تازه‌ترین مطالب…
فرم ثبت نام وام ازدواج

فرم ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۳

29 دیدگاه

 7 تیر , 1403

در حال حاضر، ثبت نام برای تسهیلات ازدواج به صورت غیر حضوری و کاملا آنلاین انجام می شود و لازم است که اشخاص به منظور ثبت نام وام ازدواج، در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی به قسمت ثبت نام جدید رفته و فرم ثبت وام ازدواج بانک مرکزی را تکمیل کنند.

فرم ثبت نام وام ازدواج به دو بخش تقسیم بندی می شود.

فرم اول: این فرم بیشتر جنبه اعتبار سنجی را دارد و پس از گرفتن اطلاعات از شما مشخص میکند که وام ازدواج به فرد تعلق می‌گیرد یا خیر. اطلاعاتی که از شما در صفحه اولیه فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گرفته می شود شامل موارد زیر است:

  1. شماره ملی: متقاضياني که شماره ملي آنان با شماره شناسنامه، يکسان مي باشد براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج حتما بايد براي دريافت کارت ملي اقدام نمايند. تسهيلات مذکور تنها با داشتن کارت ملي به متقاضي پرداخت مي شود. حداقل سن دريافت تسهيلات ازدواج براي دختران 13(سیزده) سال تمام شمسي و براي پسران 15(پانزده) سال تمام شمسي مي باشد. لازم به ذکر است که حداکثر سن دریافت تسهیلات ازدواج برای کلیه متقاضیان 50 سال شمسی می باشد. متقاضياني که سن آنان کمتر از سن قانوني مي باشد در ابتدا زوج و زوجه هر کدام به صورت جداگانه در سامانه ازدواج ثبت نام مي نمايند و پس از تعيين شعبه و طي مراحل مربوطه تسهيلات ازدواج به ولي يا قيم قانوني وي پرداخت مي گردد. البته اگر خود افراد زیر ۱۸ سال بخواهند وام ازدواج بگیرند و پول به حساب خودشان واریز شود، مطابق با “دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به اشخاص محجور در موسسـات اعتباری” قابل انجام هست. پیشنهاد می کنیم جهت اطلاعات بیشتر مطلب شرایط سنی وام ازدواج را مطالعه کنید.
  2. تاریخ تولد (روز، ماه، سال)
  3. تاریخ ازدواج (همان تاریخ وقوع عقد موجود در سند ازدواج) اگر تاریخ را درست وارد نکنید پیام تاریخ ازدواج وارد شده با اطلاعات ثبت شده در سامانه سازمان ثبت اسناد یا ثبت احوال کشور تطابق ندارد، لطفا به اداره ثبت اسناد یا ثبت احوال شهرستان خود مراجعه نمایید. برای شما ظاهر می شود. اگر از درست وارد کردن این تاریخ مطمين هستید چند ساعتی صبر کنید و مجدد برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنید.
  4. شماره تلفن همراه این فرم به سامانه شاهکار جهت استعلام اینکه شماره ملی و شماره تلفن همراه با هم تطابق دارند و متعلق به شخص وام گیرنده هست یا نه متصل است. ممکن است هنگام استعلام این سامانه قطع باشد که در این صورت با خطای (مشکل در ارتباط با مخابرات جهت استعلام مالکیت تلفن همراه : در حال حاضر اتصال به وب‌سرویس شاهکار امکان‌پذیر نمی‌باشد) مواجه می شوید. یا اینکه شماره موبایل وارد شده متعلق به وام گیرنده نیست و در این صورت با خطای (شماره تلفن همراه و شماره ملی با هم تطابق ندارند) مواجه می شوید.
  5. شماره ملی مالک خط برای افراد زیر 18 سال (این قسمت در صورتی باید تکمیل شود که وام گیرنده زیر ۱۸ سال است و شماره موبایلی به نام خود ندارد. افراد بالای ۱۸ سال باید حتما شماره موبایل به نام خود داشته باشند.) وارد کردن شماره ملی مالک خط تلفن همراه برای افراد زیر 18 سال الزامی است.
  6. تعیین تابعیت و محل ازدواج: اینجانب ایرانی بوده و در داخل کشور ازدواج نموده ام و دارای سند ازدواج می باشم، اینجانب جزو اتباع خارجی بوده و یا در خارج از ایران ازدواج کرده ام، اینجانب جزو اقلیت های دینی بوده و بصورت اقرارنامه ای ازدواج کرده ام
  7. استان محل سکونت: به منظور تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمایند. همچنین اگر متقاضي در يک استان عقد نموده مي تواند با توجه به محل سکونت فعلي اقدام به انتخاب استان جهت دريافت تسهيلات نمايد.
  8. عبارت امنیتی: جهت تشخیص این موضوع که برای ثبت نام وام ازدواج از ربات استفاده نمی کنید.

اگر با پیام با این شماره ملی قبلا از شعبه فلان بانک بانک سامان وام خود را دریافت کرده اید. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به بخش مشاهده وضعیت مراجعه نمایید. مواجه می شوید برای این است که وام ازدواج فقط یکبار پرداخت می شود و شما قبلا آن را دریافت کردید. اگر کد رهگیری خو درا ندارید از قسمت بازیابی و سپس مشاهده وضعیت سایت بانک مرکزی استفاده نمایید.

چنانچه خطای پس از چند ثانیه، دوباره تلاش نمایید. مشکلی نیست به دلیل شلوغی سامانه می باشد. یک دقیقه صبر کنید و دوباره تلاش کنید.

فرم اولیه ثبت نام وام ازدواج

هنگامی که شما اطلاعات را وارد می کنید و دکمه ادامه… را می زنید اطلاعات شما توسط سامانه های گفته شده در بالا بررسی می شود و اگر مشکلی نباشد به فرم دوم می روید.

همچنین ممکن است با این پیام مواجه شوید در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما دارای اعتبار نمی باشد، دوباره تلاش نمایید. که به معنای آن است در لحظه ای که شما تلاش می کنید حتی یک بانک هم در استان شما دارای بودجه نیست. شما می توانید صبر کنید و در ساعاتی دیگر از روز مجدد تلاش کنید و از طریق لینک زیر درخواست ثبت نام وام ازدواج خود را به کندو بسپارید تا آن ها به جای شما شبانه روزی تلاش کنند و شما را برای بانک دلخواهتان ثبت نام کنند.

فرم دوم بخش الف- در این فرم لازم است که زوجین اطلاعات بانک مد نظر خود مانند اسم بانک، شعبه بانک و …، که قرار است وام ازدواج را پرداخت کند را وارد نمایند و آن را برای بانک مرکزی ارسال کنند.

در بخش بالا اطلاعات شما از سامانه ثبت احوال فراخوانی می شود.

در بخش وضعیت ایثارگری کسانی که جزو فرزندان شهيد، فرزندان جانبازان و آزادگان و جانبازان و آزادگان (بدون در نظر گرفتن درصد جانبازي) مي باشند گزینه دارم را انتخاب کنند. توجه کنید که تعيين وضعيت ایثارگری صرفا از طريق استعلام که در سامانه ازدواج تعبيه شده و توسط کارمندان شعب انجام مي شود. لذا معرفي نامه کتبي صادره از بنياد شهيد فاقد هر گونه اعتبار مي باشد. اگر بعد از اينکه تعيين شعبه شدید و در مراجعه به شعبه، استعلام ایثارگری منفی درج گرديد، بايد به مراکز بنياد شهيد مراجعه نموده و پس از ثبت مشخصات خود در سامانه سجايا بنياد شهيد مجددا به شعبه تعيين شده مراجعه نمايد.

استان را که از قبل انتخاب کردید اگر اشتباه می باشد، باید صفحه ثبت نام را ببنید و مجدد از ابتدا شروع کنید. توجه داشته باشید که بودجه بندی بانک ها به صورت استانی می باشد یعنی اگر یک بانک در استانی در لیست ظاهر بشه یعنی برای تمام شهرهای آن استان می توانید آن بانک را انتخاب کنید.

از لیست شهرها، شهری که قصد دریافت وام ازدواج از آن جا را دارید انتخاب کنید. در صورت عدم وجود نام شهر محل سکونت شما در این لیست، نزديکترين شهر به محل سکونت تان را انتخاب کنید.

فرم دو ثبت نام وام ازدواج، بخش اول

فقط ليست بانک‌هايي که سهميه وام ازدواج آنها در استان محل سکونت شما به اتمام نرسيده در ليست زیر ظاهر مي‌شود پس  در صورت اتمام اعتبار بانک های یک استان و یا افزایش بیش از حد مراجعین به بانک مذکور در استان مورد نظر، امکان ثبت نام برای متقاضی جدید میسر نمی باشد. لذا متقاضی می بایست در فرصت های بعدی برای ثبت نام در بانک مورد نظر به سامانه مراجعه نماید و یا بانک های دیگر را در سامانه ازدواج انتخاب نماید. حتی اگر بانک شما در لیست نیست، در هر ساعتی از شبانه روز شما می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام وام ازدواج خود را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم انتخاب بانک را حتما با توجه به شرايط ضامنين خود انجام دهيد يعني بانکي را انتخاب نماييد که ترجیحا در آن بانک داراي ضامن باشيد.

تعيين شعبه از طريق ادارات سرپرستي بانکها انجام مي پذيرد. لذا متقاضيان مي توانند با مراجعه به اين مراکز از روند تعيين شعبه خود مطلع گردند همچنين با مراجعه به قسمت تماس با پشتيباني بانکها نيز مي توانيد به صورت تلفني مراحل مربوطه را پيگيري نمائيد. زمانيکه تعداد زيادي از متقاضيان ازدواج به سايت ازدواج مراجعه و ثبت نام مي نمايند و باعث افزايش تعداد متقاضيان در صف مي شود که با توجه به کثرت متقاضيان در مقاطع مختلف و محدوديت منابع قرض الحسنه بانکي، تعيين شعبه از سوي بانک عامل براي متقاضيان با تاخير صورت خواهد پذيرفت. به علت کثرت متقاضيان در سامانه قرض الحسنه ازدواج و همچنين محدوديت منابع بانکي، تعيين شعبه و پرداخت تسهيلات با کندي صورت خواهد پذيرفت و متقاضي مي بايد صرفا با مراجعه به قسمت مشاهده وضعيت سامانه ازدواج از وضعيت خود مطلع شده و در صورت تعيين شعبه با مراجعه به بانک مذکور جهت تشکيل پرونده و طي مراحل مربوطه نسبت به اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اقدام نمايد. لذا اگر متقاضي ظرف مدت 3 ماه پس از ثبت نام تعيين شعبه نگرديد از قسمت تماس با پشتيباني بانکها تماس گرفته و پيگيرهاي لازم درخصوص مراحل تعيين شعبه خود در بانک باشند.

لیست بانک های وام ازدواج

فرم دوم بخش ب

در صورتيکه مي‌خواهيد شما و همسرتان براي دريافت وام ازدواج به يک شعبه معرفي شويد، شماره ملي همسرتان را نيز وارد نماييد. البته زوج و زوجه هر دو بايد جداگانه ثبت نام نمايند.

خواهشمند است در زمان درج شماره تلفن ثابت و همراه، نشانی پست الکترونیک و نشانی محل سکونت، موارد را به صورت درست وارد و از صحت آن اطمينان حاصل نماييد تا در صورت لزوم امکان تماس با شما فراهم باشد.

شماره تماس ثابت خود را به همراه کد تلفن شهر خود وارد نمایید

کد پستی وارد شده باید با شهر محل سکونت انتخابی شما مطابقت داشته باشد.

کد 6 رقمی ارسال شده بر روی تلفن همراه خود را در کادر زیر وارد نمایید. این کد تا 10 دقیقه اعتبار دارد

فرم دوم ثبت نام وام ازدواج، بخش دوم

ممکن است پس از زدن روی دکمه ثبت نام با پیام های زیر مواجه شوید.

پیام اعتبار بانک انتخابی شما به اتمام رسیده و شما در این لحظه امکان ثبت نام در این بانک را ندارید. به این معناس که بانک شما تا چند لحظه پیش باز بود ولی در مدت زمانی که شما فرم را پر کرده اید بودجه این بانک به پایان رسیده است.

در وارد کردن شماره ملی همسر خود دقت نمایید !

کد تایید تلفن همراه نامعتبر بوده و یا منقضی شده است !

صفحه کدرهگیری:

اگر هیچ مشکلی در اطلاعات ورودی و روند ثبت نام نباشد پس از زدن دکمه ثبت نام به صفحه زیر هدایت می شود. در این صفحه کدرهگیری شما با رنگ مشکی و به صورت ۱۰ رقمی به شما نمایش داده می شود. ضمن اینکه این کد از طریق پیامک برای شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کردید نیز ارسال می گردد. این کد در تمام مراحل به کار شما می آید و با استفاده از آن می توانید وضعیت خود را مشاهده کنید. از این صفحه حتما پرینت بگیرید چرا که هنگام مراجعه به بانک، طبق بند ۶ مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در شعبه این برگه را از شما می خواهند.

