اعطای بیش از ۱۳۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری تا نیمه مهر ماه

اعطای بیش از ۱۳۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری تا نیمه مهر ماه

بدون دیدگاه

 1403-07-21

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا ۱۸ مهر ماه، بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی پرداخت شده است. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بانک مرکزی، مهدی صحابی در روز پنجشنبه توضیح داد که در این بازه زمانی بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به متقاضیان اعطا شده است. این میزان در مقایسه با سهمیه‌ای که تا این تاریخ به بانک‌ها ابلاغ شده بود (معادل ۷۷۹ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال)، نشان‌دهنده تحقق ۱۳۱ درصدی تکالیف در این زمینه است.

صحابی در ادامه اضافه کرد: از آغاز سال ۱۴۰۳ تا ۱۸ مهر ماه، بالغ بر ۳۰۶ هزار و ۸۳۴ پرونده تسهیلات ازدواج، به مبلغ یک هزار و ۲۲ میلیارد ریال، توسط شبکه بانکی به افراد متقاضی پرداخت شده است. این در حالی است که نسبت به سهمیه‌ای که به شبکه بانکی اعلام شده بود، این پرداخت‌ها تا ۱۳۱ درصد افزایش داشته است و به علاوه، این تسهیلات نسبت به بازه مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین اشاره کرد که بانک مرکزی، با هدف کاهش ترافیک در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیل در روند ثبت‌نام متقاضیان، فرآیند ثبت‌نام را اصلاح کرده است. به این ترتیب، اکنون متقاضیان می‌توانند در تمام ساعات شبانه‌روز اقدام به ثبت‌نام اولیه در سامانه کنند و در صورت نبود ظرفیت در بانک عامل منتخب، امکان ذخیره‌سازی درخواست خود را در بانک دیگری دارند تا به محض تأمین اعتبار، مراحل پرداخت تسهیلات به جریان بیفتد.

بیشتر بخوانید...  ضرورت افزایش توجه به پرداخت تسهیلات ازدواج در چهارمحال و بختیاری

صحابی در ادامه اعلام کرد که نسخه جدید سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از تاریخ پنجم مهرماه در دسترس عموم قرار گرفته است. با اجرای این نسخه، متقاضیان می‌توانند بانک مورد نظر خود را به صورت ذخیره انتخاب کنند و به محض تخصیص اعتبار به بانک منتخب، سامانه به‌طور خودکار ثبت‌نام را نهایی می‌کند. بر اساس آمار ارائه‌شده از زمان آغاز به‌کار این نسخه جدید، تا کنون ۱۱۱ هزار و ۸۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ۷۹ هزار و ۹۵۰ نفر در فهرست ذخیره قرار گرفته‌اند. به محض تخصیص اعتبار، این افراد به صف متقاضیان قطعی بانک‌های عامل منتقل خواهند شد و فرآیند دریافت تسهیلات خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی همچنین به ارائه آماری از تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ مهرماه، تعداد ۲۷۸ هزار و ۶۹۶ پرونده تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ارزش ۲۸۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از طریق شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

علاوه بر این، صحابی به آمار تسهیلات ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و افزود: از زمان ابلاغ مصوبه شورای عالی در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، تعداد ۶۹۴ هزار و ۷۷۱ پرونده برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل شده است. از این تعداد، ۶۰۷ هزار و ۳۴۹ نفر موفق به دریافت این تسهیلات به ارزش ۵۵.۹ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی شده‌اند.

مطالب پیشنهادی:

بیشتر بخوانید...  بخشنامه - ابلاغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در قانون بودجه سال 1403 کل کشور

کلمات کلیدی: ۱۳۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری

دیدگاه ها

به بالا بروید