپ فرم نوشته باشه اما اسم بانک وسط نوشته ها توی سطر مشخصات فردی همسرم اومده. و دومین سوالم اینه که من سال ۸۸ عقد کردم در ازدواج اولم.آیا به من هم شامل میشه وام؟

    1. سلام بله تعلق میگیره و در جواب سوال دوم اگر توی ازدواج اول وام نگرفته باشید برای ازدواج دوم میتونید بگیرید

          1. سلام اگه آقا زیر ۲۵ سال باشه و خانوم بالای ۲۳ سال به آقا وام ۲۲۰ تومنی تعلق میگیره یا ۱۸۰ تومنی؟

      1. سلام من متولد۷۴خانوم۷۷ هست تاریخ عقدمون۹۳ هست وام ازدواج به ما تعلق میگیره یا نه؟؟؟چقد…

      1. سلام میخواستم بدونم اگه در ازدواج اقا متولد ۱۳۷۸ باشد و خانوم متولد ۱۳۶۵ وام بهشون تعلق میگیره؟چقدر به من و چقدر به همسرم که متولد ۱۳۶۵ هست تعلق میگیره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا