صف انتظار وام ازدواج در یزد؛ بیش از ۴ هزار زوج منتظر تسهیلات

صف انتظار وام ازدواج در یزد؛ بیش از ۴ هزار زوج منتظر تسهیلات

بدون دیدگاه

 1403-07-22

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد اعلام کرد که ۴ هزار و ۲۶۸ زوج جوان در ۱۲ شهرستان این استان همچنان در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج هستند. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز یزد، علیرضا محمدی در این خصوص گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، از مجموع ۱۲ هزار و ۷۰ درخواست تسهیلات ازدواج در استان یزد، تعداد ۵ هزار و ۱۹۰ زوج توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند. وی با اشاره به اینکه یزد در پرداخت وام‌های ازدواج در نیمه نخست سال جاری پس از تهران، در جایگاه دوم کشوری قرار گرفته است، اظهار داشت که تسریع در پرداخت این تسهیلات یکی از مهم‌ترین خواسته‌های جوانان متقاضی است.

محمدی ضمن تشکر از بانک‌های عامل در استان یزد برای همکاری در پرداخت وام ازدواج، بر لزوم افزایش سرعت این فرآیند تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود که بانک‌ها بیش از پیش در جهت تسهیل و تسریع پرداخت وام‌های ازدواج به جوانان اقدام کنند.

وی همچنین به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برای ترویج ازدواج اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و آموزشی متنوع، به همراه جلسات مشاوره‌ای با حضور کارشناسان مجرب، از جمله این برنامه‌ها هستند که با هدف ترویج فرهنگ ازدواج و حمایت از خانواده‌ها اجرا می‌شود.

بر اساس قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای سال جاری تا تاریخ هفتم مهرماه ۱۴۰۳، بالغ بر ۹۱۵ هزار میلیارد ریال، معادل ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، به متقاضیان پرداخت شده است. این آمار نشان‌دهنده عملکردی بیش از ۱۲۰ درصد از سوی شبکه بانکی کشور در مقایسه با سهمیه تکلیفی ۷۶۱ هزار میلیارد ریالی تا این تاریخ است.

بیشتر بخوانید...  وام ازدواج، کلید افزایش قدرت خرید و رشد اقتصادی

این آمار و اقدامات انجام شده نشان از تلاش مستمر برای حمایت از جوانان و تسهیل ازدواج در جامعه دارد، اما همچنان نیاز به اقداماتی گسترده‌تر برای کاهش زمان انتظار و افزایش دسترسی جوانان به تسهیلات ازدواج مشهود است.

جنتی مقدم، سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد، در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۰ اعلام کرد که از سال گذشته، سهمیه وام ازدواج به صورت ماهیانه توسط بانک مرکزی برای هر استان تعیین می‌شود. وی افزود: با توجه به اجرای طرح غیرحضوری شدن روند پرداخت تسهیلات، بخشی از سهمیه‌ها کاهش یافته و این موضوع موجب محدودیت‌هایی برای سیستم بانکی در استان شده است.

جنتی مقدم ادامه داد: به دلیل کاهش سهمیه‌ها، بانک‌ها با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند که باعث کندی در پرداخت تسهیلات ازدواج شده است. اما امیدواریم که از اواخر آبان و اوایل آذر ماه این مشکل برطرف شود و فرآیند پرداخت تسهیلات به سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی تاکید کرد که تخصیص سهمیه‌ها باید از سوی بانک مرکزی صورت گیرد تا شعب بانک‌ها بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند. همچنین، جنتی مقدم با اشاره به همکاری‌های مستمر با مدیرکل امور بانوان استانداری یزد به عنوان مسئول قرارگاه جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد که شورای هماهنگی بانک‌ها در حال پیگیری مستمر این موضوع است تا موانع موجود برطرف شده و تسهیلات ازدواج با سرعت بیشتری به زوجین متقاضی اعطا شود.

وی با بیان این نکته که همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف ضروری است، ابراز امیدواری کرد که با اقدامات هماهنگ و پیگیری‌های انجام شده، جوانان یزدی در مدت زمان کوتاه‌تری بتوانند به تسهیلات ازدواج دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید...  بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

مطالب پیشنهادی:

کلمات کلیدی: صف انتظار وام ازدواج در یزد

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید