وام ازدواج از جمله مسایلی است که تقریبا همه در طول زندگی حداقل یکبار درگیر آن می شوند. همیشه سوالات بسیاری در ذهن جوانان تازه ازدواج کرده در خصوص وام ازدواج مطرح است و شاید مهمترین آن این است که فرآیند دریافت وام ازدواج چیست؟ در این مطلب از سایت کندو سعی کرده‌ایم به طور مختصر به این پاسخ این سوال بپردازیم.

مرحله اول – ثبت نام و دریافت کد رهگیری
تمام مراحل ثبت نام وام ازدواج به صورت کاملا آنلاین و از طریق سامانه تسهیلات وام ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir انجام می گیرد.
به آدرس بالا مراجعه می کنید و از منوی سمت راست گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید.
فرمی شبیه آن چه در زیر می بینید برای شما نمایش داده می شود در فرم باز شده اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و پس از زدن تیک های تایید روی دکمه ادامه… کلیک کنید.

اگر اطلاعات خود را به درستی وارد کرده باشید و مشکلی جهت ثبت نام وام ازدواج نداشته باشید وارد فرم ثبت نام می شوید.

در این فرم اطلاعات فردی شما مانند نام، نام خانوادگی و … به طور آنلاین از سامانه ثبت احوال دریافت می شود و سایر اطلاعات مانند تلفن ثابت، همراه، آدرس و بانک و شعبه درخواستی را باید خودتان وارد کنید.
چنانچه بانک مورد نظر شما در لیست ظاهر نمی شود به این معناست که بانک مورد نظر در حال حاضر در استان شما دارای بودجه نیست. البته نگران نباشید چرا که با استفاده از خدمات ثبت نام وام ازدواج سایت کندو می توانید برای هر بانک و شعبه ای که خواستید وام ازدواج خود را ثبت کنید.
نکته مهم: دقت کنید که تلفن همراه را به درستی درج کنید چرا که تمام اطلاع رسانی ها از طریق پیامک انجام می شود و این شماره نیز قابل ویرایش نخواهد بود.
پس از تکمیل کامل اطلاعات روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. چنانچه همه اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید به صفحه بعد خواهید رفت و کد رهگیری ثبت نام به شما نمایش داده خواهد شد. ضمنا این کد پیگیری ثبت نام وام ازدواج از طریق پیامک نیر برای شما ارسال خواهد شد.
 فراموش نکنید که برای خودتان و همسرتان به طور جداگانه باید ثبت نام کنید و هر ثبت نام مخصوص یک نفر خواهد بود.

مرحله دوم – انتظار برای تعیین شعبه توسط سرپرستی بانک
بعد از اینکه ثبت نام شما تمام شد باید منتظر دریافت پیامک از سوی بانک باشید.
دقت کنید بانکی که انتخاب کرده اید 100 در 100 همان بانک انتخابی شما خواهد بود، اما ممکن است شما شعبه ای که انتخاب کرده‌اید معرفی نشوید.
شما انتخابی شما فقط جنبه پیشنهادی دارد و در نهایت این سرپرستی بانک مذکور است که شعبه نهایی را برای شما تعیین می کند.

مرحله سوم – مراجعه به شعبه جهت ارایه مدارک
پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری باید منتظر دریافت پیامک از طرف شعبه باشید. به محض دریافت پیامک به شعبه مراجعه کنید و مدارک خودتان را تکمیل کنید.
دقت داشته باشید که فاصله تعیین شعبه تا تکمیل مدارک شما نباید بیش از 1 ماه طول بکشد، در غیر این صورت ثبت نام شما حذف منقضی می شود و برای دریافت وام ازدواج باید مجدد ثبت نام کنید.
خیلی از دوستان سوال می کنند از زمان ثبت نام تا تعیین شعبه چقدر طول می کشد؟
باید گفت این مسیله به هیچ وجه قطعی نیست و با توجه به فصلی از سال که در آن قرار داریم ( مثلا در اسفند و فروردین خیلی دیرتر ) و اینکه از چه بانکی اقدام کرده اید و همچنین چند پارامتر دیگر، این زمان متغیر خواهد بود.
تلاش شد به طور کلی روند دریافت وام ازدواج توضیح داده شود اما چنانچه هنوز سوالی در این خصوص دارید می توانید در قسمت نظرات همین مطلب مطرح کنید.