فرم سوم ثبت نام وام ازدواج- کد رهگیری

صحبت پایانی:
در حال حاضر ثبت درخواست وام ازدواج برای برخی بانک ها امکان پذیر نیست چرا که این بانک هادرلیست بانک های دارای بودجه در استان مورد نظر نیستند. در ضمن ممکن است در ساعاتی از شبانه روز که شما به سایت مراجعه نمی کنید
بانک مورد نظر به لیست بانک های دارای بودجه اضافه شود
و بلافاصله از لیست خارج شود و شما متوجه نشوید. به همین دلیل ما جهت رفاه حال شما عزیزان خدمتی را ارایه نموده ایم که از این طریق شما درخواستتان را برای ما ارسال می کنید و ما در اولین فرصت پیش آمده (به محض این که بانک مورد نظر شما به لیست بانک های دارای بودجه اضافه شد). اقدام به ثبت اطلاعات شما در سایت اصلی وام ازدواج و ارسال کد رهگیری برایتان می نماییم . به این ترتیب اگر در ساعاتی که شما به سایت مراجعه نمی کنید نیز بانک مورد نظر به لیست بانک های دارای بودجه در استان شما اضافه شود شما چیزی را از دست نداده اید
و ما برای شما درخواستتان را ثبت می کنیم.
پس اگر مدت زیادی است که می خواهید تقاضای وام ازدواج بدهید اما به دلیل نبودن بانک مورد نظرتان در لیست بانک های دارای بودجه در استان شما موفق نشده اید، وقت را تلف نکنید و درخواستتان را برای ما ارسال کنید.
ضمنا کاربران گرامی می توانند جهت تکمیل آنلاین فرم ثبت نام و ام ازدواج و ثبت نام فوری وام خود به آدرس زیر مراجعه کنند.

دیدگاه ها

29 در مورد “فرم ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۳”

  1. سلام‌
    سوال‌داشتم‌ایامی‌خواستم‌بدانم‌برای‌ماتاریخ‌عقدمان‌سال۱۳۸۳وام‌‌ازدواج‌تعلق‌میگیرد

      1. سلام چرا نمیتونم من سال ۴۰۲ عقد ام بوده استان خراسان رضوی هرچی میرم تو سایت فقط مینویسه استان شما دارای اعتبار نمی باشد لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام، این خطا به دلیل تقاضای زیاد و کمبود اعتبار بانک ها هست، ولی در همین شرایط روزانه تعداد زیادی از متقاضیان ثبت نام می شوند، در صورت تمایل ثبت نامتون رو به تیم کندو بسپرید، تا به محض بازشدن بانک مورد نظرتون، ثبت نام کنند.

  2. مهردادعلی نژاد

    سلام من ی ماه پیش نوبتم شد همه پرونده با ضامن بردم الان یک ماه داره میگه بودجه نریختن واسمون ک بریزیم میخواستم راهنماییم کنید

    1. اگر بانکتون بودجه نداره متاسفانه کاریش نمیشه کرد یا باید صبر کنید بودجه برسه بهش یا بانکتون رو تغیر بدید

  3. عبدالرحمان

    سلام میخواهم وام ازدواج را سپرده چون ضامن ندارم کدام بانک ها سپرده می‌کنند

  4. سلام من ثبت نام کردم تهین شهبه هم شدم به دلیلی میخوام از ان بانک حذف بشه یه بانک دیگه ثبت نام کنم ایا امکان داره

  5. سلام بانک مهر ایران تو لیست ثبت نام وام ازدواج نیست انگار بودجه اش انگار تمام شده خاستم بدونم اطلاع دارید تا کی باید صبر کنم بودجه جدیدش رو پرداخت می‌کنند تا مراجعه کنم برای ثبت نام وامم

    1. سلام بانک ها لحظه ای باز میشن ساعت و تاریخ مشخصی ندارن اون تایمی که شما چک کردین بانکتون بسته بوده با شماره ی ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۹ داخلی ۲۱۳ تماس بگیرید بیشتر راهنماییتون میکنند

  6. سلام قسط وام ازدواجم عقب افتاده نمیدونم چقدره باید برم بانک؟!یا از طریق کافی نت نم میشه پرداخت کنم؟!

  7. سلام. من ثبت نام کردم تو سایت ولی شعبه رو اشتباه ثبت کردم بعد رفتم ویرایش درستش کردم الان فرم ثبت نام که بتونم چاپش کنم برام بالا نمیاد چیکار کنم؟ توثبت نامم که تاثیری نداره؟

    1. سلام. من ثبت نام کردم تو سایت ولی شعبه رو اشتباه ثبت کردم بعد رفتم ویرایش درستش کردم الان فرم ثبت نام که بتونم چاپش کنم برام بالا نمیاد چیکار کنم؟ توثبت نامم که تاثیری نداره؟

      1. سلام پدرخانومم کارت ایثارگری داره ولی حقوق نمیگیره بنظرتون ب خانومم وام دوبرابر تعلق میگیره یان؟

        1. سلام وام دوبرابری فقط به فرزندان شهید جانباز و مفقود الاثر و ازاده تعلق میگیره و اگر فقط رزمنده باشن دوبرابر نمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا